Hjælp. Mit barn skal starte i DP, men sover ikke igennem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.874 visninger
20 svar
4 synes godt om
11. april 2013

BabyHL

Ja overskriften siger jo næsten det hele. Vi har fået dagplejeplads til vores søn, og han skal starte den 6. Maj. På det tidspunkt er han knap 9 mdr. Han sover endnu ikke igennem om natten :-( 

Han falder i søvn ved 21 tiden, og sover til kl ca 03-04 stykker. Så får han mad, og herefter sover han faktisk ret dårligt. Vågner ca hver halve time og skal lige have sutten. 

Hvad gør jeg? Jeg skal godt nok "først" starte job den 1. Juni, men kan da ikke undvære al den søvn når jeg skal starte på job. Hvad kan jeg gøre? Andre der har været i samme situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

K&S

BabyHL skriver:

Ja overskriften siger jo næsten det hele. Vi har fået dagplejeplads til vores søn, og han skal starte den 6. Maj. På det tidspunkt er han knap 9 mdr. Han sover endnu ikke igennem om natten :-( 

Han falder i søvn ved 21 tiden, og sover til kl ca 03-04 stykker. Så får han mad, og herefter sover han faktisk ret dårligt. Vågner ca hver halve time og skal lige have sutten. 

Hvad gør jeg? Jeg skal godt nok "først" starte job den 1. Juni, men kan da ikke undvære al den søvn når jeg skal starte på job. Hvad kan jeg gøre? Andre der har været i samme situation?

Har I fået tjekket hans ører? Anton vågnede også meget tit indtil han fik lagt dræn pga. meget væske i ørene.

Anmeld

11. april 2013

Aabye

Min dreng gjorde det samme som du beskriver.. 
Men det rettede sig rigtig hurtigt da han startede i dagpleje.. Siden han startede har han sovet igennem.. 
Vores DP-mor har så også altid sagt at hvis ungerne har haft en dårlig nat og de har brug for en lille lur om formiddagen så tager hun hensyn til det, og så får de en lille lur på 30 min - 1 time og så tager hun den derfra.. 

Men det rettede sig ret hurtigt efter han var startet.. Så jeg tror ikke du skal tage det så tungt.. Tag tingene som de kommer..

Anmeld

11. april 2013

Team Putte

BabyHL skriver:

måske hans indre ur er klar til at stå op der? Måske i kan flytte hans sengetid om aftenen så han kommer tidligere i seng og på den måde får flere sammenhængende timer?

Anmeld

11. april 2013

Maria-s

Det er desværre forskelligt, det der med at sove igennem.... jeg kan ikke hjælpe, andet end at støtte op omkring at jeg synes i skal få ørene undersøgt ved en ørelæge (ikke bare alm. Praktiserende). Vores søn er 2 og sover endnu ikke igennm... Har kun haft relative få natter uden at skulle ind til ham, alt fra 1 til +4..... Men det hjalp trods alt at han fik dræn... Inden da kunne vi komme op omkring de 8 gange pr nat  Vores læge sagde at MANGE børn ikke sover igennem før de er 2... Håber ikke det gælder for dig/ jer

Anmeld

11. april 2013

ekebiv

Vores søn sov SÅ dårligt fra han var 5 måneder til han startede i dp som 11 måneder gammel. Herefter hørte vi aldrig noget til ham og nu er han 3.5 :-)

Anmeld

11. april 2013

Mettefpigen

Jep tror næppe du er den eneste ;-) man lære at leve med det... Det gør jeg....

Anmeld

11. april 2013

Victoriasmor88

Min datter er 21 måneder og sover stadig ikke helt igennem.. Min mand og jeg er kronisk trætte. Vi har lært at leve med det. 

Anmeld

12. april 2013

Fenja09

BabyHL skriver:

Vores datter sov heller ikke igennem før hun startede i dp, men det ændrede sig ret kraftigt efter kort tid da hun var startet. Jeg tror bare du skal springe ud i det og tage det som det kommer. Det er ikke sikkert at han vil sove hele natten, men tror han kommer til at få en meget bedre rytme når han starter i dp. Han skal tidligt op og hvis han vågner f.eks kl 04.00 så får han en formiddagslur, men han selvom han får to lure om dagen så vil han stadig være mere træt når han skal sove om aftenen - og tror ikke han holder til kl 21.00

Opstart i dp ændrede i hvert fald vores datters dags/-natterytme ret meget.

/Fenja

Anmeld

12. april 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

God morgen

Har du prøvet: Sovecoach.dk ?

Kh

Ella

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.