Masig skriver:
Vores søn er nu lige knap 9 mdr og både vi og sp mener det er ved at være på tide at vænne ham fra at skulle have mad om natten.
Pt får han flaske når han bliver lagt (kl 19), når vi går i seng kl 22-23, og så vågner han 1-2 gange i løbet af natten, hvor det eneste der kan få ham til at sove videre er en flaske. Nogle gange drikker han det hele (120 ml), andre gange skal han bare lige have en lille tår, så sover han videre.
Nu mener vi så at han nok burde lære at sove uden at skulle have flaske 2-3 gange fra han går i seng til han står op, men hvordan bærer vi os bedst ad med den "kamp"?
Mange gange tror jeg bare det er vane/tryghed at han vil have flasken, men er også lidt bange for at skulle "forbyde" ham den hvis nu han virkelig er sulten....
hvordan har i gjort når jeres børn skulle lære at sove istedet for at spise? Og hvor længe har det taget jer at lave den rytme om?
vi har snakket om at prøve her i store bededagsferien, hvor vi har fri begge to i tre dage og derfor kan supplere hinanden lidt.
Præcis det samme med min søn på 10 måneder! Det ku ha været mig der skrev det her indlæg. Ordret!
Synes det er SÅ frustrerende! Og jeg ved godt det er vores egen skyld, det er os der giver ham flasken hver gang han vågner. Men når man står der midt om natten og bare er ved at dåne af træthed, ja så tyr man til den nemmeste løsning.
Tror vi vil prøve at trøste med sut i stedet for flasken. Så må det tage den tid det tager. En ting er helt sikkert: Han er ikke sulten om natten, for det er sjældent han tager mere end 60 ml af gangen.
Anmeld