havearbejde (vi kan næsten ikke mere)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

Bshizzle

Vil osse mene en bondemand måske er ide til at overtage jeres jord/ler. 

Og på vores lokale genbrugs station (middelfart) kan man kvit og frit hente alt det muldjord man vil i en trailer... 

Måske i osse kan det ved jeres lokale genbrugs station? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

DKTiha

Anonym skriver:

Ja det er sørme en god ide, men tænker om nogen vil det? har du oplevet eller set nogen er interesseret i gratis jord?

Tak for din gode råd

Ja jeg har faktisk set at mange er kommet af med det, mange gange er det ældre mennesker som bruger det til diverse bede hvor blomster o.lign kan stå i jord blandet med ler så det da værd at prøve

Anmeld

7. april 2013

Kløver

Hvem? skriver:

Vores var også ler / mos / skovbund da vi overtog huset for en del år siden, det eneste vi gjorde var faktisk at manden tog traktorern med plov og vendte hele haven rundt, flere gange, så tromlede vi, plovede igen og tromlede - tilsidst såede vi græs, det eneste vi gør til (hver) foråret nu er at vi gøder / kalker, græsplænen er fin grøn og ikke spor sumpet - selvfølgelig hvis det øsregner i flere dage, så er der mudder, men hvor er der ikke det, hvis det øser ned - vi lagde kun dræn langs huset.....

Vi har også kultiveret hele haven, og derefter lagt græs, jeg ville mig stampe jorden i jeres tilfælde, og rive det øverste lag med sand, og så lægge græsfrø, i stedet for rullegræs

Anmeld

7. april 2013

Moma

Anonym skriver:

Jamen vi har tænkt at det er bedst vi ordner det fra bunden, da vi vil beholde huset altid, og vores have er rigtig slem, naboerne har sagt der har været oversvømmelse på et tidpunkt i vores have, og det har vi ikke fået noget at vide om inden huskøbet

Vi har selv bygget vores hus (eller et byggefirma har), men vores grund var også meget leragtigt, og de første 3 år, vi boede her, havde vi oversvømmelse hver gang, det havde regnet meget. Vi løste problemet med at grubbe og grubbe og grubbe (pløje). Derefter gøder I og sår græs. Det tror jeg, vil være den billigste løsning for jer. 

I kan eventuelt lægge et lag muldjord ovenpå, inden i sår græs, men jeg tror ikke så meget, det er lerjorden, der er problemet, der skal "bare" lidt liv i det igen, 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.