Kom med jeres bud på sunde snacks...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
15 svar
3 synes godt om
12. april 2013

Mamalou

Hejsa 

Hvad er jeres bud på en sund snack?

Jeg spiser generelt alt for meget slik, chokolade, is - alle de forbudte sager og vil gerne have nogle sundere alternativer! 

Så skyd løs

God weekend til alle der læser med!

Vh. Louise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

Isabella_mor

gulerrøder i save og agurker i stave... sikkert også fint med blegselleri osv. og så kan du jo lave en dip med nogle krydderier, prøv dig frem til du finder et mix du er tilfreds med.

Du kan bage dine egne chips i ovnen af kartofler, rødbeder, pastinak osv. 

og så ellers en lille tallerken med frugter der er skyllet og skåret ud. melon, banan, pære, æble, jordbær osv.

Rosiner og mandler er en god blanding.

honningristede nødder er også et godt bud...

Anmeld

12. april 2013

Mamalou

Isabella_mor skriver:

gulerrøder i save og agurker i stave... sikkert også fint med blegselleri osv. og så kan du jo lave en dip med nogle krydderier, prøv dig frem til du finder et mix du er tilfreds med.

Du kan bage dine egne chips i ovnen af kartofler, rødbeder, pastinak osv. 

og så ellers en lille tallerken med frugter der er skyllet og skåret ud. melon, banan, pære, æble, jordbær osv.

Rosiner og mandler er en god blanding.

honningristede nødder er også et godt bud...

Tak for nogle rigtig gode bud.

De sunde chips har jeg faktisk lavet før. Det er ret lige ud af landevejen. Jeg har faktisk lavet mandler vendt i 70% chokolade i dag - måske jeg skal prøve de honningristede. Laver du dem i ovnen eller?

Anmeld

12. april 2013

tankai

Mamalou skriver:

Hejsa 

Jeg spiser generelt alt for meget slik, chokolade, is - alle de forbudte sager og vil gerne have nogle sundere alternativer! 

Så skyd løs

Vh. Louise 

Herhjemme er vi utroligt glade for de opskrifter, som vi kan finde på  http://foodiesnfashion.blogspot.dk/

Der er opskrifter på forskellige kager og sådan.. 

Anmeld

12. april 2013

bøllen

Mamalou skriver:

Hejsa 

Så skyd løs

Vh. Louise 

Ved ikke om det er sundt men laver mandler med timian og groft salt . Kunne være et alternativ til slik ?

Anmeld

12. april 2013

Mamalou

tankai skriver:

Herhjemme er vi utroligt glade for de opskrifter, som vi kan finde på  http://foodiesnfashion.blogspot.dk/

Der er opskrifter på forskellige kager og sådan.. 

Den blog kender jeg! Kender hende der har lavet bloggen, skægt Men ja hun kommer med mange gode opskrifter!

Tak for buddet!

Anmeld

12. april 2013

Mamalou

bøllen skriver:

Ved ikke om det er sundt men laver mandler med timian og groft salt . Kunne være et alternativ til slik ?

Elsker mandler!

Hvordan laver du dem?

Anmeld

12. april 2013

bøllen

Mamalou skriver:

Elsker mandler!

Hvordan laver du dem?

Putter mandlerne i en skål , hælder oliven olie over , drysser med groft  & timian over . Rører det rundt . Lader det trække et stykke tid . Ristes i ovnen til de får lidt farve . ( 3-5 min ) ikke for længe .

smager fantastisk .. 

Anmeld

12. april 2013

Stivdie

Mamalou skriver:

Hejsa 

Så skyd løs

Vh. Louise 

Jeg elsker popcorn, så jeg køber tørrede majskerner.
1 dl majs i en stor skål, 2 spsk vand og 1 tsk salt.
Røres rundt. En tallerken eller lignende sættes over som låg.
To tændstikker sættes imellem skål og tallerken, så den ikke slutter helt tæt. Sættes i mikroovnen på fuld effekt til der er ca 2 sek mellem poppene!

Anmeld

12. april 2013

Mamalou

bøllen skriver:

Putter mandlerne i en skål , hælder oliven olie over , drysser med groft  & timian over . Rører det rundt . Lader det trække et stykke tid . Ristes i ovnen til de får lidt farve . ( 3-5 min ) ikke for længe .

smager fantastisk .. 

Tror jeg gerne. Mandler får en rigtig god smag når de bliver ristet. De skal prøves.

Tak for tippet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.