"Børnetestamente"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.490 visninger
12 svar
2 synes godt om
12. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Er der nogen der har lavet sådan et om hvem der får børnene i tilfælde af det grusomme skulle ske?

Og har I lavet det selv eller fået en notar til det?

Hvor har I gjort af det efterfølgende?

Gode ideer modtages gerne mht at gøre af det på en måde så det nemt kan findes hvis der skulle ske noget...

Vi er nødt til at oprette et da personen der ellers via loven ville blive værge absolut IKKE er egnet til at tage sig af vores søn...

Så vi skal snakke dybt med familie vi gerne vil sætte på som mulige værger hvis det utænkelige skulle ske...

Gode forslag til hvordan man lige får spurgt/sagt det modtages gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

Wampires

slet ingen der har noget som helst?

havde håbet på nogen der måske selv havde overvejet det eller kendte nogen der fik det...

Anmeld

12. april 2013

Sørens

Wampires skriver:

slet ingen der har noget som helst?

havde håbet på nogen der måske selv havde overvejet det eller kendte nogen der fik det...

...følger lige med, for det ville jeg også megt gerne vide.

Anmeld

12. april 2013

Janni.

Mit bedste råd er: kontakt en advokat. De har styr på lovgivningen.

Sådan gjorde vi da vi lavede testamente på hinanden.

Anmeld

12. april 2013

Wampires

Janni. skriver:

Mit bedste råd er: kontakt en advokat. De har styr på lovgivningen.

Sådan gjorde vi da vi lavede testamente på hinanden.

Men har bare læst mig frem til at lige med det så behøver man ikke gøre mere end at lave et stykke papir selv som underskrives af personer med forældremyndighed over barnet...

Måske jeg skulle prøve at kontakte de der gratis advokater og høre ad hvad de siger og om de måske kan lave notaropgaver gratist også

For det er det der er krav om mht testamente generelt. Der skal en notar underskrive det førend det er gyldigt

Anmeld

12. april 2013

Janni.

Wampires skriver:

Men har bare læst mig frem til at lige med det så behøver man ikke gøre mere end at lave et stykke papir selv som underskrives af personer med forældremyndighed over barnet...

Måske jeg skulle prøve at kontakte de der gratis advokater og høre ad hvad de siger og om de måske kan lave notaropgaver gratist også

For det er det der er krav om mht testamente generelt. Der skal en notar underskrive det førend det er gyldigt

Lyder som en rigtig god idé. Så ved i at det er 100 % iorden.

Anmeld

12. april 2013

Wampires

Janni. skriver:

Lyder som en rigtig god idé. Så ved i at det er 100 % iorden.

ja det er jo det

må prøve at finde tid til at kigge ind hos dem når de er på biblioteket... mener det er hver torsdag de er der et par timer...

Anmeld

12. april 2013

L&V

Har ik selv et.. men en bekendt der fik det lavet og hun fik at vide af advokaten at det blev set på som et ønske men ik en garanti for at det blev fulgt

Anmeld

12. april 2013

Bassemor<3

Wampires skriver:

Er der nogen der har lavet sådan et om hvem der får børnene i tilfælde af det grusomme skulle ske?

Gode ideer modtages gerne mht at gøre af det på en måde så det nemt kan findes hvis der skulle ske noget...

Vi er nødt til at oprette et da personen der ellers via loven ville blive værge absolut IKKE er egnet til at tage sig af vores søn...

Så vi skal snakke dybt med familie vi gerne vil sætte på som mulige værger hvis det utænkelige skulle ske...

Vi har lavet udvidet samlevertestamente + børnetestamente da vi ikke er gift, og ikke økonomisk kan blive det lige pt.

Vi lavede det hele i samarbejde med en advokat, og fik det tinglyst hos en notar.

Men børnetestamente er ikke lov, det er bare forældrenes holdning til hvem de gerne vil have til at tage sig af børnene, i tilfælde af at de skulle dø. Det er i sidste instans myndighederne der bestemmer hvem der skal have myndighed over børnene.

Men derfor er det jo dejligt at man legalt har testementeret sin vilje hvis det frygtelige skulle ske.

Anmeld

12. april 2013

Bassemor<3

Wampires skriver:

og det koster altid penge at få en notar til at tinglyse det, ligemeget om det er jer selv eller en advokat der har udarbejdet testamentet. tror vi gav omkring 400 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.