15 dage gammel sover næsten ikk ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.446 visninger
16 svar
2 synes godt om
11. april 2013

hansen1

Hej piger..

Jeg står med en datter på 15 dage, som har hele dagen næsten ikk sovet.. Hun plejer og sove 3-4 timer af gangen, men idag har hun max sovet 1-2 timer.

Hun spiser som hun skal og mere til, så det er ikk maden der mangler..

Nogle der ved hvorfor ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

LR85

Græder hun? Vågner bare, er urolig eller? 

Snak med din sundhedsplejerske om det.

de burde jo sove laaang tid af gangen og mange gange. 

Anmeld

11. april 2013

hansen1

LR85 skriver:

hun starter med bare at vågne hvor hun så får mad, men der går så kun 10 min hvor hun så hun bliver meget ulykkelig og græder.. og kan ikk trøste hende før efter 10 min ca..

Anmeld

11. april 2013

raca

langt fra alle små børn sover i stræk af 3-4 timer... sovrytmen er meget forskellg..

trives hun, virker hun overtræt, overstimuleret, eller er hun glad og tilfreds når hun er vågen..

Anmeld

11. april 2013

raca

LR85 skriver:

nej.. hun burde ikke  sove længe af gange.. nogle børn sover 1-2 timer af gangen andre 5.. der er intet af det der er forkert.. det er bare forsklligt fra barn til barn

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

LR85 skriver:

Der er ikke noget "burde" - børn er helt vildt forskellige, de betyder ikke nødvendigvis de fejler noget. Rose var som TS' barn, hun sov meget meget lidt om dagen, men sådan var hun bare og er stadig.. Sover kun en time til middag. Og hun fejler ikke noget - man kan ikke fastlægge et skema der siger, hvor meget og hvor længe af gangen de skal sove

Anmeld

11. april 2013

Nadja+Baby+2012

hansen1 skriver:

Hej piger..

Jeg står med en datter på 15 dage, som har hele dagen næsten ikk sovet.. Hun plejer og sove 3-4 timer af gangen, men idag har hun max sovet 1-2 timer.

Hun spiser som hun skal og mere til, så det er ikk maden der mangler..

Nogle der ved hvorfor ?

Der kan være dage hvor de ikke sover som de plejer, uden at det betyder noget.

men du siger hun blir ulykkelig.. Mon hun har ondt i maven? Manglee hun at komme af med afføring? Ammer du, eller får hun mme? 

Uden at komme med noget skræmmescenarie, men min datters kolik startede da hun var ca 2 uger gammel, men hun sov nu stadig..

Anmeld

11. april 2013

Wik

Min datter sov rigtig fint om natten med sovende amninger, og næsten ikke i dagstimerne. Hun tog kun små lure da hun var et par uger, det kunne være en halv time til en time max.

Der er stor forskel på det med søvn og imorgen kan det være anderledes igen.

Hvis hun spise meget, eller ligefrem mere end hun plejer, så er det nok derfor. Jeg tror ikke der er noget i vejen ohvertfald, ikke hvis hun spiser og ellers er tilfreds  

Anmeld

11. april 2013

hansen1

raca skriver:

langt fra alle små børn sover i stræk af 3-4 timer... sovrytmen er meget forskellg..

trives hun, virker hun overtræt, overstimuleret, eller er hun glad og tilfreds når hun er vågen..

ja det ved jeg ikk..

når hun vågner spiser hun så hurtigt det flyver ud, samt hvis jeg lige holder en pause med hende bliver hun helt ulykkelig.. når hun så har spist får hun lige 10 min hvor jeg ikk kan trøste hende..

det er først idag det har været sådan.

Anmeld

11. april 2013

StudPsyk

hansen1 skriver:

ja det ved jeg ikk..

når hun vågner spiser hun så hurtigt det flyver ud, samt hvis jeg lige holder en pause med hende bliver hun helt ulykkelig.. når hun så har spist får hun lige 10 min hvor jeg ikk kan trøste hende..

det er først idag det har været sådan.

Hvor gammel er hun ift terminsdatoen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.