Chokket over mor på legepladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.313 visninger
15 svar
3 synes godt om
7. april 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ja, fik skæld ud/blev overfuset på legepladsen i dag

Elias, min søn på 2 år, var igang med at skovle sand op på en træstub, han så, at en jævnaldrende pige var ved at gøre det samme og gik hen til hende. De stod så og skovlede sand. Pigen vendte ryggen til ham og var vist ikke interesseret i leg. Elias tog ligepludselig sin skovl med sand og hældte den over hendes baghovede, pigen havde elefanthue på.

Jeg skynder mig hen til ham idet han gør det, men inden jeg når at gøre eller sige noget, er pigens mor i gang. Hun hiver febrilsk huen af pigen og børster hende, mens hun med hævet stemme skælder ud på mig.

Hun: Ej, helt ærligt! Så stop ham dog!

Jeg: Det gør jeg jo også nu

HUn: Du kan da se hvad han vil gøre!

Jeg, nej, nåede ham ikke og troede bare, at han ville skovle sand op

Hun: Så må du da lære ham det

Jeg: ja, men han er kun 2 år

Hun: det er hun også

Jeg kan mærke at vi ikke kommer længere og går væk fra dem. Kommer til at mumle at hun er snerpet (mente egentlig hysterisk) Tror ikke hun hørte det Synes det er helt skørt, at begynde at skændes med en fremmed foran ungerne på en legeplads!

Pigen begyndte at småklynke da moren rev huen af hende, tror ærlig talt hun reagerede mere på det, end på sandet på hovedet.

Ironisk nok nåede jeg slet ikke at irettesætte Elias for sin handling, som hun jo efterlyste. Først fordi hun skældte ud og derefter fordi jeg var noget rystet.

Tænker, at pigen må have det svært i vuggestuen. Pædagogerne kan jo ikke altid forhindre, at sådan noget sker.

Er jeg helt ved siden af de damer? Følte virkelig at hun så mig som verdens mest uansvarlige mor Og det synes jeg bestemt ikke jeg er! Ville aldrig selv reagere sådan hvis der var et lille barn der hældte sand på Elias.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

LilleLene

Roselil skriver:

Ja, fik skæld ud/blev overfuset på legepladsen i dag

Elias, min søn på 2 år, var igang med at skovle sand op på en træstub, han så, at en jævnaldrende pige var ved at gøre det samme og gik hen til hende. De stod så og skovlede sand. Pigen vendte ryggen til ham og var vist ikke interesseret i leg. Elias tog ligepludselig sin skovl med sand og hældte den over hendes baghovede, pigen havde elefanthue på.

Jeg skynder mig hen til ham idet han gør det, men inden jeg når at gøre eller sige noget, er pigens mor i gang. Hun hiver febrilsk huen af pigen og børster hende, men hun skælder ud på mig.

Hun: Ej, helt ærligt! Så stop ham dog

Jeg: Det gør jeg jo også nu

HUn: Du kan da se hvad han vil gøre

Jeg, nej, nåede ham ikke og troede bare, at han ville skovele sand op

Hun: Så må du da lære ham det

Jeg: ja, men han er kun 2 år

Hu: det er hun også

Jeg kan mærke at vi ikke kommer længere og går væk fra dem. Kommer til at mumle at hun er snerpet (mente egentlig hysterisk) Tror ikke hun hørte det Synes det er helt skørt at begynde at skændes med en fremmed forand ungerne på en legeplads!

Pigen begyndte at småklynke da moren rev huen af hende, tror ærlig talt hun reagerede mere på det, end på sandet på hovedet.

Ironisk nok nåede jeg slet ikke at irettesætte Elias for sin handling som hun jo efterlyste. først fordi hun skældte ud og derefter fordi jeg var noget rystet.

Tænker også, at pigen må have det svært i vuggestuen og siden hen. Pædagogerne kan jo ikke altid forhindre, at sådan noget sker.

Er jeg helt ved siden af de damer? Følte virkelig at hun så mig som verdens mest uansvarlige mor Og det synes jeg bestemt ikke jeg er! Ville aldrig selv reagere sådan hvis der var et lille barn der hældte sand på Elias.

ej hun måtte da lige stoppe sig selv

ååårh lad dog barnet få snad i håret, og når du nu var på vej hen til ham

jeg var bleve så gal på hende puuuuha jeg frygter når min bliver en størrelse hvor han eller andres børn kan drille... JEg skal vidst styrre mit temperament

Anmeld

7. april 2013

optimistmor

vil sige både og...

jeg er sikker på jeg kunne have reageret ligesådan overfor fremmede... siger ikke om det er rigtig eller forkert. vi er jo så forskellige hehe 

Anmeld

7. april 2013

Roselil

LilleLene skriver:

ej hun måtte da lige stoppe sig selv

ååårh lad dog barnet få snad i håret, og når du nu var på vej hen til ham

jeg var bleve så gal på hende puuuuha jeg frygter når min bliver en størrelse hvor han eller andres børn kan drille... JEg skal vidst styrre mit temperament

Puha, rart at vide, at det ikke bare er mig der er aaalt for afslappet De små pus skal jo lære at begå sig.

Beundrer min mand, der også var der. Han rystede bare hændelsen af sig.

Jeg blev ked af det og går og spekulerer over det i 100 år efter..

Anmeld

7. april 2013

C-Dog

Det er jo hendes guld din dreng drillede. Jeg ville nok bare ta det med en pose is, der skete jo intet med nogle af ungerne. Måske er historien bag at hendes pige bliver trumlet rigeligt i dp'en og moren virkelig bare havde brug for at føle sig som den store stærke beskytter ? Eller også er hun bare en sur harpe. Hvem ved. Børn driller hinanden, og lige i to årsalderen ved de jo ikke engang hvad dril er- de undersøger bare verden. Og nu ved han så at sand i huen, det må man ikke. Eller ja, hvis du ikke fik sagt det har han nok ikke lært det endnu

Anmeld

7. april 2013

Lilott

Hun kunne da sige det pænt når to små børn hører det. Der er da ingen grund til at blive hysterisk, barnet kan jo komme i bad når de kommer hjem

Anmeld

7. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes godt nok også det lyder til at hun overreager for vildt! Altså må ungerne ik få sand i håret, ska man nok ik tage på legeplads, med fare for at møde andre børn.

Havde hun været mit barn, havde jeg bare trukket på skulderne og sagt, ja det er jo hva der ka ske når børn mødes.

Det var jo lidt noget andet hvis han havde kastet en sten, eller blevet ved med at kaste sand på hende, at jeg på en meget pæn, men bestemt måde sagt at HAY  DET DER STOPPER DU LIGE MED FISTER.

Håber det gir mening! Vh stine

Anmeld

7. april 2013

E.J.mor.

jeg syntes at det er pigens mor der reagere fuldstændigt hysterisk.

havde det været mit barn det var sket på, og vi to reagere samtidig, ville jeg bar have sagt hovsa lille skat og grine lidt, det var jo ikke noget forfærdeligt, de var jo kun 2 år dem begge.

så havde situationen været helt anderledes hvis eller det skulle jo ha været sådan.

så det er bestemt ikke dig der er gal på den

og kan godt forstå at du blev vred og forvirret.

håber da ikke at du møder hende igen på legepladsen

Anmeld

7. april 2013

Roselil

optimistmor skriver:

vil sige både og...

jeg er sikker på jeg kunne have reageret ligesådan overfor fremmede... siger ikke om det er rigtig eller forkert. vi er jo så forskellige hehe 

Men hvorfor?

Forstår det virkelig ikke! Børn afprøver jo forskellige ting. Vi sad 2 meter fra ham, men sådanne ting kan jo ske lynhurtigt. 

Selvfølgelig skal man så stoppe dem når det sker og irettesætte dem og tale med dem om, at det ikke er i orden.

Men hvad lærer det børnene at forældrene står og skændes?

Anmeld

7. april 2013

Roselil

Det er jo hendes guld din dreng drillede. Jeg ville nok bare ta det med en pose is, der skete jo intet med nogle af ungerne. Måske er historien bag at hendes pige bliver trumlet rigeligt i dp'en og moren virkelig bare havde brug for at føle sig som den store stærke beskytter ? Eller også er hun bare en sur harpe. Hvem ved. Børn driller hinanden, og lige i to årsalderen ved de jo ikke engang hvad dril er- de undersøger bare verden. Og nu ved han så at sand i huen, det må man ikke. Eller ja, hvis du ikke fik sagt det har han nok ikke lært det endnu

Ja, det kan self. være hendes datter er meget følsom og bliver tromlet til daglig Rart med en mulig forklaring

Men så tænker jeg, at man netop skulle lære barnet at være lidt cool og sige fra og ikke bekræfte det i, at det er fuldstændig forfærdeligt det der sker!

Har en veninde der har et følsomt, indadvendt barn, og hun gør meget ud af at styrke hende, lære at sige fra, rejse sig igen når noget sker osv.

Og nu ligger drengen og sover sødt, og han havde forlængst glemt alt om hændelsen. så han må vist ta endnu en omgang "hælde sand på hovedet" Så jeg kan lære ham, at det gør man ikke Håber bare ikke det går ud over samme pige, så er jeg vist død

Tror han gjorde det for at få pigens opmærksomhed så de kunne lege..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.