double test/blodprøve til nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
16 svar
4 synes godt om
4. april 2013

legetæppe

Hvornår er det man skal have taget double test? Jeg har fået tid når jeg er 9+2 og tror selv jeg er måske 4-5 længere henne. Skal først til læge dér sagde sekretæren...synes det virker sent. ...eller husker jeg helt forkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Frk. K

Jeg skal til læge første gang på onsdag, der er jeg 9+2, og have lavet vandrejournal + taget blodprøver til doubletest. Det er vidst meget normalt.

Må man spørge hvorfor du tror du er så meget længere henne? For så kan jeg godt forstå hvis du føler det er sent...

Anmeld

4. april 2013

FrkZier

legetæppe skriver:

Hvornår er det man skal have taget double test? Jeg har fået tid når jeg er 9+2 og tror selv jeg er måske 4-5 længere henne. Skal først til læge dér sagde sekretæren...synes det virker sent. ...eller husker jeg helt forkert?

Jeg fik taget blodprøven omkring 10+ mener jeg 

Anmeld

4. april 2013

ekebiv

Jeg fik også taget blodprøve da jeg var 9+2, fik af vide at det var det mest optimale tidspunkt.

Anmeld

4. april 2013

legetæppe

Frk. K skriver:

Jeg skal til læge første gang på onsdag, der er jeg 9+2, og have lavet vandrejournal + taget blodprøver til doubletest. Det er vidst meget normalt.

Må man spørge hvorfor du tror du er så meget længere henne? For så kan jeg godt forstå hvis du føler det er sent...

Vi var sammen d.10 og natten fra d.12-13 vågner jeg og føler en gnavende fornemmelse i inderlivet, hvilket jeg også gjorde sidst omkring det tidspunkt hvor ægget satte sig fast. Har siden d. 13 haft den der fornemmelse af at jeg var gravid og flere forskellige symptomer. Det var jeg jo så også. Sidst mens dag var d.4, men sidste gang blev jeg også gravid Lige son min mens var stoppet og ikke først de 14 dage efter som man siger.... ifølge termins beregneren herinde skulle det være sket d.18 hvilket ikke kan passe når ægget kun kan leve i en op til 5 dage efter. Synes bare ikke det passer sammen, så derfor jeg tror jeg er et par dage længere henne.

Anmeld

4. april 2013

legetæppe

Nå...ja så er det nok rigtig nok sidst fik jeg det bare gjort i uge 8 og det er kun et års tid siden...måske de bare gjorde det tidligt ved mig dengang så. Men tak for svarene

Anmeld

4. april 2013

legetæppe

legetæppe skriver:

Vi var sammen d.10 og natten fra d.12-13 vågner jeg og føler en gnavende fornemmelse i inderlivet, hvilket jeg også gjorde sidst omkring det tidspunkt hvor ægget satte sig fast. Har siden d. 13 haft den der fornemmelse af at jeg var gravid og flere forskellige symptomer. Det var jeg jo så også. Sidst mens dag var d.4, men sidste gang blev jeg også gravid Lige son min mens var stoppet og ikke først de 14 dage efter som man siger.... ifølge termins beregneren herinde skulle det være sket d.18 hvilket ikke kan passe når ægget kun kan leve i en op til 5 dage efter. Synes bare ikke det passer sammen, så derfor jeg tror jeg er et par dage længere henne.

Sidste mens dag = første dag i sidste mens. Altså sidst jeg fik mens var d.4 he he, så giver det vist mere mening

Anmeld

4. april 2013

Rockertand

legetæppe skriver:

Jeg har svært ved at se sammenhæng i det, du skriver her.

Et æg er befrugtningsdygtigt i ca. 10 timer, hvorefter det forvitrer, det kan under ingen omstændigheder overleve i 5 dage.

Sædceller kan vejledende overleve 2-3 døgn, nogle få meget fertile mænd kan præstere op til 5 døgn, men det er meget sjældent.

Fra ægget er befrugtet til det implanterer sig, går der 5-7 døgn, hvis du har haft samleje den 10. og mener, at det er herefter befrugtningen er sket, så er der under ingen omstændigheder tale om implantation 2 døgn senere, men det kan jo være ved en anden lejlighed, du er blevet gravid.

Man har ikke ægløsning 14 dage efter menstruationens 1. dag, men CA. 14 dage FØR forventet menstruation, der er en stor forskel, hvis din cyklus er på f.eks. 21 eller 35 dage.

Du skal bare have taget blodprøver senest et par dage før nakkefoldsskanningen, så det kan du sagtens nå.

Tillykke.

Anmeld

4. april 2013

Clisolka

legetæppe skriver:

Som Rockertand skriver, så er det senest et par dage før NF-scanningen du skal have taget blodprøver. I min sidste graviditet var der styr på hvornår jeg skulle have taget blodprøven, men det var der ikke denne gang. Jeg fik taget blodprøven samme morgen som jeg skulle til NF (Riget) - der kom et brev tilsendt et par dage efter scanningen 

Anmeld

4. april 2013

legetæppe

Rockertand skriver:

Jeg har svært ved at se sammenhæng i det, du skriver her.

Et æg er befrugtningsdygtigt i ca. 10 timer, hvorefter det forvitrer, det kan under ingen omstændigheder overleve i 5 dage.

Sædceller kan vejledende overleve 2-3 døgn, nogle få meget fertile mænd kan præstere op til 5 døgn, men det er meget sjældent.

Fra ægget er befrugtet til det implanterer sig, går der 5-7 døgn, hvis du har haft samleje den 10. og mener, at det er herefter befrugtningen er sket, så er der under ingen omstændigheder tale om implantation 2 døgn senere, men det kan jo være ved en anden lejlighed, du er blevet gravid.

Man har ikke ægløsning 14 dage efter menstruationens 1. dag, men CA. 14 dage FØR forventet menstruation, der er en stor forskel, hvis din cyklus er på f.eks. 21 eller 35 dage.

Du skal bare have taget blodprøver senest et par dage før nakkefoldsskanningen, så det kan du sagtens nå.

Tillykke.

Jeg beklager jeg kom til at skrive æg! Det er, som du jo ved, sæden der kan leve i op til 5 dage i kvinden. Nu så jeg godt du skrev 2-3, men den fertilitets klinik vi var tilknyttet første gang, sagde altså 5 til os.
Vi har kun haft ubeskyttet sex d.10 marts så det kan IKKE være sket ved anden lejlighed. sidste gang jeg blev gravid mærkede jeg faktisk allerede den gnavende fornemmelse i underlivet dagen efter sex, og det var dér det er sket. Ja vi var oppe og blive scannet og så mine æg osv osv så er ikke i tvivl! desuden er min cyklus 28 dage, hvilket er det man ofte går ud fra, så det er vel lige gyldigt om det er før eller efter?? Min veninde blev en uge efter mens. gravid og hendes cyklus er længere end 21 dage, så mon ikke det er individuelt...

Jeg fik som sagt taget blodprøver i uge 8 sidst og mange steder står der også uge 8/9, DERFOR min tvivl.

Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.