Gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.426 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. juni 2009

baby2010

Hej piger,

jeg vil gerne være med i jeres gruppe! Hvor er det bare en super idé med at følges lidt ad

Vi har fundet ud af her for 4 dage siden, at jeg er gravid - hvilket var en vidunderlig nyhed! Jeg er ifølge egne beregninger (med hensyntagen til meget lange/uregelmæssige cyklusser) i 5. uge

Hvornår har I termin? Det virker som om mange ligger i januar?

Kh. Julie, 5. uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2009

MaleneG

Jeg har termin d. 8 januar.
Men nu må vi se om det ændre sig til NF på tirsdag,

Anmeld

28. juni 2009

Hunhesten

15. januar hedder det indtl videre, men igen kan det jo ændre sig når jeg skal til scanning :-)

Terminen er usandsynligt dårligt planlagt, jeg har selv fødselsdag 2 uger før terminen og kæresten har 2 uger efter så jeg krydser fingre for en baby der er meget præcis

Anmeld

28. juni 2009

baby2010

Tak fordi I ville svare, det er rigtig hyggeligt at høre om andres oplevelser

Jeg skal selv til lægen for første gang på tirsdag - og ved egentlig ikke hvad jeg skal forvente... Det er vist ikke det egentlige graviditetsbesøg, men bare nogle blodprøver osv. Hvordan var jeres første besøg?

Kh. Julie

Anmeld

28. juni 2009

SHERO

baby2010 skriver:

Jeg skal selv til lægen for første gang på tirsdag - og ved egentlig ikke hvad jeg skal forvente... Det er vist ikke det egentlige graviditetsbesøg, men bare nogle blodprøver osv. Hvordan var jeres første besøg?

Kh. Julie

Mit første besøg ved min egen læge var ingen succes... desværre...
han vidste ingenting og sagde hvis jeg var i tvivl om noget kunne man jo finde alt på nettet...
han kunne ikke finde ud af at tage en blodprøve så måtte komme tilbage to gange indtil det lykkes, var blå op og ned af armene...

Men bare rolig, min læge er et fjols, og ret sjældent jeg har oplevet sådan noget. Men ellers tager lægen dit blodtryk, vejer dig, udregner termin og laver din vandrejounal, og så selvf blodprøverne... så det er ganske stille og rolig... :-)

stort tillykke...

Anmeld

28. juni 2009

baby2010

Tullen85 skriver:

Mit første besøg ved min egen læge var ingen succes... desværre...
han vidste ingenting og sagde hvis jeg var i tvivl om noget kunne man jo finde alt på nettet...
han kunne ikke finde ud af at tage en blodprøve så måtte komme tilbage to gange indtil det lykkes, var blå op og ned af armene...

Men bare rolig, min læge er et fjols, og ret sjældent jeg har oplevet sådan noget. Men ellers tager lægen dit blodtryk, vejer dig, udregner termin og laver din vandrejounal, og så selvf blodprøverne... så det er ganske stille og rolig... :-)

stort tillykke...

Nå æv det var da en ufed oplevelse for dig! En læge som ikke kan tage blodprøve - har man hørt mage!

Hvornår har du termin?

Anmeld

28. juni 2009

SHERO

baby2010 skriver:

Nå æv det var da en ufed oplevelse for dig! En læge som ikke kan tage blodprøve - har man hørt mage!

Hvornår har du termin?

Jahh det var ret pinligt, især efter jeg har været på sygehuset hvor de nærmest ikke mærkede efter, men ramte første gang hehe..

Har termin d. 3 jan

Anmeld

29. juni 2009

baby2010

Tullen85 skriver:

Jahh det var ret pinligt, især efter jeg har været på sygehuset hvor de nærmest ikke mærkede efter, men ramte første gang hehe..

Har termin d. 3 jan

Ej hvor pinligt for ham! Godt det lykkedes til sidst

Så skal du passe på at al Nytårsfyrværkeriet ikke sætter gang i det hele før tid

Anmeld

29. juni 2009

Hunhesten

baby2010 skriver:

Kh. Julie

Altså jeg var super nervøs de første mange uger, havde en millard spørgsmål om alt og da jeg absolut ingen kender der er gravide eller i øvrigt har været det de sidste 50 år så var jeg virkelig på den.

Min læge tog i første omgang blodprøve, gav mig et par bøger og sagde at jeg blot kunne maile hvis jeg havde nogen spørgsmål.

Ca. i uge 7 blev jeg simpelthen for utålmodig, var så nervøs for om alt var som det skulle være så vi valgte at tage til scanning på en privatklinik. Det gav mig rigtig meget ro i sindet at se med mine egne øjne at den var god nok, der var sørme et barn, et hjerte og alt lå som det skulle.

Nu er jeg nået dertil hvor at jeg endnu engang så småt er ved at blive panisk, jeg havde aldrig troet jeg skulle sige jeg savner min kvalme og træthed, men jeg synes det er skræmmende ikke at føle sig så gravid som jeg gjorde for et par uger siden.

Så nu venter jeg på nf-scanning i næste uge før jeg endnu engang kan få ro i sjælen.

Anmeld

29. juni 2009

Nemesis

Tillykke med graviditeten :-)

Jeg har ifgl. scanning, termin d,22 januar..et rigtigt dårligt tidspunkt. Da denne gang vil blive planlagt kejsersnit vil det jo ca være 14 dage før.

Min far har fødselsdag d. 6 januar..min store søn d. 17 januar.

MEN nu har jeg indtil videre (2 gange) født 6 uger for tidligt..så er vi jo i dec..som heller ikke er spor bedre...en bonussøn har d. 10 dec og min mor d. 14 dec.

Så virkeligt skodtiming :-) men må jo tage de små mirakler når de kommer :-)

Skal scannes igen på onsdag og er spændt på hvordan det så ser ud..

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.