Hjælp til kløende udslæt/knopper (med billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

35.159 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. april 2013

Anonym trådstarter

Aaaaaargh jeg er simpelthen ved at blive skør. Er 14 uger henne med vores 2. Barn, og denne graviditet tager virkelig hårdt på mig. Er pt sygemeldt pga den ondeste kvalme, opkast, svimmelhed og absolut ingen appetit. Har tabt mig 8 kg indtil videre.
Når men for at det ikke skulle være nok, klør det nu bare overalt, undtagen på maven. Det er allerværst på brystkassen og hænderne. Men også fødder, ben, arme og ryg klør vildt.
Er det "bare" hormon knopper eller graviditets kløe, og hvis ja forsvinder det igen? Det er bare ikke til at holde ud og så ligner det jo simpelthen noget der er løgn. Ja undskyld mit brokke indlæg, håber nogle kan komme med nogle råd eller lignende. Vedhæfter lige billeder.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

tankai

Anonym skriver:

Aaaaaargh jeg er simpelthen ved at blive skør. Er 14 uger henne med vores 2. Barn, og denne graviditet tager virkelig hårdt på mig. Er pt sygemeldt pga den ondeste kvalme, opkast, svimmelhed og absolut ingen appetit. Har tabt mig 8 kg indtil videre.
Når men for at det ikke skulle være nok, klør det nu bare overalt, undtagen på maven. Det er allerværst på brystkassen og hænderne. Men også fødder, ben, arme og ryg klør vildt.
Er det "bare" hormon knopper eller graviditets kløe, og hvis ja forsvinder det igen? Det er bare ikke til at holde ud og så ligner det jo simpelthen noget der er løgn. Ja undskyld mit brokke indlæg, håber nogle kan komme med nogle råd eller lignende. Vedhæfter lige billeder.

Følger lige med..

Anmeld

7. april 2013

Kløver

Jeg ville ringe til lægen med sådan et udslæt, ser ubehageligt ud

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

tankai skriver:

Følger lige med..

Du er mere end velkommen. Det er til at blive sindsyg over. Det klør mega meget! :-( Håber at der er nogle der har noget erfaring med det og kan give nogle gode råd!

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg ville ringe til lægen med sådan et udslæt, ser ubehageligt ud

Det er meget ubehageligt. Og kan jo ikke lade være med at klø på det, derfor er der også gået hul på nogle af knopperne. Er sikker på at det ikke "bare" er bumser, for der er ikke noget i dem.
Men kunne godt være en ide at ringe til min læge.

Anmeld

7. april 2013

Kløver

Anonym skriver:

Det er meget ubehageligt. Og kan jo ikke lade være med at klø på det, derfor er der også gået hul på nogle af knopperne. Er sikker på at det ikke "bare" er bumser, for der er ikke noget i dem.
Men kunne godt være en ide at ringe til min læge.

Ligner heller ikke bumser, derfor jeg ville få fat i lægen. Har du haft skoldkopper ?

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Ligner heller ikke bumser, derfor jeg ville få fat i lægen. Har du haft skoldkopper ?

Ja har haft skoldkopper. Tanken strejfede mig egentlig også. Også pga den voldsomme kløe. Men der er nok ikke andet for end at rige til lægen imorgen. Synes bare jeg har været der så meget.

Anmeld

7. april 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Prøv at kigge her: 

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/obstetrik/symptomer-og-tegn/kloee-i-svangerskabet/

Måske kan det forklare lidt...  Men ring til din læge under alle omstændigheder, VI herinde kan kun gisne og formode 

Anmeld

7. april 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Tro mig, du er ikke ene om det!! Havde det på samme måde, det gik dog over efter ca 4 uger - men kan anbefale alnok som kan købes i håndkøb, og som gravide godt må tage, det tog meget af min kløe..

Bliver det ved eller bliver værre ville jeg lige forhøre mig hos lægen..

God bedring

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Tro mig, du er ikke ene om det!! Havde det på samme måde, det gik dog over efter ca 4 uger - men kan anbefale alnok som kan købes i håndkøb, og som gravide godt må tage, det tog meget af min kløe..

Bliver det ved eller bliver værre ville jeg lige forhøre mig hos lægen..

God bedring

Tak for dit svar. Min mor siger det ligner et udslæt jeg havde som barn, som var pga gran nåle. Men det har jeg jo overhovedet ikke været i kontakt med. Og nu er det bare blevet MEGET værre. De er overalt, som små knopper, bliver røde når jeg klør på dem. Selv mellem fingerne, og føler også jeg har fået nogle på læben nu. Aaaarg holder det ikke ud mere. Var vågen flere timer i nat hvor jeg bare kradsede. Skal til lægen kl.16:30. Håber han kan sige hva det er!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.