Ergonomisk babypude - undgå flat baghoved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.224 visninger
13 svar
2 synes godt om
9. april 2013

Shop2kids

Det anbefales at nyfødte ligger på ryggen, hvilket
ofte resulterer i fladt baghoved / skævt kranie. Denne babypude kan afhjælpe
fladt baghoved, da den er formet som en rund skal, hvor hovedet ligger. Den
ergonomiske babypude er blød og ergonomisk formet, så den passer til babys
baghoved. Babypuden er nem at tage med og passer i alle senge, lifte, stole m.m.

Babypuden er udviklet af en fransk børnelæge Dr. Manuel Maidenberg,
specielt til at tage belastningen af et område på hovedet (nemlig baghovedet) -
samtidigt med at babyen kan bevæge hovedet. Puden anvendes meget i udlandet med
rigtig gode resultaterallerede efter14 dage. Efterhånden anvendes hjertepuden,
som den også kaldes, også rigtig meget i Danmark. Mange sundhedsplejersker,
kiropraktorer og fysioterapeuter anbefaler brugen deraf.

Efter få ugers
brug kan man se, at det flade baghoved har rettet sig lidt op og er blevet mere
rundt. Alt efter hvornår man starter med at bruge babypuden, des
hurtigere/tydeligere vil forbedringen på baby baghoved/kranie kunne ses. Flere
danske fysioterapeuter og kiropraktorer anbefaler den også efter de 6 måneder,
hvis feks. barnet er meget stilleliggende med hovedet eller kroppen. Så selv
efter 6 måneders alderen kan det flade baghoved / skæve kranie rettes op. Puden
løfter ikke hovedet som en normal babypude. Babyen kan derfor stadig bevæge
hovedet.
Sidenhen kan den bruges som stolepude til barnet.

* Undgå fladt baghoved
* Ved tidlig brug kan den rette fladt baghoved op.
* Anbefales fra 0 til 6 måneder
* Maskinvask ved 60 grader

Du finder puderne her: http://www.shop2kids.dk/Udstyr/Sovetid.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

Fuglemor

Vi købte en men vores gad ikke ligge på den. Så det var spild af penge

Anmeld

9. april 2013

Shop2kids

Øv da! Har indtil nu kun hørt possitivt om den. Hvor gammel var han/hun da I begyndte at bruge den? Og hvordan ikke gad (møvede han/hun sig væk/græd eller)? Tænker at det måske kan hjælpe hvis I prøver at ligge pudebetræk fra den nuværende pude over, da han/hun er vandt til duften herfra.

Anmeld

9. april 2013

CaWi

Jeg købte den til min dreng, da han havde begyndene fladt baghovet.
Det var så penge lige ud af vinduet.
Den anbefales fra 0 mdr, men selv som tre mdr var den for høj til min dreng, da hagen blev skubbet ned mod brystet.
Derudover faldte han også rigtig tit ned af puden.

I stedet lagde jeg ham på siden i dagtimerne hvor jeg så holdte øje med ham.

Anmeld

9. april 2013

Fuglemor

Shop2kids skriver:

Øv da! Har indtil nu kun hørt possitivt om den. Hvor gammel var han/hun da I begyndte at bruge den? Og hvordan ikke gad (møvede han/hun sig væk/græd eller)? Tænker at det måske kan hjælpe hvis I prøver at ligge pudebetræk fra den nuværende pude over, da han/hun er vandt til duften herfra.

Hun var tre mdr. Hun lavede et eller andet med hovedet så hovedet endte på madras og puden lå i hjørnet af sengen. hun er nu 10 mdr så det ef lige meget nu. Hun bruger ikke og har aldrig brugt hovedpude, Men nu ved vi hvad vi kan gøre ved næste barn

Anmeld

9. april 2013

Troldemommi

Shop2kids skriver:

Er det ikke en pude som kun skal bruges hvis problemet med fladt baghoved er stort?

Min sundhedsplejerske har sagt at den er blevet markedsført så grundigt at alle nybagte mødre og fædre tror den er livsnødvendig, men at i de fleste tilfælde er den faktisk unødvendig

Jeg mener, der bliver opfundet så meget til babyer som man ikke har rigtig brug for, så derfor skal man ikke tage alt for gode varer, for sælgerne vil jo gerne tjene penge.

Det her er slet ikke kritik af dig eller din virksomhed, jeg vil bare gerne høre din mening om hjertepuden

Monica

Anmeld

9. april 2013

Shop2kids

Ja, der findes rigtig meget babyudstyr man egentlig ikke har brug for, så forstår sagtens hvad du mener.

Personligt synes jeg at puden er rigtig god og vil selv bruge en sådan til næste baby (fandtes ikke da jeg fik den første). Tænker at man jo alligvel skal købe en babypude og synes derfor lige så godt man kan vælge den ergonomiske model, da prisforskellen på almindelig og ergonomisk ikke er så stor.

Puden kan både anvendes forebyggende og til at rette bafhoved på hvis det er blevet skævt.

Anmeld

9. april 2013

Shop2kids

CAWI:

Er det samme model som denne du har (der findes lidt forskellige) og denne er meget lavt i nakken, så burde ikke presse hagen ned, som du beskriver.

Vedhæfter lidt billeder af pude og brug i forskellige størrelser:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. april 2013

Shop2kids

MOR12: Ellers kan den bruges som siddepude til den næste kommer

Anmeld

9. april 2013

modesty

Ja, der findes rigtig meget babyudstyr man egentlig ikke har brug for, så forstår sagtens hvad du mener.

Personligt synes jeg at puden er rigtig god og vil selv bruge en sådan til næste baby (fandtes ikke da jeg fik den første).  Tænker at man jo alligvel skal købe en babypude og synes derfor lige så godt man kan vælge den ergonomiske model, da prisforskellen på almindelig og ergonomisk ikke er så stor.

Puden kan både anvendes forebyggende og til at rette bafhoved på hvis det er blevet skævt.

Det er faktisk ikke helt korrekt - det anbefales at man ikke bruger pude til babyer under 1 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.