galde over job!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

Anonym trådstarter

ja alle ved nok hvem jeg er. det er mere mht nysgerrige uvedkommende der kunne kiogge her ind jeg er anno..

i morges da jeg stod op startede jeg med at brække mig.. mens jeg sad og sked... ja lækkert... men jeg gik så i bad bagefter og håbede på at få det bedre.. da jeg kl 7.30 absolut ikke havde fået det bedre, ringede jeg og meldte mig syg! jeg kunne næsten ikke få mig selv til det, da jeg er den eneste der har kunder på arb i dag. min chef har fri, og vi er ikke andre der kan overtage mit arb, end hende..
da jeg endelig ringer brokker hun sig helt vildt(kan godt forstå det da det er hendes eneste fridag og hun havde planer) men hvorfor skal det gå ud over mig!
det er hendes forretning! ikke min, og jeg ved det her smitter, så er det så fedt at tage afsted??!
nå men det sluttede da lige af med at hun så spurgte mig om jeg så tog hendes arb dag i morgen(hvor jeg har fri) når hun nu tog min i dag......
fuck det endte med at jeg gav mig til at tude.... hvorfor er man bange for at melde sig syg!?
hun fik så også rigtig hånligt sagt til mig, at nu måtte jeg jo ha en rigtig god fridag!
neeeeeeej jeg var gal.. og ked..
så nu har jeg i ren frustration været inde og kigge efter nyt job, men kunne ikke rigtig overskue hvad fanden det skulle være...

møg dag!

er i andres kollegaer også lige så afhænginge af jer hvis i blir syge??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

Lise

Det er da helt galt

Hvis man er syg, så skal man naturligvis kunne ringe til sin chef og melde at man ikke kommer. Hun er vel heller ikke interesseret i at du skal stå på arbejde og kaste op på kunderne (det er normalt ikke noget der får dem til at komme tilbage). Det er hendes biks - hendes ansvar!

På mit arbejde er der heldigvis fuld forståelse for sygdom. Bunken ligger der bare stadig når man kommer på arbejde igen. Vi har naturligvis deadlines, og så må de andre arbejde hårdere - eller man tager selv overarbejde (og blive betalt ekstra for det), når man er frisk. Jeg har ikke noget at klage over.

God bedring til dig

Anmeld

25. juni 2009

Kaufie

Det er din chef, der er ude i hampen.

Selvfølgelig er hun træt af at få inddraget sin fridag i dette gode vejr - men ja, hendes biks - hendes ansvar. Det er jo også hende, der scorer profitten i den sidste ende - og den bliver nok mindre, hvis du står og ørler derinde....

På mit job er der ingen sure miner over sygdom - men nu er det så heller ikke så kritisk for mit vedkommende, da jeg ikke står med ansvar for noget andre ikke kan tage over. Dog var der lidt krisestemnng fordi en af vores svenske kollegaer ikke kunne komme på kursus i vores nye styresystem (som starter på mandag !!!) fordi hun havde tabt noget på sin tå.... Men det er ikke normalen hos os.

God bedring - og væk med den dårlige samvittighed

Anmeld

25. juni 2009

Anonym trådstarter

tak tøser.
det var nok lige lidt det jeg havde brug for at hører.. at det ikke er normalt at være sådan!..
jeg tror jeg vil ha mig et kontorjob! men hvad udd skal man ha for det?

Anmeld

25. juni 2009

Lise

Anonym skriver:

jeg tror jeg vil ha mig et kontorjob! men hvad udd skal man ha for det?

Det kommer sørme an på hvilket kontor du vil arbejde på, og hvad du vil lave der

Det spænder vist mellem en kontoruddannelse og en cand.merc.

Anmeld

25. juni 2009

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Det kommer sørme an på hvilket kontor du vil arbejde på, og hvad du vil lave der

Det spænder vist mellem en kontoruddannelse og en cand.merc.

måske skulle man bare vælge en børnehave....
men orker man det i længden...
har ikke rigtig råd til at ta en udd nu..

Anmeld

25. juni 2009

linemus

Helt ærligt! Jeg bliver godt nok harm og gal i skralden over sådan en egoistisk forsmået chef, du har. Stakkels lille dig! Tænk at hun ikke kan tænke længere, end at hendes egen fridag er spoleret. Iiiiiihhhh! 

Håber du har fået det super godt igen og er klar på en skøn fridag imorgen

Anmeld

25. juni 2009

ivfmarie

Nu er du vel holdt op med at smitte!!?  

Anmeld

26. juni 2009

Anonym trådstarter

det vil jeg tro! men kan ikke love noget!

Anmeld

28. juni 2009

Loggidut

Anonym skriver:

ja alle ved nok hvem jeg er. det er mere mht nysgerrige uvedkommende der kunne kiogge her ind jeg er anno..

i morges da jeg stod op startede jeg med at brække mig.. mens jeg sad og sked... ja lækkert... men jeg gik så i bad bagefter og håbede på at få det bedre.. da jeg kl 7.30 absolut ikke havde fået det bedre, ringede jeg og meldte mig syg! jeg kunne næsten ikke få mig selv til det, da jeg er den eneste der har kunder på arb i dag. min chef har fri, og vi er ikke andre der kan overtage mit arb, end hende..
da jeg endelig ringer brokker hun sig helt vildt(kan godt forstå det da det er hendes eneste fridag og hun havde planer) men hvorfor skal det gå ud over mig!
det er hendes forretning! ikke min, og jeg ved det her smitter, så er det så fedt at tage afsted??!
nå men det sluttede da lige af med at hun så spurgte mig om jeg så tog hendes arb dag i morgen(hvor jeg har fri) når hun nu tog min i dag......
fuck det endte med at jeg gav mig til at tude.... hvorfor er man bange for at melde sig syg!?
hun fik så også rigtig hånligt sagt til mig, at nu måtte jeg jo ha en rigtig god fridag!
neeeeeeej jeg var gal.. og ked..
så nu har jeg i ren frustration været inde og kigge efter nyt job, men kunne ikke rigtig overskue hvad fanden det skulle være...

møg dag!

er i andres kollegaer også lige så afhænginge af jer hvis i blir syge??

Ja...helt vildt, her er det så ikke kun kollegaerne som er afhængige, men hele firmaet, for vi er kun lige det antal ansat som vi har arbejde til.
Hvis en er syg, må vi andre indhente det, og det er virkelig svært i den branche jeg er i, og især nu her hvor vi har fået ret mange nye kunder, fordi deres behov skal tilpasses først, og man skal finde ud af så umulig mange ting, det tager oseaner af tid at starte en ny kunde op, så ja vi har det også meget svært ved at melde os syge.

Til gengæld er det sådan at hvis vi er dårlige, sløje eller bare hænger lidt, så står cheferne på hovedet for at gøre os tilpasse. De køre os til lægen, de henter piller på apoteket, de laver the med honning i..de gør alt for at give et skulderklap for man er mødt op, og kæmper for firmaet.

Før jeg blev ansat, blev en af mine kollegaer kørt til læge, fik hendes barn og hende selv transporteret til pasningsordningen, og kørt hjem fra lægen igen...og for det ikke skal være løgn, så hentede de hende derhjemme og kørte hende hjem igen til fyraften...Alt sammen i bossens bil, af bossen!

altså den der med noget for noget, den gælder der hvor jeg jobber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.