6 mdr. og sover meget lidt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
25 svar
2 synes godt om
4. april 2013

MorDk

Min datter er 6 mdr. gammel og hun sover meget lidt om natten. Hun vågner hele tiden. Enten vil hun ammes eller også ligger hun bare og "råber" og "pludre"  Mor er TRÆT!

Om dagen har hun altid sovet super godt. Men lige for tiden sover hun max 30 minutter så vågner hun op igen... Hun er vågen 1 time MAX og så virker hun træt igen... og lægges... Nogle dage er hun sgu vågen 5-6 timer i streg?!  Er det normalt? Ikke at det gør noget, men tænker bare får hun søvn nok?

Andre hvis 6 mdr's holder fest om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Benjamins'mor

Sådan var Benjamin også en periode da han var 6 mdr, tror bare det er en periode de skal over.

Anmeld

4. april 2013

MorDk

Benjamins'mor skriver:

Sådan var Benjamin også en periode da han var 6 mdr, tror bare det er en periode de skal over.

Ja jeg siger også hele tiden til mig selv at "Det er bare en fase" hihi...

Der sker jo også rigtig meget lige nu må man sige...

Anmeld

4. april 2013

Benjamins'mor

MorDk skriver:

Ja jeg siger også hele tiden til mig selv at "Det er bare en fase" hihi...

Der sker jo også rigtig meget lige nu må man sige...

Det gør der nemlig, og tror måske de små er bange for at gå glip af noget ved at ligge sig til at sove.

Anmeld

4. april 2013

MorDk

Benjamins'mor skriver:

Det gør der nemlig, og tror måske de små er bange for at gå glip af noget ved at ligge sig til at sove.

Ja det kan du have ret i

Heldigvis er hun rigtig glad og smilende i sin vågentid ♥ Det er jo dejligt!

Anmeld

4. april 2013

BabyHL

MorDk skriver:

Min datter er 6 mdr. gammel og hun sover meget lidt om natten. Hun vågner hele tiden. Enten vil hun ammes eller også ligger hun bare og "råber" og "pludre"  Mor er TRÆT!

Om dagen har hun altid sovet super godt. Men lige for tiden sover hun max 30 minutter så vågner hun op igen... Hun er vågen 1 time MAX og så virker hun træt igen... og lægges... Nogle dage er hun sgu vågen 5-6 timer i streg?!  Er det normalt? Ikke at det gør noget, men tænker bare får hun søvn nok?

Det er det samme med min søn på 7 mdr. Fra han var 2-3 mdr sov han ellers igennem, men den sidste halvanden måneds tid vågner han ca 2-3 gange i løbet af natten - og ligesom hos jer, skal han enten ha mad eller også ligger han og råber og snakker.. Ååååhh, så sov dog!  Man blir så udmattet af det - især når de så heller ikk sover ret meget i løbet af dagen. Det har min aldrig gjort.

Anmeld

4. april 2013

MorDk

BabyHL skriver:

Det er det samme med min søn på 7 mdr. Fra han var 2-3 mdr sov han ellers igennem, men den sidste halvanden måneds tid vågner han ca 2-3 gange i løbet af natten - og ligesom hos jer, skal han enten ha mad eller også ligger han og råber og snakker.. Ååååhh, så sov dog!  Man blir så udmattet af det - især når de så heller ikk sover ret meget i løbet af dagen. Det har min aldrig gjort.

Man blir bare SÅ træt!!

Anmeld

4. april 2013

Koen.

MorDk skriver:

Sådan var Liam fra 5 1/2 mdr - 8- 1/2 mdr ca. så sov han godt i halvanden måned og nu er vi igen oppe meget om natten pga han er begyndt og få tænder

Det er jo på det tidspunkt(6/7 mdr-8/9 mdr) at seperationsangst fasen ligger så det er bare og holde ud selvom det er møg hårdt

Anmeld

4. april 2013

Mother-love

Tror det er en fase. Jeg kan dog ikke rigtig udtale mig om det. For da Isabella var ca 1,5 mdr og til hun var ca 8-9 mdr så hendes sovemønster således ud.

Vågner kl 7 fik flaske sov igen
Vågner kl10 fik flaske sov igen
Vågner kl 13 og var så vågen til kl 21.30 hvorefterhun blev puttet og så først vågnede igen kl 7

Så hun havde et underligt mønster. Men da hun begyndte at sove lidt om dagen i forbi deles med at hun kom i vuggestue sov hun kun 30 min adgangen to- 3 gangeom dagen og blev puttet kl 7 aften og vågnede igen 7.30 så ja et godt sovehjerte har hun altid haft.

Anmeld

4. april 2013

Frk. Himmelblå

MorDk skriver:

Tror, det er meget normalt..

Mine to har været meget forskellige mht. det med at sove, men jeg synes godt, jeg kan huske, at der sker en forandring/udvikling omkring de 6 mdr... 

Nu kommer jeg selvfølgelig med et råd, selvom du vist ikke har bedt om det  Men sover hun i lys om dagen? For ellers er det med døgnrytmen altså sværere..

håber, snart du kan få noget mere søvn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.