Jeg er ikke enig med min læge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

Christina74

Loa skriver:

Kan godt forstå det kan være svært at lægge et ønske på hylden om et barn mere, når du nu ikke selv føler at det er der, problemet ligger. Men arbejdsrelaterede problemer kan meget hurtigt komme til at fylde mere og mere, og så går det nemt ud over familien.. ¨

Er sikker på din læge ikke siger det for at bremse dit ønske om barn nr.2, men fordi det er det der oprigtigt er det bedste at gøre.

Mon ikke du hellere skulle fokusere på at komme væk fra dit arbejde, og få det godt.
Ellers ligger problemerne der jo bare igen når du vender tilbage fra barsel nr.2....

Det er lige det jeg gumler over nu, måske er min arbejdsplads bare gift for mig nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

Loa

Christina, nu uden spiral ;-) skriver:

Det er lige det jeg gumler over nu, måske er min arbejdsplads bare gift for mig nu 

Det kunne helt sikkert godt lyde sådan...

Hvordan er job mulighederne for dit fag?

På den ene side er jeg meget tilhænger af at man først får børn (uanset om det er nr.1, 2 eller flere) når man er "sikret" job, så vidt det er muligt. Men jeg kan sagtens forstå hvis du "bare" lader naturen gå sin gang, og hvis du bliver gravid, så har du et naturligt break fra jobbet, og rigelig god tid til at søge andet.....

Anmeld

11. april 2013

Mettefpigen

Christina, nu uden spiral ;-) skriver:

N

Ja men jer er ret sikker på jeg ikke har en depration.

Min mand har haft det og min store datter har det og det er sq ikke sådan jeg har det over hoved.

Jeg er jo ret sikker på, at sagde jeg op ville det forsvinde. Men frygten for det dukker op over for noget andet, er der helt klart så jeg vil havde hjælp til at takle det. Så jeg kan styre det.

Lugter det langt væk af kontrolfreak på gladt is ?

Nu skal du huske på at der er forskellige symptomer på depression... Fordi du kender nogle der har det og du ikk har det på samme måde så kan du stadig godt have en..... Jeg kender også flere der har det, men vi har det ikk ens.... Men synes stadig ikk du skal blive gravid før du har det bedre.... Det er hverken sundt for dig eller baby....

Anmeld

11. april 2013

KarinOM

Jeg tror også din læge har ment, at din krop er belastet nok i forvejen....ikke at du ikke skulle kunne tage dig af barnet.

Jeg selv skrev speciale under min graviditet...og var MEGET stresset! Arbejdede 14 timer om dagen for at nå at blive færdiguddannet før fødslen. Blev færdig men fødte før tid (muligvis pga stress...det ved ingen). Og så gik jeg ellers helt ned med flaget i månederne efter fødslen. Klarede mig med nød og næppe udenom en decideret fødselsdeperation...men kæmpe hjælp fra fantastiske venner og familie. Jeg er ellers normalt meget psykisk stabil, men det var åbentbart for meget at forlange af mit psykiske helbred.

Nå, det korte af det lange er, at jeg på ingen måde kan anbefale at blande stress og graviditet/fødsel.

Hvis jeg var dig, ville jeg tae imod alt den hjælp der er at skrabe sammen, for at komme ovenpå igen...og SÅ gå igang med projekt graviditet når du har fået samlet dig selv op.

Held og lykke med det hele :-)

Anmeld

11. april 2013

Christina74

Loa skriver:

Det kunne helt sikkert godt lyde sådan...

Hvordan er job mulighederne for dit fag?

På den ene side er jeg meget tilhænger af at man først får børn (uanset om det er nr.1, 2 eller flere) når man er "sikret" job, så vidt det er muligt. Men jeg kan sagtens forstå hvis du "bare" lader naturen gå sin gang, og hvis du bliver gravid, så har du et naturligt break fra jobbet, og rigelig god tid til at søge andet.....

Det er ok hvis jeg ikke er kræsen.

Anmeld

11. april 2013

Christina74

Det skal fandme ikke undre mig, hvis jeg så er blevet gravid allerede nu, og abort er ikke en mulighed.

Da min sidste kom var der positiv test samme dag som hendes far og jeg gik fra hinanden (i første cyklus efter p-piller)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.