er bare mega skuffet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

Susan1978

og jeg ved ikke om jeg kan tillade mig det.

Vi står  i et rigtig skidt dillema og det er at vi er inviteret til 30 års fødselsdag den 4 juli kl 13.

mine forældre passede ungerne sidste weekend hvor vi var til firmafest og ? er så hvem vi kan få til at passe dem denne gang.

Vi spørger janniks bror og de skal på camping på Fyn og tager afsted her allerede på søndag. De siger så at hvis vi kører ungerne over til dem om fredagen skal de nok ta dem med hjem om søndagen..  okay sødt alligvel. Men det koster os 800,- at aflevere dem.

Bedstemor har janniks bros og kones hund mens de er på campingferie og kan ikke overskue 2 børn og hund. Fair nok.

mine forældre ville vi skåne da det altid er dem.

Min søster, ja hun må kunne hjælpe. Jeg sender hende en sms og spør hvad de skal 4 juli. Ik noget siger hun .
jeg spørger om de vil passe ungerne da vi er lidt i bekneb..  hun svarer tilbage at i realiteten kunne de godt tage dem den dag, men at de havde snakket om at tage på kroophold den weekend og de havde ikke lige fået kigget efter noget, jeg spør så hvornår hun ved det.. jamen tirsdag.. siger hun.

igår aftes får jeg en besked hvor der står: undskyld det sene svar, men vi har besluttet at tage afsted da vi blir sindsyge af at være hjemme.

Her ser jeg altså sort , blir mega skuffet og faktisk og mega gal.

jeg svarer tilbage: det vidste jeg da godt, det ville jeg også have gjort hvis jeg var blevet spurgt om jeg ville passe mine meget meget umulige børn..

KÆFT JEG ER MEGA SKUFFET OVER DEM, hvad bilder de sig ind ikke at hjælpe... øv..   er næsten ked af jeg ikke skrev / meget meget umulige nevø og niece..
ei kan jeg godt tillade mig at være så skuffet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Sweet1978

Både og man har jo aldrig ret til at forvente at nogen gider tage ens børn, men når de nu blev spurgt før de rent faktisk lavede planer kunne de jo have fundet en anden weekend til kroopholdet.

Men jeg ser det som et privilegie når vi en sjælden gang får passet ungerne og har helt fri.

Anmeld

25. juni 2009

Susan1978

ei det er nok også fordi der hører en forhistorie til og det er at min søster aldrig spør om hun må se sin nevø og niece, hun spør aldrig om vi ik kommer ned og hun har ikke haft Ea som hun er gudmor til alene siden hun selv blev  mor for over 2 år siden...
jeg spør dem mindst 2 gange om måneden om de ikke har lyst til at komme ud eller om de har tid eller hvornår jeg må se min nevø...  og de har aldrig tid.

jeg må have meget meget forfærdelige børn siden at de er så uønsket.

Sagen er den at vi faktisk weekenden efter har arrangeret familie weekend nede hos dem for at hjælpe dem GRATIS -  for det gør familie-, med et meget skidt hus de har købt ved siden af,  som de så gerne vil videre med. Så vi kommer og mine forældre kommer hele weekenden og hjælper dem. Tak for det.

Anmeld

25. juni 2009

ka li ja

jamen jeg kan kun sige.. jeg kender det!
nu er min søsters situation lidt anderledes end din. men alligevel, det der med at man får svar så sent.. som om de lige skal finde på en undskyldning for at komme udenom..(sådan føles det i hvert fald)

jeg er begyndt at spørge folk om de vil passe 1 barn.. og så kører jeg dem 2 forskellige steder hen.. det går som regel nemmere..
min mor kan jeg også ALTID spørge, men gider heller ikke udnytte hende hver gang..

jeg vender den nogen gange om! hvis der kommer nogen og spørger om jeg vil passe deres hund... så siger jeg stort set altid nej. for det gider jeg bare ikke. det er ikke mig der har fået hund og jeg gider ikke ders lort!
sådan kunne det jo også være folk uden børn tænkte om mine børn...

så uanset hvor skuffet jeg måtte være, så må jeg bide det i mig og blive hjemme.

men kan du ikke spørge en fra eas bh om hun må sove hos dem. og ligeledes en fra dp??

Anmeld

25. juni 2009

Susan1978

ka li ja skriver:

jamen jeg kan kun sige.. jeg kender det!
nu er min søsters situation lidt anderledes end din. men alligevel, det der med at man får svar så sent.. som om de lige skal finde på en undskyldning for at komme udenom..(sådan føles det i hvert fald)

jeg er begyndt at spørge folk om de vil passe 1 barn.. og så kører jeg dem 2 forskellige steder hen.. det går som regel nemmere..
min mor kan jeg også ALTID spørge, men gider heller ikke udnytte hende hver gang..

jeg vender den nogen gange om! hvis der kommer nogen og spørger om jeg vil passe deres hund... så siger jeg stort set altid nej. for det gider jeg bare ikke. det er ikke mig der har fået hund og jeg gider ikke ders lort!
sådan kunne det jo også være folk uden børn tænkte om mine børn...

så uanset hvor skuffet jeg måtte være, så må jeg bide det i mig og blive hjemme.

men kan du ikke spørge en fra eas bh om hun må sove hos dem. og ligeledes en fra dp??

jo måske Bedstemor kan overskue at have Ea også kan det være min mor vil ta Emil eller en veninde..  mine forældre er også bare igang med at skifte vinduer i hele huset og bruger alle weekender til det.

Anmeld

25. juni 2009

Tikki

Hmm..kan godt forstå du er skuffet, men det er vel egentligt mere fordi du gerne vil til fødselsdag og ikke fordi de ikke vil passe børnene......Det er røv og nøgler i den tid, hvor børnene er så små, at de skal passes, for man er super afhængig af lidt hjælp for at få lidt tid til det, man gerne vil...og det er dét, der er frustrerende - altså at man ikke lige kan gøre, hvad man vil. Men det er en af "goderne" ved at få børn og det mærker man først, når man har dem.

Så det jeg vil sige er, at du godt kan være skuffet, men ret skuffelsen mod det, som det i virkeligheden drejer sig om - at du ikke kan komme til fest.....for helt ærligt, så ville du også tage på kroophold, hvis du kunne

Anmeld

25. juni 2009

Kaufie

Jeg ville også være blevet skuffet!!

Specielt fordi din søster svarede, at de ikke skulle noget - og ikke tilføjede allerede dér, at de havde snakket om måske at tage på kroophold hvis de ellers kunne finde et sted.

Det lyder jo ikke til det er hver anden weekend I spørger om de vil passe jeres børn

Nu læser jeg så lige din forhistorie - og jeg forstår det sådan at du i virkeligheden er ked af at din søster og dine børn ikke har et særlig tæt forhold? Og her var så chancen for at de kunne være lidt sammen - hvilket din søster så åbenbart ikke er interesseret i.

Det er sgu svært - men jeg syens du har ret til at være skuffet - om end du ikke kan gøre noget ved det. Men hvad med at give dine forældre fribillet til et eller andet de kan lave med ungerne? Sende dem en kurv med lækkerier, de kan hygge sig med om aftenen, så du viser det virkelig er en værdsat handling, hvis de vil tage dem igen, igen....

Anmeld

25. juni 2009

ka li ja

Jeanette skriver:

Hmm..kan godt forstå du er skuffet, men det er vel egentligt mere fordi du gerne vil til fødselsdag og ikke fordi de ikke vil passe børnene......Det er røv og nøgler i den tid, hvor børnene er så små, at de skal passes, for man er super afhængig af lidt hjælp for at få lidt tid til det, man gerne vil...og det er dét, der er frustrerende - altså at man ikke lige kan gøre, hvad man vil. Men det er en af "goderne" ved at få børn og det mærker man først, når man har dem.

Så det jeg vil sige er, at du godt kan være skuffet, men ret skuffelsen mod det, som det i virkeligheden drejer sig om - at du ikke kan komme til fest.....for helt ærligt, så ville du også tage på kroophold, hvis du kunne

yes! godt sagt

og ja susan, prøv at spørg lidt forskellige... de behøver ikke blive passet sammen.

det er de færreste der vil ha mine på samme tid. min mor vil genre men resten syntes det er hårdt og belastende.. det kan jeg sgu godt forstå, det syntes jeg jo også selv

Anmeld

25. juni 2009

Susan1978

100% ærligt Jeanette, så er det faktisk ikke tilfældet her. '

skide være med den fest, den er ikke så vigtig..Det er en venindes kæreste og hvis vi ik kan få ungerne passet må vi jo bare fortælle dem det, at vi enten ikke kan komme eller er nødt til at tage dem med.  

for mig handler det her om at jeg synes hun/de er så tavlige...   De skulle jo ik noget.  !  og fordi hun/de bare altid er sådan. læs ovenstående..

Anmeld

25. juni 2009

Lise

Kan godt forstå at du generelt er skuffet over din søster...

Men i den enkelte situation ville jeg bide det i mig. Jeg har selv afvist at vi skulle passe vores nevøer et par gange indenfor det seneste år, fordi jeg ikke har kunnet overskue det pga en forestående eksamen. Det er jo et lovligt argument, synes jeg, men jeg læser jo alligevel ikke om aftenen når de skulle være her. Desuden ville Christian kunne klare det alene, hvis jeg ville forlade huset og læse - jeg har bare ikke kunne overskue det.

Og det der med at holde en weekend åben til noget man gerne vil... altså, hvis vi havde talt om at vi gerne ville tage på kroophold en bestemt weekend, og vi endnu ikke havde planlagt det, og vi så blev spurgt om vi ville passe børn den weekend, så kunne jeg også finde på at sige nej. Det synes jeg man skal have lov til...

Man skal aldrig forvente at nogen vil passe ens børn - men det er da rigtig skønt hvis de gerne vil, og især hvis de synes at ungerne er ligeså elskelige som man selv synes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.