Hvordan vænner vi ham bedst af med natflaskerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

Masig

modesty skriver:

Jo jo, vi tog ham op og trøstede ham. 

Vi må prøve og håbe det virker....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

Masig

MorDk skriver:

Held & Lykke og kom endelig med en update!!

Tak.. Skal jeg prøve at huske

Anmeld

12. april 2013

lycly

Jeg tog bare en kold tyrker. Hun fik flaske inden hun skulle sove og da hun vågnede om natten satte jeg mig bare ved hendes seng og sang for hende eller bare sad der til hun faldt om af træthed. Hun var ked og ville ikke sove, men det tog heldigvis kun 2 nætter med skrig, så var det overstået. Lige siden vågnede hun kun for at få sutten

Aftenflasken sagde hun selv fra overfor da hun var omkring et år

Anmeld

12. april 2013

Masig

LuLy skriver:

Jeg tog bare en kold tyrker. Hun fik flaske inden hun skulle sove og da hun vågnede om natten satte jeg mig bare ved hendes seng og sang for hende eller bare sad der til hun faldt om af træthed. Hun var ked og ville ikke sove, men det tog heldigvis kun 2 nætter med skrig, så var det overstået. Lige siden vågnede hun kun for at få sutten

Aftenflasken sagde hun selv fra overfor da hun var omkring et år

Ok. Og aftenflasken, hvad tid var det? For vi tænker han måske stadig skal have der når vi går i seng ved 22-23 tiden. For det er jo lang tid uden mad fra kl 19- 6.30.... 

Anmeld

12. april 2013

lycly

Masig skriver:

Ok. Og aftenflasken, hvad tid var det? For vi tænker han måske stadig skal have der når vi går i seng ved 22-23 tiden. For det er jo lang tid uden mad fra kl 19- 6.30.... 

På det tidspunkt kom min datter først i seng kl 21, det var først der at hun kunne sove for natten, nok mest fordi det var sommer så det var jo lyst længe.
Men synes sagtens I stadig kan give ham godnatflaske, for det forstyrrer jo hverken hans eller jeres søvn, man dropper jo natflasken så I alle kan sove igennem når hverdagen starter igen

Anmeld

12. april 2013

Masig

LuLy skriver:

På det tidspunkt kom min datter først i seng kl 21, det var først der at hun kunne sove for natten, nok mest fordi det var sommer så det var jo lyst længe.
Men synes sagtens I stadig kan give ham godnatflaske, for det forstyrrer jo hverken hans eller jeres søvn, man dropper jo natflasken så I alle kan sove igennem når hverdagen starter igen

Det er jo det. Tror vi gør sådan noget tid endnu med at han får den sene flaske, og så må vi håbe det ikke tager for lang tid at vænne ham af med de andre 

Anmeld

12. april 2013

Faith

Masig skriver:

Vores søn er nu lige knap 9 mdr og både vi og sp mener det er ved at være på tide at vænne ham fra at skulle have mad om natten. 

Pt får han flaske når han bliver lagt (kl 19), når vi går i seng kl 22-23, og så vågner han 1-2 gange i løbet af natten, hvor det eneste der kan få ham til at sove videre er en flaske. Nogle gange drikker han det hele (120 ml), andre gange skal han bare lige have en lille tår, så sover han videre. 

Nu mener vi så at han nok burde lære at sove uden at skulle have flaske 2-3 gange fra han går i seng til han står op, men hvordan bærer vi os bedst ad med den "kamp"?

Mange gange tror jeg bare det er vane/tryghed at han vil have flasken, men er også lidt bange for at skulle "forbyde" ham den hvis nu han virkelig er sulten.... 

hvordan har i gjort når jeres børn skulle lære at sove istedet for at spise? Og hvor længe har det taget jer at lave den rytme om?

vi har snakket om at prøve her i store bededagsferien, hvor vi har fri begge to i tre dage og derfor kan supplere hinanden lidt. 

Præcis det samme med min søn på 10 måneder! Det ku ha været mig der skrev det her indlæg. Ordret!

Synes det er SÅ frustrerende! Og jeg ved godt det er vores egen skyld, det er os der giver ham flasken hver gang han vågner. Men når man står der midt om natten og bare er ved at dåne af træthed, ja så tyr man til den nemmeste løsning.

Tror vi vil prøve at trøste med sut i stedet for flasken. Så må det tage den tid det tager. En ting er helt sikkert: Han er ikke sulten om natten, for det er sjældent han tager mere end 60 ml af gangen.

Anmeld

12. april 2013

Masig

Faith skriver:

Præcis det samme med min søn på 10 måneder! Det ku ha været mig der skrev det her indlæg. Ordret!

Synes det er SÅ frustrerende! Og jeg ved godt det er vores egen skyld, det er os der giver ham flasken hver gang han vågner. Men når man står der midt om natten og bare er ved at dåne af træthed, ja så tyr man til den nemmeste løsning.

Tror vi vil prøve at trøste med sut i stedet for flasken. Så må det tage den tid det tager. En ting er helt sikkert: Han er ikke sulten om natten, for det er sjældent han tager mere end 60 ml af gangen.

Jamen det er virkelig træls.... Og som du siger er det jo vores egen skyld, og egentlig er det jo bund åndssvagt for man bliver jo mere træt af at skulle op så tit hver nat fremfor hvis man bare tog kampen i 2-3-4 dage og så var det overstået... Men sådan tænker man virkelig bare ikke når man står der midt om natten med en skrigende unge....

Anmeld

12. april 2013

Faith

Masig skriver:

Jamen det er virkelig træls.... Og som du siger er det jo vores egen skyld, og egentlig er det jo bund åndssvagt for man bliver jo mere træt af at skulle op så tit hver nat fremfor hvis man bare tog kampen i 2-3-4 dage og så var det overstået... Men sådan tænker man virkelig bare ikke når man står der midt om natten med en skrigende unge....

Nej det er nemlig det man ikke gør!

Anmeld

12. april 2013

Masig

Faith skriver:

Nej det er nemlig det man ikke gør!

Jamen så lad os lave en aftale. Fra store bededag sætter vi kampen ind mod natflaskerne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.