Hjælp. Mit barn skal starte i DP, men sover ikke igennem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

Koen.

Lærke sov først igennem da hun blev 2, så jo vi har prøvet det

Her var det hverken øre eller andet der gjorder hun ikke sov igennem, nogen børn gør det bare ikke.. Men så er der ikke andet end bare og klare sig igennem det uanset hvor hårdt det er, for jo det er forfærdeligt hårdt!

Knus fra en der ved hvordan det er og nu har lillebror der heller ikke sover igennem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

BabyHL

K&S skriver:

Har I fået tjekket hans ører? Anton vågnede også meget tit indtil han fik lagt dræn pga. meget væske i ørene.

Ørerne fik vi tjekket så sent som i mandags, og der er ingenting  . Er også selv meget opmærksom på de ører, da jeg selv havde mega besvær med det som barn :-)

Anmeld

12. april 2013

BabyHL

Line - med 2 boblinger skriver:

Min dreng gjorde det samme som du beskriver.. 
Men det rettede sig rigtig hurtigt da han startede i dagpleje.. Siden han startede har han sovet igennem.. 
Vores DP-mor har så også altid sagt at hvis ungerne har haft en dårlig nat og de har brug for en lille lur om formiddagen så tager hun hensyn til det, og så får de en lille lur på 30 min - 1 time og så tager hun den derfra.. 

Men det rettede sig ret hurtigt efter han var startet.. Så jeg tror ikke du skal tage det så tungt.. Tag tingene som de kommer..

Jaa, det tyder på at der er mange børn der får en rigtig god rytme, når de starter i DP/VS :-) . Håber det samme sker for min dreng ;-)

Anmeld

12. april 2013

BabyHL

Maria-s skriver:

Det er desværre forskelligt, det der med at sove igennem.... jeg kan ikke hjælpe, andet end at støtte op omkring at jeg synes i skal få ørene undersøgt ved en ørelæge (ikke bare alm. Praktiserende). Vores søn er 2 og sover endnu ikke igennm... Har kun haft relative få natter uden at skulle ind til ham, alt fra 1 til +4..... Men det hjalp trods alt at han fik dræn... Inden da kunne vi komme op omkring de 8 gange pr nat  Vores læge sagde at MANGE børn ikke sover igennem før de er 2... Håber ikke det gælder for dig/ jer

Ej puha.. 8 gange er da heller ikk til at holde ud.  Godt det løste sig.. Men her er det ihvertfald ikke ørerne. Han er som sådan heller ikk ked af det om natten, men sover bare vildt uroligt efter han har fået mad.. 

Anmeld

12. april 2013

BabyHL

ekebiv skriver:

Vores søn sov SÅ dårligt fra han var 5 måneder til han startede i dp som 11 måneder gammel. Herefter hørte vi aldrig noget til ham og nu er han 3.5 :-)

Det lyder præcis som her! Indtil han blev 5 mdr sov han nemlig rigtig godt og igennem næsten hver nat. Håber det går os som det gik jer

Anmeld

12. april 2013

CaWi

BabyHL skriver:

Ja overskriften siger jo næsten det hele. Vi har fået dagplejeplads til vores søn, og han skal starte den 6. Maj. På det tidspunkt er han knap 9 mdr. Han sover endnu ikke igennem om natten :-( 

Han falder i søvn ved 21 tiden, og sover til kl ca 03-04 stykker. Så får han mad, og herefter sover han faktisk ret dårligt. Vågner ca hver halve time og skal lige have sutten. 

Hvad gør jeg? Jeg skal godt nok "først" starte job den 1. Juni, men kan da ikke undvære al den søvn når jeg skal starte på job. Hvad kan jeg gøre? Andre der har været i samme situation?

Det er SÅ forskelligt fra barn til barn.
Den eneste virkning der har været her, mht DP start, har været at han nu sover en middagslur på to timer (han har altid power nappet sig igennem dagen)
Om natten vågner han stadig mellem to til otte gange.
Han fik lagt dræn for to mdr siden, uden det har haft nogen effekt på nattesøvnen, og vi har prøvet alverdens forskellige sovemetoder.
Han er nu snart et år.

Glæder mig til den dag han sover igennem.

Anmeld

12. april 2013

K&S

BabyHL skriver:

Ørerne fik vi tjekket så sent som i mandags, og der er ingenting  . Er også selv meget opmærksom på de ører, da jeg selv havde mega besvær med det som barn :-)

Hos en ørelæge eller egen læge? 

Anmeld

12. april 2013

K&S

BabyHL skriver:

Ej puha.. 8 gange er da heller ikk til at holde ud.  Godt det løste sig.. Men her er det ihvertfald ikke ørerne. Han er som sådan heller ikk ked af det om natten, men sover bare vildt uroligt efter han har fået mad.. 

Er det nødvendigt at han stadig får mad om natten? 

Jeg tænker, at han vågner af vane, vågner for meget af at få en flaske og derfor har svært ved at falde ordentligt i søvn efterfølgende? 

Anmeld

12. april 2013

modesty

Ja overskriften siger jo næsten det hele. Vi har fået dagplejeplads til vores søn, og han skal starte den 6. Maj. På det tidspunkt er han knap 9 mdr. Han sover endnu ikke igennem om natten :-( 

Han falder i søvn ved 21 tiden, og sover til kl ca 03-04 stykker. Så får han mad, og herefter sover han faktisk ret dårligt. Vågner ca hver halve time og skal lige have sutten. 

Hvad gør jeg? Jeg skal godt nok "først" starte job den 1. Juni, men kan da ikke undvære al den søvn når jeg skal starte på job. Hvad kan jeg gøre? Andre der har været i samme situation?

Tja, min søn på halvandet år sover stadig ikke igennem hver nat... Men det er meget hvis han bliver ved med at vågne hele tiden fra 3-4 stykker.

Jeg ville anbefale dig at stoppe nat-amningen - medmindre du føler at han virkelig absolut har brug for den. Jeg synes det virker meget tydeligt at han bliver forstyrret i sin dybe søvn når han skal spise.

Og 9 mdr. er stort nok til at du gerne må skære natamningen væk. Jeg stoppede med natamning deromkring, og så gik min søn fra at vågne hver halvanden time til at vågne cirka 2 gange på en nat, så det havde en klar effekt.

Anmeld

12. april 2013

Ellie79

Åh hvis der var nogen der havde en opskrift på det så ville vi være mange mødre der gerne ville vide det men hårdt sagt man vender sig til lidt søvn nogen gange nærmest ingen søvn også op på arbjde - for pokker der er hårdt men utroligt hvad kroppen og hjernen kan klare

Og det bliver bedre, men det tager tid

forretsen når det er værst her med ingen soveri skiftes vi ti at få 3 timer hver, det giver da lidt overskud...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.