havearbejde (vi kan næsten ikke mere)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
13 svar
2 synes godt om
7. april 2013

Anonym trådstarter

Puha!!

Vi har købt et hus og vidst ikke at jorden til haven var ren ler, hvergang det regner kan man ikke gå på græsset og hvis man går på græsset kan vi ikke komme derfra for vi står fast

Derfor har manden og jeg taget beslutning om at grave alt jorden væk og lægge dræn under og sand osv og tilsidst rullegræs..

Vi har gravet jorden til en kæmpe bakke som vi i et helt år har kæmpet med at tømme med trailer. Vi har lejet container osv men det bliver dyrt i længden  

Vi har nok brugfor en lastbil som tømmer jorden for os, og det koster mange penge som vi ikke har råd til?

Hvad kan vi gøre? eller er der nogen som kender en der tømmer jord billigt?

Vi har virkelig brugfor hjælp

Fortæl også gerne hvis i også har været igennem et stor have projekt og hvad gjorde i evt. gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Puha!!

Vi har købt et hus og vidst ikke at jorden til haven var ren ler, hvergang det regner kan man ikke gå på græsset og hvis man går på græsset kan vi ikke komme derfra for vi står fast

Derfor har manden og jeg taget beslutning om at grave alt jorden væk og lægge dræn under og sand osv og tilsidst rullegræs..

Vi har gravet jorden til en kæmpe bakke som vi i et helt år har kæmpet med at tømme med trailer. Vi har lejet container osv men det bliver dyrt i længden  

Vi har nok brugfor en lastbil som tømmer jorden for os, og det koster mange penge som vi ikke har råd til?

Fortæl også gerne hvis i også har været igennem et stor have projekt og hvad gjorde i evt. gode råd?

Chok! Sådan et projekt er meget omfattende og koster rigtig mange penge (alene rullegræsset er en regulær formue), havde I ikke lagt budget, før I gik i gang?
Jeg kan desværre ikke hjælpe med en nem løsning, for jeg tror ikke, den findes, men jeg håber da, at jeg tager fejl.

Anmeld

7. april 2013

DKTiha

nu er jeg ikke sikker på om jeg evt har misforstået dit indlæg, men skriver det alligevel....

Hvis i skal af med jorden som er ler osv, kan i jo opslå det på dba.dk til gratis afhentning men man skal selv medbringe trailer o.lign til det, jeg har set flere annoncer hvor folk søger noget a la dette og så tænkte jeg at det måske kunne være en idé for jer, da det er meget dyrt det andet ...

det var lige det jeg kunne komme i tanke om

Anmeld

7. april 2013

Hvem?

Anonym skriver:

Puha!!

Vores var også ler / mos / skovbund da vi overtog huset for en del år siden, det eneste vi gjorde var faktisk at manden tog traktorern med plov og vendte hele haven rundt, flere gange, så tromlede vi, plovede igen og tromlede - tilsidst såede vi græs, det eneste vi gør til (hver) foråret nu er at vi gøder / kalker, græsplænen er fin grøn og ikke spor sumpet - selvfølgelig hvis det øsregner i flere dage, så er der mudder, men hvor er der ikke det, hvis det øser ned - vi lagde kun dræn langs huset.....

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Chok! Sådan et projekt er meget omfattende og koster rigtig mange penge (alene rullegræsset er en regulær formue), havde I ikke lagt budget, før I gik i gang?
Jeg kan desværre ikke hjælpe med en nem løsning, for jeg tror ikke, den findes, men jeg håber da, at jeg tager fejl.

Det eneste der er billigt er at fjerne det selv og vi er også kommet halvvejs, men nu er vi trætte og søger andre nemme løsninger, men de eksistere ikke rigtig, hvis man ikke har penge til det og det har vi desværre ikke rigtig.

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

DKTiha skriver:

nu er jeg ikke sikker på om jeg evt har misforstået dit indlæg, men skriver det alligevel....

Hvis i skal af med jorden som er ler osv, kan i jo opslå det på dba.dk til gratis afhentning men man skal selv medbringe trailer o.lign til det, jeg har set flere annoncer hvor folk søger noget a la dette og så tænkte jeg at det måske kunne være en idé for jer, da det er meget dyrt det andet ...

det var lige det jeg kunne komme i tanke om

Ja det er sørme en god ide, men tænker om nogen vil det? har du oplevet eller set nogen er interesseret i gratis jord?

Tak for din gode råd

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Vores var også ler / mos / skovbund da vi overtog huset for en del år siden, det eneste vi gjorde var faktisk at manden tog traktorern med plov og vendte hele haven rundt, flere gange, så tromlede vi, plovede igen og tromlede - tilsidst såede vi græs, det eneste vi gør til (hver) foråret nu er at vi gøder / kalker, græsplænen er fin grøn og ikke spor sumpet - selvfølgelig hvis det øsregner i flere dage, så er der mudder, men hvor er der ikke det, hvis det øser ned - vi lagde kun dræn langs huset.....

Jamen vi har tænkt at det er bedst vi ordner det fra bunden, da vi vil beholde huset altid, og vores have er rigtig slem, naboerne har sagt der har været oversvømmelse på et tidpunkt i vores have, og det har vi ikke fået noget at vide om inden huskøbet

Anmeld

7. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Ja det er sørme en god ide, men tænker om nogen vil det? har du oplevet eller set nogen er interesseret i gratis jord?

Tak for din gode råd

En god muldjord er der sikkert aftagere til - men lerjord?
Min mand siger, at en landmand muligvis kunne være aftager, men de vil som oftest have groft fyld, murbrokker, sten osv., men I kan jo være heldige.

Anmeld

7. april 2013

Hvem?

Anonym skriver:

Jamen vi har tænkt at det er bedst vi ordner det fra bunden, da vi vil beholde huset altid, og vores have er rigtig slem, naboerne har sagt der har været oversvømmelse på et tidpunkt i vores have, og det har vi ikke fået noget at vide om inden huskøbet

Vi har nu boet her i lidt over 5 år og har ikke haft problemer - men hvis det er ren ler er det ikke nemt at komme af med, måske en bondemand kan være den nye ejer, men tror det er sjældent de tager ren ler

Jeg tror jeg ville forhøre mig hos den nærmeste planteskole...

Anmeld

7. april 2013

wamse

Jeg er lige gået igang med min have, hvor jeg får opført en carport, og skal have gravet en masse rødder/stubbe op i haven. Jeg kontaktede 3 forskellige mindre havemænd, eller hvad det kaldes , og fik dem alle ud og se på haven, og komme med et tilbud.

Det overraskede mig, hvor billigt de gør det, men ved at det er blevet dyrt for dem, at komme af med jord og haveaffald. 

Men prøv at ringe rundt og forhør om priser. De marksten/pigsten, som jeg har haft i haven, forærede jeg væk facebook 

I morgen kommer en havemand og graver alle planter op, og fylder jord i hullerne, og på onsdag starter opførelsen af min carport 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.