Argh MAD!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2008

ka li ja

nu har jeg ikke lige fået læst hvad alle de andre har skrevet.
men et fif til rugbrødder her er, put mælk eller vand i bunden af tallerkenen( kun en smule) som rugbrødet kun lige skal suge, men stadig så rugbrøden blir blød og nem at tygge.
det hjalp her. han ser stadig ud som om han skal brække sig ved de 2-3 første mundfulder men resten ryger lige ned.:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2008

ivfmarie

Hej Lise...
Du kan da bare lave din egen "Hipp-mad"? Brug en formiddag på at lave børnevenlig voksenmad. Kog en kylling med en masse lækre rodfrugter og grøntsager. Spis det I selv orker, og resten af kødet blender du sammen med gøntsager/rodfrugter og lidt af suppen. Fyld på skoldede glas og kom i fryseren - vupti, så har du Mor-Lises Hippe kylle-kompot med grøntsager.
Jeg plejer at servere sådan en omgang sammen med kartoffelmos eller ris/pasta, men det kan jo også bruges lige fra glasset. På samme måde kan du jo også koge kødboller, eller lave en ordentlig omgang kalkunbabs med bagte rogfrugter?
Husk på at bettemanden må spise alt nu (dog ikke honning ;))så det er sgu bare om at komme igang. Og han må skam også gerne få det krydret - men spar lige lidt på det stærke i starten. Men han kan jo vænnes til det.

Marie - der har glemt hvad du spurgte om.. :$

Anmeld

17. marts 2008

Lise

Tak for alle svar :) jeg må tage kampen op...

og Marie; jeg tror bare jeg spurgte om hvordan jeg får Simon til at spise mere almindelig mad (rugbrødder, torskerogn og leverpostej, agurkestænger, og hvad vi nu får til aften mast i smadder) og ikke bare grød, grød, grød...og grøntsags/kød-mos (uden klumper)... og jeg synes jeg har fået fine og meget brugbare svar, så nu må jeg bare komme igang!

Lise - går igang imorgen

Anmeld

18. marts 2008

Helle30

Bare kast dig ud i det. Ved godt, det er hårdt med den kamp om maden, og frustrerende når man lige har tilberedt den helt store 3-stjernede menu, men det skal nok lykkes.
Glæder mig meget til at høre om, hvordan det går.

(H) Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.