Hvornår/hvad tog i af tilskud under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

E.J.mor.

Rikke2404 skriver:

Hvilken virkning har det helt præcist? Lyder som om du kender godt til det. Hvilke erfaringer? 

vitaminerne og folinsyre er vigtigt til at forebygge misdannelser hos dit barn.

jeg vil helst ik sige mere for at gøre dig nervøs, men jeg fortryder jeg ikke startet hvis jeg bar havde vist det for en del år siden.

for i 5 uge begynder barnet at skal samle sig og det er der, det er vigtigt med de folinsyre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

Rikke2404

E.J.mor. skriver:

vitaminerne og folinsyre er vigtigt til at forebygge misdannelser hos dit barn.

jeg vil helst ik sige mere for at gøre dig nervøs, men jeg fortryder jeg ikke startet hvis jeg bar havde vist det for en del år siden.

for i 5 uge begynder barnet at skal samle sig og det er der, det er vigtigt med de folinsyre.

Det er helt iorden Men tak for tip og svar! Tror jeg begynder med det samme 

Anmeld

5. april 2013

E.J.mor.

Rikke2404 skriver:

Det er helt iorden Men tak for tip og svar! Tror jeg begynder med det samme 

ja begynd med det samme.

men altså i gamle dage der fandtes jo ikke alt sådan noget vitamin halløj ting, og der var altså mange raske børn

og overlægen sagde til mig at det var 1 ud af 100 der fik det som mit barn fik så jeg mistet, derfor skulle jeg tag 5 mg folinsyre fra overlægen 2 måneder inden jeg blev grav

ingen kunne svarer på hvorfor mit barn fik det, for jeg spurgte også om det var pga de glemte vitaminer osv men det var det ikke sagde hun.

men derfor skal jeg tag de stærke folinsyre fremover ved graviditet

Anmeld

5. april 2013

Rikke2404

E.J.mor. skriver:

ja begynd med det samme.

men altså i gamle dage der fandtes jo ikke alt sådan noget vitamin halløj ting, og der var altså mange raske børn

og overlægen sagde til mig at det var 1 ud af 100 der fik det som mit barn fik så jeg mistet, derfor skulle jeg tag 5 mg folinsyre fra overlægen 2 måneder inden jeg blev grav

ingen kunne svarer på hvorfor mit barn fik det, for jeg spurgte også om det var pga de glemte vitaminer osv men det var det ikke sagde hun.

men derfor skal jeg tag de stærke folinsyre fremover ved graviditet

Puha  Jamen har da hørt i flere tilfælde, at der ikke sker noget ved ikke at tage dem. Men for at berolige mig selv, og gøre alt det bedste for den lille - ja så tager jeg gerne vitaminer!  og 1 ud af 100 lyder da også af meget? Jeg mener, der bliver jo født ret mange børn 

Anmeld

5. april 2013

Klokkeblomst88

Rikke2404 skriver:

Jeg er nu snart 8 uger henne, og jeg tager ikke nogen form for vitaminer eller mineraler eller noget. Jeg skal til første læge undersøgelse her d. 18/4, (9ugers), så tænkte at vi kunne snakke om det der. Læste for nylig, at folinsyre mm. er noget man skal tage med det samme,  burde jeg så ikke være begyndt på det? 

Hvornår begyndte i at tage diverse tilskud? 

Du skal i gang med folinsyre - det er lidt vigtigt!

Anmeld

5. april 2013

Rikke2404

Klokkeblomst88 skriver:

Du skal i gang med folinsyre - det er lidt vigtigt!

Ja, køber dem som det første imorgen på aboteket  Jeg skal sørme ikke risikere noget med min lille spunk!

Anmeld

5. april 2013

NovemberBaby2013

Jeg mener at rygmarven bliver dannet i uge 5 og det er der det kan gå galt, hvis ikke man taget folinsyre..

Anmeld

5. april 2013

MortilElias2010

Trinebaby skriver:

da jeg fandt ud a at jeg var gravid startede jeg med folsyre med det samme og uge 10 på jern

Yup samme her 

Anmeld

5. april 2013

tweety2060

kan også købes i div supermarkeder der har vitaminer, i matas og på apotek
tillykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.