Hvornår leg på eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.916 visninger
14 svar
1 synes godt om
7. april 2013

Anonym trådstarter

Det fordi vi har værelser ovenpå, børnene har deres værelser deroppe og vi har soveværelse deroppe, og kom så til at tænke på hvornår "børn går ovenpå og leger"

De har et legeværelse i forlængelse med stuen her nedenunder, og deres værelser indeholder egentlig bare en kommode og seng, de har intet legetøj deroppe endnu (de har hver deres værelse)

De er nu 3 og 2 år, og kan jo nemt selv gå op og ned at trapper....

MEN hvornår går "børn ovenpå og leger", tænker de jo stadig helst vil være hvor vi er, men hvornår ca?

Blot en tanke her en stille SØndag aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

LR85

ved ikke når de fx skal op eller ned. 

Vi har kun en etage og kan tydeligt se fra stue til børneværelsE, så mine drenge på 10 mdr og 3 år går tit derind og leger for sig selv, kommet selvfølgelig nemt frem og tilbage og vi kan nemt snakke og kalde og se gennem rummene. 

Anmeld

7. april 2013

MortilElias2010

Det fordi vi har værelser ovenpå, børnene har deres værelser deroppe og vi har soveværelse deroppe, og kom så til at tænke på hvornår "børn går ovenpå og leger"

De har et legeværelse i forlængelse med stuen her nedenunder, og deres værelser indeholder egentlig bare en kommode og seng, de har intet legetøj deroppe endnu (de har hver deres værelse)

MEN hvornår går "børn ovenpå og leger", tænker de jo stadig helst vil være hvor vi er, men hvornår ca?

Mon ikke de nok skal give en form for handling der indikerer at det er det de har lyst til nu? Jeg ved det virkelig ikke. Elias har sit legeværelse med alle sine ting nedenunder og så har han soveværelse ovenpå. Hvor der som hos jer er en seng, skabe, en hule, et bord og en stol, puder og bamser, lidt bøger og det legetøj der hver aften bliver særligt udvalgt der skal med i seng som så ikke er blevet taget ned endnu og det er kun når vi går ovenpå i længere tid at han gerne vil med - vi har børnegitter for øverst på trappen. Men sjældent ind i sit soveværelse, så er det at stå og tegne ude på gangen eller være med til at give mor tøj på eller finde tøj, lægge tøj sammen eller gå i bad .. Jeg formoder han vil sige til når han når dertil hvor han har brug for at være ovenpå. Ellers så siger han jo bare til os, når han er i legeværelset, at han vil have ro og vi skal gå ind i stuen, så lukker han døren og leger indtil han har brug for os igen. Han er 3 år 

Anmeld

7. april 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Da Oscar havde værelse ovenpå , gik han op og legede da han var 1,5 år  .. Han havde også legetøj i stuen , så det var bare ham selv der bestemte .. Han har altid haft værelse på 1 sal. indtil nu , hvor han har fået ved siden af stuen .. 

Anmeld

7. april 2013

raca

mine børn er udemærket istandt til at flytte legetøjet hen der hvor de ønsker at lege med det, så gad vide om dine børn ikke  begynder at tage legetøj med ovenpå , når DE ER KLAR.. altså det er jo noeget der sådan set er rimligt svært at sidde alder på...

men tror ikke du skal regne med det før det sidste år i børnehaven tidligtst..

Anmeld

8. april 2013

Ryberg

morethanperfect skriver:

Da Oscar havde værelse ovenpå , gik han op og legede da han var 1,5 år  .. Han havde også legetøj i stuen , så det var bare ham selv der bestemte .. Han har altid haft værelse på 1 sal. indtil nu , hvor han har fået ved siden af stuen .. 

1,5 år

Nøøøøøøøøøøøj, hvor må jeg være en pyllermor...

Min søn fylder 3 år i næste måned, og vi har ikke engang fjernet gitteret fra trappen endnu....

Det der med at "give slip"........

Måske jeg skulle få det gjort i den her uge, så han kan nyde sit værelse oven på

Anmeld

8. april 2013

morethanperfect

KittyGirl skriver:

1,5 år

Nøøøøøøøøøøøj, hvor må jeg være en pyllermor...

Min søn fylder 3 år i næste måned, og vi har ikke engang fjernet gitteret fra trappen endnu....

Det der med at "give slip"........

Måske jeg skulle få det gjort i den her uge, så han kan nyde sit værelse oven på

Hehe .. Der er mange der syns det er tidligt men han lærte allerede som 9 mdr. At kravle op ad trapperne .. Han var så nysgerrig

Anmeld

8. april 2013

serinasmor

Umiddelbart vil jeg tro det kommer midt i børnehavealderen ... Men ved det ikke når de hat fælles legerum i stueetagen ... Der er nok ikke på samme måde behov ... Desuden er deres værelser jo ikke et sted hvor der er legetøj så koblingen til leg på værelset er ikke nem at se for dem ...
Serina leger tit på værelset selv ... Hun går ofte ind og lukker døren bag sig ... Men vi har kun et plan og langt det meste af hendes legetøj er på værelset

Anmeld

8. april 2013

Sara.

Vi har også værelser ovenpå.

Min datter på 5 kan godt finde på at lege på hendes værelse og have ro og fred omkring sig. Eller hvis hun har venner med hjemme går de op og lukker døren

Min søn er lige blevet 3 og bruger det knap så meget....

Det er nok 50/50 hvor de leger....

Anmeld

8. april 2013

Stine85

Liam på 4 har også værelse på 1 sal. Det er først her de sidste 2 måneder han har haft lyst til at lege oppe. Ellers har alt leg været i stuen faktisk. Han var ca 1,5 år da han selv kunne komme op og ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.