Kom med jeres bud på sunde snacks...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

Isabella_mor

Mamalou skriver:

Tak for nogle rigtig gode bud.

De sunde chips har jeg faktisk lavet før. Det er ret lige ud af landevejen. Jeg har faktisk lavet mandler vendt i 70% chokolade i dag - måske jeg skal prøve de honningristede. Laver du dem i ovnen eller?

man kan vel både lave dem i ovnen og på en pande..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

Mamalou

Stivdie skriver:

Jeg elsker popcorn, så jeg køber tørrede majskerner.
1 dl majs i en stor skål, 2 spsk vand og 1 tsk salt.
Røres rundt. En tallerken eller lignende sættes over som låg.
To tændstikker sættes imellem skål og tallerken, så den ikke slutter helt tæt. Sættes i mikroovnen på fuld effekt til der er ca 2 sek mellem poppene!

Popcorn er rigtig godt og selvfølgelig også et sundere alternativ, når de laves på "gammeldags" måde

Tak for tippet! 

Anmeld

12. april 2013

bøllen

Mamalou skriver:

Tror jeg gerne. Mandler får en rigtig god smag når de bliver ristet. De skal prøves.

Tak for tippet!

Så lidt  Har lige lavet en portion men den store knægt åd alle sammen  ...

Anmeld

12. april 2013

Stivdie

Mamalou skriver:

Popcorn er rigtig godt og selvfølgelig også et sundere alternativ, når de laves på "gammeldags" måde

Tak for tippet! 

Ja, er vild med at lave dem på den her måde, så de får den gode salte smag, men er uden fedtstof! Så får man ikke så dårlig samvittighed, når man kommer til at kværne en hel skål alene

Anmeld

12. april 2013

Mamalou

bøllen skriver:

Så lidt  Har lige lavet en portion men den store knægt åd alle sammen  ...

Det må være et godt tegn  

Anmeld

12. april 2013

Mamalou

Stivdie skriver:

Ja, er vild med at lave dem på den her måde, så de får den gode salte smag, men er uden fedtstof! Så får man ikke så dårlig samvittighed, når man kommer til at kværne en hel skål alene

Ulempen ved popcorn er, at man ikke kan stoppe igen, når man har spist den første. Men som du siger, så har samvittigheden det bedre, når de laves på denne sunde måde  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.