"Børnetestamente"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Bassemor<3 skriver:

og det koster altid penge at få en notar til at tinglyse det, ligemeget om det er jer selv eller en advokat der har udarbejdet testamentet. tror vi gav omkring 400 kr.

okay

ja mener også det 400 eller 450 der stod på hjemmesiden...

Skal se at få det lavet uanset hvad for det er altså bedre at man har noget hvor de kan se hvem vi mener ville passe bedst fremfor han bliver sendt rundt i systemet mens de finder nogen selv...

Havde godt læst at det ikke var lov men hvis det er muligt så følger de ønskerne først så vidt jeg kan se så håber jeg bare de 2lytter" hvis vi skriver hvorfor vi absolut ikke ønsker ham til min biologiske "mor"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

JustMe

Vi har lavet et børnetestamente og har lagt det i en skuffe. Vi giver en kopi til dem, vi har anført som ønskede værger. Vores er ikke underskrevet foran notar, da det skulle være gyldigt blot ved vores underskrifter.

Sakset fra FamilieAdvokaten.dk:

Rent juridisk stilles der ingen krav om, at en sådan erklæring - der noget misvisende        kaldes for et børnetestamente - skal oprettes på en bestemt måde. I kan derfor nedskrive        jeres tilkendegivelse på et stykke ganske almindeligt papir, som I daterer og underskriver.        Derefter er dokumentet gyldigt, og børnetestamentet bør opbevares et sted, hvor        det efter al sandsynlighed bliver fundet i tilfælde af jeres død, fx sammen med        jeres bankbøger og andre private papirer.

Anmeld

13. april 2013

Bech19

Vi har sat et børnetestamente ind i vores gensidige testamente, så "forsvinder" det ikke i en skuffe, da det også har notarpåtegning.

Jeg sat teksten ind nedenfor til din inspiration.

"Såfremt vi begge dør, før vores livsarving er fyldt 18 år, er det vores ønske, at forældremyndigheden over barnet skal tillægges xxx, CPR-nr. xxx, idet hun/han vil opdrage barnet og elske det som sit eget.

Såfremt xxx måtte få tillagt forældremyndigheden, er det vores ønske, at hun/han af boet skal have udbetalt et sumlegat svarende 4 gange normalbidragets grundbeløb pr. barn for det antal fulde måneder, der er i perioden fra barnets indflytning, og til barnet fylder 18 år.

Bo- og tillægsafgift skal udredes af dødsboet. Det er vores ønske, at de pågældende beløb skal anvendes til brug for børnenes uddannelser."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.