hjælp til str af tøj.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2013

Miin'Baby'Mus

HappyTrine skriver:

hej tøser .

Jeg sidder lige og kigger lidt rundt på nettet efter heldragt/flyverdragt da jeg skal føde til vinter, ved godt det måske er lidt tidligt at gå i gang, men kan simpelthen ikke vente/ladevær hihi..

jeg vil gerne høre om der er nogle herinde der kan hjælpe mig med hvad ca str er på det tøj man køber inden man føder så man har noget klar? jeg tænker sådan noget som: Hatte/bodystokke/sparkedragte/sokker,strømpebukser og heldragt/flyverdragt?? 

Vores datter var 51 cm og 3460 gram, vi fik af vide at str 50 ville være åndssvagt at købe - men det fortrød jeg virkelig at jeg ikke gjorde  Hun svømmede i tøjet i flere uger (str 56). Natdragterne kunne hun faktisk ikke sove i da hendes ben, i løbet af natten, forvilede sig ud og derfor flere gange sad fast de forkerte steder. Jeg vågnede mange gange om natten for at filtre hende ud igen 

Mit råd er, at købe, i hvert fald lidt, specielt natdragter i str 50. Bukser kan nemt lige rulles op, men bodyer og natdragter vil, måske, sidde meget løst og det irriterede i hvert fald mig at intet sad som det skulle og jeg synes det var synd for vores datter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

lineog4

Mine børn var i 56 i en uges tid og derefter i 62. Tror faktisk til den første havde jeg slet ikke str 56, så det er altså meget forskelligt. Skal siges de var lange og tunge, men er da glad for jeg til første ikke kunne finde ud af at købe på forhånd for så havde alt det i 50 og 56 været spild af penge ;-)

hvis man gerne vil noget varmt, ville jeg investere i noget uden ben. Dvs en kørpose agtig i strik der er i mange af dem hul til sele så de kan bruges både i autostol og i barnevogn. De kan bruges i flere størrelser. Og så ville jeg nok gå shopamok i de lidt større str for dem man med sikkerhed bruge. Og så vente og se hvad baby bliver skønnet til eller endda til baby er kommet ud før jeg gik shopamok i de små størrelser

Anmeld

1. april 2013

Aabye

Min første vejde 3740 og var 55 cm lang.. Han passede str 50 i 3 uger..
Nr 2 vejede et helt kilo mere og var en cm længere.. Og han startede i str 56 som han passede i 2 uger før jeg måtte have ham op i en str 62. Han er nu 5 mdr og bruger pt str 68.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.