Hvornår/hvad tog i af tilskud under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.415 visninger
18 svar
8 synes godt om
5. april 2013

Rikke2404

Jeg er nu snart 8 uger henne, og jeg tager ikke nogen form for vitaminer eller mineraler eller noget. Jeg skal til første læge undersøgelse her d. 18/4, (9ugers), så tænkte at vi kunne snakke om det der. Læste for nylig, at folinsyre mm. er noget man skal tage med det samme,  burde jeg så ikke være begyndt på det? 

Hvornår begyndte i at tage diverse tilskud? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

Trinebaby

Rikke2404 skriver:

Jeg er nu snart 8 uger henne, og jeg tager ikke nogen form for vitaminer eller mineraler eller noget. Jeg skal til første læge undersøgelse her d. 18/4, (9ugers), så tænkte at vi kunne snakke om det der. Læste for nylig, at folinsyre mm. er noget man skal tage med det samme,  burde jeg så ikke være begyndt på det? 

da jeg fandt ud a at jeg var gravid startede jeg med folsyre med det samme og uge 10 på jern

Anmeld

5. april 2013

CaWi

Rikke2404 skriver:

Jeg vidste intet om vitaminer eller andet man skulle tage når man blev/var gravid. Så jeg begyndte først at tage folinsyre da jeg havde været hos lægen omkring uge 8.
I uge ti begyndte jeg at tage jern. Og ellers bare en alm vitamin pille ud over

Anmeld

5. april 2013

Rikke2404

Trinebaby skriver:

da jeg fandt ud a at jeg var gravid startede jeg med folsyre med det samme og uge 10 på jern

Jeg har også overvejet at starte, men på bøtterne står der, "efter lægens anvisning", så det var nu lidt derfor jeg ikke var begyndt endnu  Det har måske ikke rigtig noget at sige? 

Anmeld

5. april 2013

Trinebaby

Rikke2404 skriver:

Jeg har også overvejet at starte, men på bøtterne står der, "efter lægens anvisning", så det var nu lidt derfor jeg ikke var begyndt endnu  Det har måske ikke rigtig noget at sige? 

Mine hedder gravid multi og dem kan man også tage inden du bliver gravid

Anmeld

5. april 2013

E.J.mor.

du skal tage vitaminer og folinsyre et par måneder inden du bliver gravid det er meget vigtigt,det ved jeg af erfaring.

Anmeld

5. april 2013

Rikke2404

CAWI skriver:

Jeg vidste intet om vitaminer eller andet man skulle tage når man blev/var gravid. Så jeg begyndte først at tage folinsyre da jeg havde været hos lægen omkring uge 8.
I uge ti begyndte jeg at tage jern. Og ellers bare en alm vitamin pille ud over

Tror også bare jeg venter, og ser hvad lægen siger  Det sker der vel ikke noget ved. Det er ret forskelligt hvad folk mener om det åbenbart 

Anmeld

5. april 2013

Rikke2404

E.J.mor. skriver:

du skal tage vitaminer og folinsyre et par måneder inden du bliver gravid det er meget vigtigt,det ved jeg af erfaring.

Hvilken virkning har det helt præcist? Lyder som om du kender godt til det. Hvilke erfaringer? 

Anmeld

5. april 2013

Rikke2404

Trinebaby skriver:

Mine hedder gravid multi og dem kan man også tage inden du bliver gravid

Dem må jeg lige kigge efter så 

Anmeld

5. april 2013

LilleChelle

Du skal tage folinsyre så snart du er blevet gravid (opdager det), eller hvis det var planlagt tages de når i begynder på pb. 

Fra uge 10 skal man tage jerntilskud. 

Jeg tog Gravitamin fra vi begyndte pb, til jeg havde født. Jern tilskud fra uge 10. Og fiskeolie fra uge 10. 

Efter jeg har født tager jeg ammevitamin og fiskeolie. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.