double test/blodprøve til nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

Frejsmor

Jeg fik taget min double test på Herlev hospital og på deres hjemmeside skriver de, at den skal tages mellem 8+1 og 10+0..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Frk. K

legetæppe skriver:

Vi var sammen d.10 og natten fra d.12-13 vågner jeg og føler en gnavende fornemmelse i inderlivet, hvilket jeg også gjorde sidst omkring det tidspunkt hvor ægget satte sig fast. Har siden d. 13 haft den der fornemmelse af at jeg var gravid og flere forskellige symptomer. Det var jeg jo så også. Sidst mens dag var d.4, men sidste gang blev jeg også gravid Lige son min mens var stoppet og ikke først de 14 dage efter som man siger.... ifølge termins beregneren herinde skulle det være sket d.18 hvilket ikke kan passe når ægget kun kan leve i en op til 5 dage efter. Synes bare ikke det passer sammen, så derfor jeg tror jeg er et par dage længere henne.

Hehe, nårh du mener dage?? Havde læst det som 4-5 UGER!!

Tror det er helt normalt så , jo tættere på nf jo bedre tænker jeg 

Anmeld

4. april 2013

Rockertand

legetæppe skriver:

Jeg beklager jeg kom til at skrive æg! Det er, som du jo ved, sæden der kan leve i op til 5 dage i kvinden. Nu så jeg godt du skrev 2-3, men den fertilitets klinik vi var tilknyttet første gang, sagde altså 5 til os.
Vi har kun haft ubeskyttet sex d.10 marts så det kan IKKE være sket ved anden lejlighed. sidste gang jeg blev gravid mærkede jeg faktisk allerede den gnavende fornemmelse i underlivet dagen efter sex, og det var dér det er sket. Ja vi var oppe og blive scannet og så mine æg osv osv så er ikke i tvivl! desuden er min cyklus 28 dage, hvilket er det man ofte går ud fra, så det er vel lige gyldigt om det er før eller efter?? Min veninde blev en uge efter mens. gravid og hendes cyklus er længere end 21 dage, så mon ikke det er individuelt...

Jeg fik som sagt taget blodprøver i uge 8 sidst og mange steder står der også uge 8/9, DERFOR min tvivl.

Tak for svar.

Jeg har lige kopieret det første, jeg greb fra hylden:

Efter turen ned gennem æggelederen sætter embryoet sig først fast i livmodervæggen. Denne proces, der kaldes implantationen, begynder 6 dage efter befrugtningen og er afsluttet 10 til 12 dage efter befrugtningen.

Det er måske ikke så vigtigt for dig, om man tæller før eller efter, men der sidder mange herinde, der gerne vil være klogere på cyklusser, hvordan forplantningen sker osv., og så synes jeg ikke, at man skal forvirre mere end højst nødvendigt.

Anmeld

4. april 2013

legetæppe

Rockertand skriver:

Jeg har lige kopieret det første, jeg greb fra hylden:

Efter turen ned gennem æggelederen sætter embryoet sig først fast i livmodervæggen. Denne proces, der kaldes implantationen, begynder 6 dage efter befrugtningen og er afsluttet 10 til 12 dage efter befrugtningen.

Det er måske ikke så vigtigt for dig, om man tæller før eller efter, men der sidder mange herinde, der gerne vil være klogere på cyklusser, hvordan forplantningen sker osv., og så synes jeg ikke, at man skal forvirre mere end højst nødvendigt.

Så løj de jo nok for os sidst selvom det hele passede ift terminen. Og det er fint folj vil vide noget angående cyklus men nu handler min tråd om double test. Det andet jeg skrev var svar på et spørgsmål. Tror ikke folj går ind i denne tråd for at blive klogere på deres cyklus. Måske bare mig der totalt har misforstået konceptet herinde!

Anmeld

4. april 2013

legetæppe

legetæppe skriver:

Så løj de jo nok for os sidst selvom det hele passede ift terminen. Og det er fint folj vil vide noget angående cyklus men nu handler min tråd om double test. Det andet jeg skrev var svar på et spørgsmål. Tror ikke folj går ind i denne tråd for at blive klogere på deres cyklus. Måske bare mig der totalt har misforstået konceptet herinde!

desuden handler det ikke om 14 dage før eller efter det ene eller andet, men om hvornår man har ægløsning, hvilket er meget individuelt, også ift. cyklus Hvis alt kunne regnes ud fra de 14 dage så var der jo ingen grund til at scanne dem der skal insemineres for at se æggene, hvis man vidste at det hed 14 dage før? Så synes på ingen måde jeg forvirrer nogen Måske er dit mere vildlende ? Men tak for du brugte tid på at svare på mit indlæg. Jeg har fået det svar jeg søgte. Fortsat god aften.

Anmeld

4. april 2013

AnthonsMor

legetæppe skriver:

Hvornår er det man skal have taget double test? Jeg har fået tid når jeg er 9+2 og tror selv jeg er måske 4-5 længere henne. Skal først til læge dér sagde sekretæren...synes det virker sent. ...eller husker jeg helt forkert?

Da jeg var gravid var jeg til den første rigtige lægeundersøgelse med oprettelse af vandrejournal og blodprøver osv., da jeg var 10+ et eller andet
Også gik der så kun en uge før jeg fik indkaldelse til NF

Anmeld

4. april 2013

legetæppe

Martsbaby skriver:

Da jeg var gravid var jeg til den første rigtige lægeundersøgelse med oprettelse af vandrejournal og blodprøver osv., da jeg var 10+ et eller andet
Også gik der så kun en uge før jeg fik indkaldelse til NF

så har min læge vist bare haft mig tidligt inde sidst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.