"Snublekyse"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2013

lycly

Ej så kunne man jo ligeså godt bare pakke sin børn ind i bobleplast og knæbeskyttere! Selvfølgelig skal man passe på sine børn, men de dør altså ikke af at falde og slå sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

B&J

åhh gu da den ser sjov ud her kan vi godt lig buler vi prøver at undgå dem men det er svært

Anmeld

5. april 2013

Fenja09

MorDk skriver:

En mor fra min FB havde oploaded et billede af sit barn med denne på. Jeg spurgte hvad det var for en hjelm for sys den lignede dem man giver "handicappede" på? Spurgte om det var en cykelhjelm? Men nej det er en slags "snublekyse" så de små pus ikke slår buler i hovedet når de skal lære at kravle og gå!

Personligt synes jeg det er noget fis  Og ungerne ser da ikke specielt kvikke ud med sådan en...  Men det er jo smag og behag.

Nogle der kender denne hjelm?

Hvad mener I om den?

Normalvis ville jeg sige, at det ikke er nødvendigt at bruge, men jeg har en bog skrevet af en mor til 5 og hun skriver at hun valgte at bruge det til den mindste da han lærte at rejse sig. Det skyldtes at barn nr 4 hele tiden skubbede eller væltede den mindste så han næsten ikke nåede at rejse sig, men bare faldt og slog sig. Barn nr 4 og nr 5 er født ret tæt på hinanden.

Så jeg synes at det er ok i nogle tilfælde og så længe det er i en kortere periode. Børn skal jo lære at hvis man falder så kan man slå sig og det sker der som regel ikke noget ved.

/Fenja

Anmeld

5. april 2013

Frk.S

Ha ha ha, ej helt ærligt.  

Fair nok at man bruger den hvis barnet fejler noget der gør at det er nødvendigt. Men et helt almindeligt rask barn? Ej vel?

Anmeld

5. april 2013

jydeinden

det er alt for mærkeligt hvis du spørg mig

Anmeld

5. april 2013

optimistmor

MorDk skriver:

En mor fra min FB havde oploaded et billede af sit barn med denne på. Jeg spurgte hvad det var for en hjelm for sys den lignede dem man giver "handicappede" på? Spurgte om det var en cykelhjelm? Men nej det er en slags "snublekyse" så de små pus ikke slår buler i hovedet når de skal lære at kravle og gå!

Personligt synes jeg det er noget fis  Og ungerne ser da ikke specielt kvikke ud med sådan en...  Men det er jo smag og behag.

Nogle der kender denne hjelm?

Hvad mener I om den?

Den kunne da være rigtig smart til en løbecykel eller 3hjulet eller med støttehjul(dem der man ikke så nemt vælter på) for at lære dem at man bruger hjelm, for den ser nu mere behagelig ud end en alm. cykelhjelm. eller endda i en cykeltrailer nu er jeg blandt dem der mener at børn i cykeltrailer skal også have hjelm på! bliver noget så irriteret når jeg ser dem uden!!!

Anmeld

5. april 2013

MorDk

Uha tak for alle jeres svar. Så ER det ikke bare mig der sys det er underligt (meget rart at vide) Mange kom med kommentarer som: "hvor er hun fiiin"  Fin? Ej vel?

Jeg sys simpelthen det er for underligt, hvis barnet intet fejler eller der er andre grundlag for anvendelse af denne hjelm. Men igen smag og behag.

Og hvis du kære moder eller andre som genkender det her... så bare ro på. Det er INTET personligt!

Anmeld

5. april 2013

MorDk

Fenja09 skriver:

Normalvis ville jeg sige, at det ikke er nødvendigt at bruge, men jeg har en bog skrevet af en mor til 5 og hun skriver at hun valgte at bruge det til den mindste da han lærte at rejse sig. Det skyldtes at barn nr 4 hele tiden skubbede eller væltede den mindste så han næsten ikke nåede at rejse sig, men bare faldt og slog sig. Barn nr 4 og nr 5 er født ret tæt på hinanden.

Så jeg synes at det er ok i nogle tilfælde og så længe det er i en kortere periode. Børn skal jo lære at hvis man falder så kan man slå sig og det sker der som regel ikke noget ved.

/Fenja

Det kan jeg sagtens se... Der ER jo også en reel grund så...

Anmeld

6. april 2013

Nessie

Ha ha ha, den er både grim og mærkelig

Hvis barnet ellers er raskt, så ser jeg ingen grund til at det skal have den på.

De får buler og blå mærker, når de skal lære at gå, og sådan er det bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.