Ja, fik skæld ud/blev overfuset på legepladsen i dag
Elias, min søn på 2 år, var igang med at skovle sand op på en træstub, han så, at en jævnaldrende pige var ved at gøre det samme og gik hen til hende. De stod så og skovlede sand. Pigen vendte ryggen til ham og var vist ikke interesseret i leg. Elias tog ligepludselig sin skovl med sand og hældte den over hendes baghovede, pigen havde elefanthue på.
Jeg skynder mig hen til ham idet han gør det, men inden jeg når at gøre eller sige noget, er pigens mor i gang. Hun hiver febrilsk huen af pigen og børster hende, mens hun med hævet stemme skælder ud på mig.
Hun: Ej, helt ærligt! Så stop ham dog!
Jeg: Det gør jeg jo også nu
HUn: Du kan da se hvad han vil gøre!
Jeg, nej, nåede ham ikke og troede bare, at han ville skovle sand op
Hun: Så må du da lære ham det
Jeg: ja, men han er kun 2 år
Hun: det er hun også
Jeg kan mærke at vi ikke kommer længere og går væk fra dem. Kommer til at mumle at hun er snerpet (mente egentlig hysterisk)
Tror ikke hun hørte det
Synes det er helt skørt, at begynde at skændes med en fremmed foran ungerne på en legeplads!
Pigen begyndte at småklynke da moren rev huen af hende, tror ærlig talt hun reagerede mere på det, end på sandet på hovedet.
Ironisk nok nåede jeg slet ikke at irettesætte Elias for sin handling, som hun jo efterlyste. Først fordi hun skældte ud og derefter fordi jeg var noget rystet.
Tænker, at pigen må have det svært i vuggestuen. Pædagogerne kan jo ikke altid forhindre, at sådan noget sker.
Er jeg helt ved siden af de damer? Følte virkelig at hun så mig som verdens mest uansvarlige mor
Og det synes jeg bestemt ikke jeg er! Ville aldrig selv reagere sådan hvis der var et lille barn der hældte sand på Elias.