Ja har faktisk 2 teenagere + en 9 årig i huset, men den størete på 15 år driver mig til vanvid!!
Rasmus er 15 år, Nicolaj på 13 og Mads på 9 år. Chok er det det anstrengende tiltider....
Rasmus er simpelthen Såååå hård at prøve at arbejde sammen med. For filan da hvor det er hårdt...
Lige for tiden vil han bare intet lave i hjemmet. Altså ligesom INTET... Vi har altid skulle hjælpe hinanden i hjemmet, men nu er han hverken til at hugge ell stikke i. Jeg prøver virkelig på at være den voksne, men han kan da lige trykke på min umodne knappe og jeg bliver så vred...
Når jeg har lange vagter på arbejdet og skal hente Mads, forventer jeg som et samarbejde der altid har været der, at de store lige ordner opvaskemaskinen som det mindste. Nope intet var lavet i går og da jeg sagde til ham, da jeg kom hjem kl 16, at han lige kunne ordne opvaskemaskinen, ville han fucking ikke lave det. Han var fucking ligeglad med den fucking opvaskemaskine. Han havde fucking været på arbejde i 2 timer og han var fucking træt, da han kom hjem.
Jeg sagde så, jamen vi kommer da til at spise så sent, hvis jeg igen i dag skal til at lave det hele selv osv osv. Det var han fucking ligeglad med, for han havde fucking kvalme og ondt i hovedet.
FINT!!! Så gør jeg det selv. Jeg lavede taco som jeg havde planlagt, men Rasmus fik ikke noget. Blev simpelthen så gal på den møg-teenager, at han fucking kunne tage et fucking stykke rugbrød, hvis han var fucking sulten!
I dag sagde jeg til ham, at jeg synes, han skule tænke over sin rolle i familien og tænke over om ikke det bedst kunne betale sig at spæde lidt til alle sammen i familien.
Jeg spørger igen her i eftermiddag, om han ikke lige kunne ordne opvaskemaskine og gå ud med skraldespanden... (nu kom alle de fucking-ord så ikke mere) men Nej det gad han ikke.
Så jeg bad ham om at slukke for sit net. Kan jo umulig ikke nyde godt at hjemmets ydelser, når man ikke vil spæde til og deltage. Jeg sorterede også hans beskidte vasketøj fra i en bunke på gulvet og lagde det rene i en bunke på bordet - bad ham om at fjerne det og infomerede ham om, at han selv stod for denne del af arbejdet nu....
Arhmen.... Han tog lige begge bunker og (godt nok) lagde det sammen og ind i sit skab....
For ind i helvede det er anstrengende........
Det endte så med at Nico igen ordnede opvaskemaskinen og jeg gik ud med skraldespanden. (Mads var ikke hjemme)
Det er ikke så meget lige med opvaskemaskinen, men mere at deltage i hjemmets opgaver, som vi da alle skal. Jeg synes det er en selvfølge at de laver lidt, når jeg har lange vagter. Det er fandeme ikke noget hotel. Især Rasmus er nærmest på kurophold og jeg føler, han er blevet en rigtig forkælet møghvalp. Og det har han sgu da aldrig været. Det er total protest...
Vær venlig at fortælle mig at det er NORMALT og at DET GÅR OVER...