vælger at lade vær med at være anonym som jeg plejer at værer

min dreng er letter mental rataderet og startede i sfo i tirsdags. alt er næsten gået bedre end jeg troede det ville
han lege selv og med sin søster som han gjorde i børnehaven også(de er startede samtidig da han blev skole udsat et år)
tirsdag og onsdag gik fint der var han der til de havde spist madpakker men torsdag var han der til kl 15. han har været længe om at blive renlig, han var 3,5-4 år da han var renlig hjemme og 4,5- 5 år før han blev det i børnehaven
han havde et uheld her i torsdags med stort i bukserne (han gør det nå der sker noget nyt eller for mange ting i børnehaven, hvis han ikke kan holde sig til han kommer hjem) og han ville ikke indrømme at han havde lavet i bukserne pædagogen havde spurgt ham flere gange og var også inde at spørge støtte pædagogen om han kunne finde på at gører et i bukserne hvor hun sage at det kunne han godt, så hun var ude og spørge ham igen, og der kom jeg så i det samme hvor hun så fortalte at hun mente at han havde lavet fordi han lugtede men at han sagde nej, og mens vi snakkede der skyndte han sig at sige at jeg skulle hente freja først(hun var inde og lege) og så cyklede han vidre, han ville så heller ikke indrømme over for mig til at starte med hvor jeg så måtte sige at vi kunne gå ind og kigge, hvor han skynte sig at sige vi skulle ordne det der hjemme(han er begyndt at blive flov over det) nå men jeg fik ordnet ham i sfo osv. så her i weekenden snakkede jeg med ham om vi skulle aftale med pædagogerne at de ville minde ham om det(det gjorde de i børnehaven) og de sagde han at det kunne vi godt, hvor han så sagde at han ikke ville lave stort på toiletet men kun her hjemme og han ville ikke sige hvorfor(han kan ikke altid sætte ord på tingene) så jeg spurgte om det var fordi han selv skulle tørre sig hvor han siger ja,
vi har ikke rigtig trænet det med ham da han har været lang tid op at blive renlig og fordi at han har gjort storer fremskridt på mange andre områder(og han kan ikke fokusere på at lærer på alle områder samtidig).
nå men snakkede så med en af pædagogerne om det her til morgen hvor hun siger at de somregl ikke tørrer børnene at de selv skal kunne det nå de kommer i sfo og at det er mange år siden at hun havde gjort det da de kun gør det i specielle situationer, om vi ikke havde trænet det der hjemme, hvor jeg måtte sig nej (der var jeg næsten parat til at tude) nå men hun spurgte så om han ville kalde på dem hvis han lavede på toiletet hvor jeg jeg måtte sige at det viste jeg ikke( han snakker somregl ikke med nye mennesker og heller ikke så meget med dem i sfoen han henvender sig til støtten) om han ville der, men at hun kunne hører støtte pædagogen om det, men lovede at øve det her hjemme.
men her kommer vores problem hvad hvis han ikke vil(har spurgt ham ad indimellem hvor han har nægtede) jeg vil ikke tvinge ham da vi så rasiker at han heller ikke vil gå på wc her hjemme og han reager rigtig meget på alt det nye så bare tanken om endnu en kamp
hvad kan vi evt gører så det bliver nemmer for os at få ham til at prøve
og hvor meget kan man forlange at sfo en gør? (de er jo ikke særlig mange voksne til rigtig mange børn)
det blev vist lidt langt men havde brug for lidt luft
undskylde de manglene kommaer