Hvordan vænner vi ham bedst af med natflaskerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

LilleLene

Masig skriver:

Vores søn er nu lige knap 9 mdr og både vi og sp mener det er ved at være på tide at vænne ham fra at skulle have mad om natten. 

Pt får han flaske når han bliver lagt (kl 19), når vi går i seng kl 22-23, og så vågner han 1-2 gange i løbet af natten, hvor det eneste der kan få ham til at sove videre er en flaske. Nogle gange drikker han det hele (120 ml), andre gange skal han bare lige have en lille tår, så sover han videre. 

Nu mener vi så at han nok burde lære at sove uden at skulle have flaske 2-3 gange fra han går i seng til han står op, men hvordan bærer vi os bedst ad med den "kamp"?

Mange gange tror jeg bare det er vane/tryghed at han vil have flasken, men er også lidt bange for at skulle "forbyde" ham den hvis nu han virkelig er sulten.... 

hvordan har i gjort når jeres børn skulle lære at sove istedet for at spise? Og hvor længe har det taget jer at lave den rytme om?

vi har snakket om at prøve her i store bededagsferien, hvor vi har fri begge to i tre dage og derfor kan supplere hinanden lidt. 

120 er ikke meget

min søn har også hængt ved sine natflakser længe. han er 10 mdr nu

får 180 ml når han bliver puttet

210 om natten

og nogle gange 150 inden han står op

den første jeg ville droppe var den når I går i seng, har i prøvet at give ham vand i stedet, når han tit bare skal have en tår ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

Masig

LilleLene skriver:

120 er ikke meget

min søn har også hængt ved sine natflakser længe. han er 10 mdr nu

får 180 ml når han bliver puttet

210 om natten

og nogle gange 150 inden han står op

den første jeg ville droppe var den når I går i seng, har i prøvet at give ham vand i stedet, når han tit bare skal have en tår ?

Den når vi går i seng er fakisk den han drikker mest af... De andre er ofte bare små tårer... Vi har prøvet med vand, vil han slet ikke, men han har heller aldrig være særlig glad for vand 

Anmeld

12. april 2013

Sørens

Masig skriver:

Den når vi går i seng er fakisk den han drikker mest af... De andre er ofte bare små tårer... Vi har prøvet med vand, vil han slet ikke, men han har heller aldrig være særlig glad for vand 

Jeg håber ikke du synes jeg spiller smart nu ...er ikke sundhedsplejerske eller noget men min sp har fortalt mig at et barn på 8 måneder ( det er min søn nu) ikke fysisk har brug for at spise om natten. Hans krop kan godt klare nu at sove fra 19-06 uden mad! Din er 9 mdr ikke? Hvor meget mad får han i løbet af dagen? Det har vist ret meget at sige hvor mæt han er når han bliver lagt.

Jeg var så heldig at min søn nærmest selv stoppede fra den ene uge til den anden. Men han æder også som en tærsker hele dagen

Held og lykke med det!

Anmeld

13. april 2013

Masig

Sørens skriver:

Jeg håber ikke du synes jeg spiller smart nu ...er ikke sundhedsplejerske eller noget men min sp har fortalt mig at et barn på 8 måneder ( det er min søn nu) ikke fysisk har brug for at spise om natten. Hans krop kan godt klare nu at sove fra 19-06 uden mad! Din er 9 mdr ikke? Hvor meget mad får han i løbet af dagen? Det har vist ret meget at sige hvor mæt han er når han bliver lagt.

Jeg var så heldig at min søn nærmest selv stoppede fra den ene uge til den anden. Men han æder også som en tærsker hele dagen

Held og lykke med det!

Hehe nej jeg synes ikke du spiller smart. Min sp synes også vi skulle se at få vænnet ham af med flaskerne om natten og jeg synes faktisk også det er på tide, jeg har bare med min søvnmangel ikke helt kunne overskue kampen endnu.... Men nu skal det være... Han bliver jo 9 mdr på torsdag...

altså han æder som en hest i løbet af dagen, dagplejen er næsten bange for hun giver ham for meget, han spiser virkelig godt, også derfor det undrer mig at han stadig vil have så mange flasker om natten også. Giver jo ingen mening... Men det skal være også være slut nu!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.