legetæppe skriver:
Jeg beklager jeg kom til at skrive æg! Det er, som du jo ved, sæden der kan leve i op til 5 dage i kvinden. Nu så jeg godt du skrev 2-3, men den fertilitets klinik vi var tilknyttet første gang, sagde altså 5 til os.
Vi har kun haft ubeskyttet sex d.10 marts så det kan IKKE være sket ved anden lejlighed. sidste gang jeg blev gravid mærkede jeg faktisk allerede den gnavende fornemmelse i underlivet dagen efter sex, og det var dér det er sket. Ja vi var oppe og blive scannet og så mine æg osv osv så er ikke i tvivl! desuden er min cyklus 28 dage, hvilket er det man ofte går ud fra, så det er vel lige gyldigt om det er før eller efter?? Min veninde blev en uge efter mens. gravid og hendes cyklus er længere end 21 dage, så mon ikke det er individuelt...
Jeg fik som sagt taget blodprøver i uge 8 sidst og mange steder står der også uge 8/9, DERFOR min tvivl.
Tak for svar.
Jeg har lige kopieret det første, jeg greb fra hylden:
Efter turen ned gennem æggelederen sætter embryoet sig først fast i livmodervæggen. Denne proces, der kaldes implantationen, begynder 6 dage efter befrugtningen og er afsluttet 10 til 12 dage efter befrugtningen.
Det er måske ikke så vigtigt for dig, om man tæller før eller efter, men der sidder mange herinde, der gerne vil være klogere på cyklusser, hvordan forplantningen sker osv., og så synes jeg ikke, at man skal forvirre mere end højst nødvendigt.
Anmeld