chihuahua/Cavalier King Charles spaniel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

Gittemor09

isabellasmor skriver:

Føj at man kan finde på sådan noget 

Jamen herhjemme når det bare er os, så er der intet med hende overhovedet. Det gik væk efter 2 dage. Hun har tilpasset sig bedre end jeg nogensinde har set en hund tilpasse sig. Hvilket jeg tror også er fordi hun så opdagede at vi ikke gjorde hende fortræd. 

Men vi arbejder på det stille og roligt, og fortæller folk når de kommer at de bare skal lade hende komme til dem når hun føler sig tryg ved det.

Nu skal vi snart igang med at lærer hende det samme med andre dyr, men der ved jeg ikke helt hvordan vi skal håndterer det ? Hun er bange for andre hunde .. (har dog kun set hendes reaktion på store hunde) og ved egentlig ikke om det er normalt mht størrelsen, at de er lidt tilbageholdende ved de store hunde?

jeg forstår det heller ikke... og jeg ville ikke være vidne til det uden og gøre noget ved det.... og heldigvis tog politiet det alvorligt....

min var også rigtig god til og tilpasse sig med det samme... (hun havde dog også den anden og støtte sig op af)

men Kira er slet ikke tilbageholden overfor store hunde... der bliver leget, bokset, løbet, bidt, rullet, og det hele hunde nu gør når de leger... jeg tror det kommer med tiden hvis de jævnligt bliver vænnet til alle slags hunde....

her kommer der jævnligt forskellige hunde, netop fordi de ikke skal være bange/agressive overfor hverken andre børn eller dyr ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

isabellasmor

Gittemor09 skriver:

jeg forstår det heller ikke... og jeg ville ikke være vidne til det uden og gøre noget ved det.... og heldigvis tog politiet det alvorligt....

min var også rigtig god til og tilpasse sig med det samme... (hun havde dog også den anden og støtte sig op af)

men Kira er slet ikke tilbageholden overfor store hunde... der bliver leget, bokset, løbet, bidt, rullet, og det hele hunde nu gør når de leger... jeg tror det kommer med tiden hvis de jævnligt bliver vænnet til alle slags hunde....

her kommer der jævnligt forskellige hunde, netop fordi de ikke skal være bange/agressive overfor hverken andre børn eller dyr ....

Vi vil starte med at tage hende med ned til min mor, de har en Cavalier, og en kat, så vi sådan starter lige så stille op. Men hun er hunderæd for naboens hund, en halv hest, som gør og gør og gør... men ja hun skal nok bare vænnes til andre dyr , så det må vi igang med 

Anmeld

5. april 2013

Gittemor09

isabellasmor skriver:

Vi vil starte med at tage hende med ned til min mor, de har en Cavalier, og en kat, så vi sådan starter lige så stille op. Men hun er hunderæd for naboens hund, en halv hest, som gør og gør og gør... men ja hun skal nok bare vænnes til andre dyr , så det må vi igang med 

det synes jeg lyder som en rigtig god ide... her tog det da også nogle dage inden hunde og katte var gode venner, men nu ligger de alle 4 og putter i samme kurv

tror det handler om tålmodighed både for dyr og ejere, så skal det hele nok gå

og hvis jeg var en lille bitte hund ville jeg også være nervøs for en halv hest der gør mig op i hovedet

Anmeld

5. april 2013

isabellasmor

Gittemor09 skriver:

det synes jeg lyder som en rigtig god ide... her tog det da også nogle dage inden hunde og katte var gode venner, men nu ligger de alle 4 og putter i samme kurv

tror det handler om tålmodighed både for dyr og ejere, så skal det hele nok gå

og hvis jeg var en lille bitte hund ville jeg også være nervøs for en halv hest der gør mig op i hovedet

Ja tak Hehe, jeg selv kan heller ikke lide de store hunde, ved egentlig ikke hvorfor 

Anmeld

5. april 2013

Gittemor09

isabellasmor skriver:

Ja tak Hehe, jeg selv kan heller ikke lide de store hunde, ved egentlig ikke hvorfor 

tror det er frygten for hvad de kan finde på...  og så at de gør så højt i forhold til små hunde....

ej, ved det ikke... men kunne jeg forestille mig

Anmeld

5. april 2013

isabellasmor

Gittemor09 skriver:

tror det er frygten for hvad de kan finde på...  og så at de gør så højt i forhold til små hunde....

ej, ved det ikke... men kunne jeg forestille mig

Tror du har ret, og tanken om HVIS de nu går amok, så kan man ikke afværge og beskytte sig selv som hvis det bare er en lille hund... hmm tror nok det er derfor , selvom jeg egentlig aldrig selv er blevet angrebet eller bidt...

Anmeld

5. april 2013

Gittemor09

isabellasmor skriver:

Tror du har ret, og tanken om HVIS de nu går amok, så kan man ikke afværge og beskytte sig selv som hvis det bare er en lille hund... hmm tror nok det er derfor , selvom jeg egentlig aldrig selv er blevet angrebet eller bidt...

er jeg heller ikke selv...

men tror frygten altid vil være der når det er fremmede hunde... man kan aldrig vide hvordan en hund reagerer i forskellige situationer, når man ikke kender den...

Anmeld

5. april 2013

isabellasmor

Gittemor09 skriver:

er jeg heller ikke selv...

men tror frygten altid vil være der når det er fremmede hunde... man kan aldrig vide hvordan en hund reagerer i forskellige situationer, når man ikke kender den...

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.