hjælp til str af tøj.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
12 svar
4 synes godt om
30. marts 2013

HappyTrine

hej tøser .

Jeg sidder lige og kigger lidt rundt på nettet efter heldragt/flyverdragt da jeg skal føde til vinter, ved godt det måske er lidt tidligt at gå i gang, men kan simpelthen ikke vente/ladevær hihi..

jeg vil gerne høre om der er nogle herinde der kan hjælpe mig med hvad ca str er på det tøj man køber inden man føder så man har noget klar? jeg tænker sådan noget som: Hatte/bodystokke/sparkedragte/sokker,strømpebukser og heldragt/flyverdragt?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

lycly

Str 56 nogle køber også 50, men det kan de kun passe i max 14 dage, og hvis det lige skal vaskes efter første gang det har været brugt, så når de måske at have det på 2 gange
Så er det bedre med 56 som en lille baby på 3100 g måske svømmer lidt i, til gengæld kan man få det brugt meget mere En flyverdragt/fleecedragt ville jeg købe i 56

Anmeld

30. marts 2013

Lene Unik

Overtøjet vil jeg bestemt heller ikke køb alt for småt, mens de øvrigtig tøj ville jeg have en smule af i str. 50, ikke særlig meget, for ikke alle børn kan passe de, og det kan købes ind efterfølgende hvis det er nødvendigt. 2 af mine børn var meget små, og der var jeg rigtig glad for at have noget tøj der passede, så de ikke bare havde noget på der var alt for stort, også selvom de hurtigt voksede. Så derfor kan str. 50 også være rar at have.

Men inden du køber overtøj, så skal du overveje hvad du får brug for. Hvordan skal baby sove, og hvordan skal den transporteres? Mange har en voksipose, og her er der ikke brug for ret meget overtøj. Når barnet ellers skal med rundt, er det ofte i autostol, og her kan en tyk uldtrøje, evt. et par uldbukser og så et uldtæppe til at ligge over være nok. Så måske får du slet ikke brug for en fylverdragt.

Anmeld

30. marts 2013

Mutti2B

LuLy skriver:

Str 56 nogle køber også 50, men det kan de kun passe i max 14 dage, og hvis det lige skal vaskes efter første gang det har været brugt, så når de måske at have det på 2 gange
Så er det bedre med 56 som en lille baby på 3100 g måske svømmer lidt i, til gengæld kan man få det brugt meget mere En flyverdragt/fleecedragt ville jeg købe i 56

Det er vist meget forskelligt for min datter der vejede 3370 og var 50 brugte str 50 i næsten 1,5 måned

Anmeld

30. marts 2013

FrkZier

HappyTrine skriver:

hej tøser .

Jeg sidder lige og kigger lidt rundt på nettet efter heldragt/flyverdragt da jeg skal føde til vinter, ved godt det måske er lidt tidligt at gå i gang, men kan simpelthen ikke vente/ladevær hihi..

jeg vil gerne høre om der er nogle herinde der kan hjælpe mig med hvad ca str er på det tøj man køber inden man føder så man har noget klar? jeg tænker sådan noget som: Hatte/bodystokke/sparkedragte/sokker,strømpebukser og heldragt/flyverdragt?? 

Vi har næsten kun str 56 - men også lidt i str 50 til de første par uger  Hvis han passer str 50 længere end det må vi ud og købe mere til den tid 

Anmeld

30. marts 2013

Clisolka

HappyTrine skriver:

hej tøser .

Jeg ville primært gå efter str. 56 - og en smule i str. 50. 

Godt nok vil de små svømme lidt i str. 56, men til gengæld kan det bruges i længere tid 

Jeg fik en pige på 4 kg i okt. 10 - hun kunne kun passe str. 50 i et par dage før knapperne ikke kunne lukkes 

Anmeld

30. marts 2013

lycly

Mutti2B skriver:

Det er vist meget forskelligt for min datter der vejede 3370 og var 50 brugte str 50 i næsten 1,5 måned

Nåh, ja okay, min datter blev så bare tyk i raket fart

Anmeld

30. marts 2013

HappyTrine

Mange tak allesammen

jeg satsede også lidt på det var str 56, men altid dejligt lige at kunne forhøre sig

TIL LENE UNIK:

har tænkt mig at købe voksi pose, men har simpelthen fundet en så sød ulddragt/heldragt, smiler*

knus

Anmeld

30. marts 2013

Lene Unik

HappyTrine skriver:

Mange tak allesammen

jeg satsede også lidt på det var str 56, men altid dejligt lige at kunne forhøre sig

TIL LENE UNIK:

har tænkt mig at købe voksi pose, men har simpelthen fundet en så sød ulddragt/heldragt, smiler*

knus

Uld er også bare rigtig godt, da mine var små strikkede jeg en tyk uldheldragt. Det vil være godt at have når baby ikke er i voksi, her vil den være for varm.

Anmeld

1. april 2013

frk andreasen

det meget forskelligt fra barn til barn hvad str de bruger mest

min mindste er knap 4 mdr hun bruger stadig 56 i noget tøj hun brugte osse str 50 til for en mdr siden nu vi så småt gået over i 62 osse hun vejede 3328g 50 cm ved fødslen vejer 5500 g nu er 61 cm.

vores mellemste en dreng brugte 50 i en lille uge og 56 i ca 14 dage og 62 en mdr og sprang derefter op i en str 68/74 allerede som 3 mdr han vejede 3490g og var 51cm ved fødslen han tog i gennemsnit 1200g på hver mdr de første 6 mdr han var en basse ja og er det stadig i dag.

vores ældste pige brugte de samme str som vores mindste pige hun var lidt mindre 3020g 49 cm ved fødslen

vil anbefale du køber et par sætter tøj i str 50 til at starte med gjorde jeg efter bassen men fik en lille nips der ik har travl med at vokse så måtte ud at investere i en større garderobe i str 50
knus tanja mor til 3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.