Hvordan havde du det i starten af graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.569 visninger
20 svar
4 synes godt om
28. marts 2013

Rikke2404

Ja, som overskriften lyder - hvordan havde i det i jeres graviditet? 

Jeg er nu 6+4 og jeg har det SÅ dårligt efterhånden.. Total kvalme, har derfor ikke rigtig lyst til at spise noget. Menstruations smerter så det basker.  Har de sidste 3 dage taget et par pernodiler hver dag, på et eller andet tidspunkt, for at holde det ud. Træthed! Sover fra kl. 20 om aftenen, til 8-9 stykker om morgenen. + middagslur, næsten hver dag!  Og så er der lige en slem hovedpine oveni.. Skøn tilværelse.. Ved ikke om det er tidligt at have det sådan? Håber virkelig ikke der er noget galt?  Skal først til læge d. 18/4.. 

Hvad med jer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

Stivdie

Rikke2404 skriver:

Jeg er nu 6+4 og jeg har det SÅ dårligt efterhånden.. Total kvalme, har derfor ikke rigtig lyst til at spise noget. Menstruations smerter så det basker.  Har de sidste 3 dage taget et par pernodiler hver dag, på et eller andet tidspunkt, for at holde det ud. Træthed! Sover fra kl. 20 om aftenen, til 8-9 stykker om morgenen. + middagslur, næsten hver dag!  Og så er der lige en slem hovedpine oveni.. Skøn tilværelse.. Ved ikke om det er tidligt at have det sådan? Håber virkelig ikke der er noget galt?  Skal først til læge d. 18/4.. 

Hvad med jer? 

Jeg er ca 7+4 og er heldigvis ikke så slemt ramt, for jeg har ikke decideret kvalme, men kan godt nikke genkendende til mere eller mindre konstant hovedpine og eftermiddagslur hver dag
Jeg har desuden den sidste uges tid haft det sådan lidt opstart-på-influenza-agtigt, hvor jeg bare har følt mig generelt utilpas, manglende appetit, osv.
Men er ret sikker på, at det er fuldstændig normalt, dét vi oplever
Og hvis det hjælper lidt, så har jeg fået fortalt, at det siges at, hvis man har kvalme, så er risikoen for en abort mindre

Anmeld

28. marts 2013

Rikke2404

Stivdie skriver:

Jeg er ca 7+4 og er heldigvis ikke så slemt ramt, for jeg har ikke decideret kvalme, men kan godt nikke genkendende til mere eller mindre konstant hovedpine og eftermiddagslur hver dag
Jeg har desuden den sidste uges tid haft det sådan lidt opstart-på-influenza-agtigt, hvor jeg bare har følt mig generelt utilpas, manglende appetit, osv.
Men er ret sikker på, at det er fuldstændig normalt, dét vi oplever
Og hvis det hjælper lidt, så har jeg fået fortalt, at det siges at, hvis man har kvalme, så er risikoen for en abort mindre

Tak for svaret! 

Ja måske er noget af det også noget influenza værk. Jeg er møg forkølet, og med hoste og stoppet næse - så det kunne jo være noget?  Den havde jeg ikke tænkt over. Nu håber jeg bare at det er en del af det, og at det snart går væk, så jeg kan begynde at nyde min tilværelse lidt  

Og ja det var da en dejlig ting at have i baghovedet 

Anmeld

28. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

Rikke2404 skriver:

Hvad med jer? 

I starten døjede jeg også med de smerter. Non stop kvalme og kastet op rigtig mange gange om dagen. Og sov næsten hele tiden.
Imorgen er jeg 14+0 og døjer stadig med kvalme skal dog bare huske og spise så forsvinder det okay. Er begyndt og få meget ondt i min lænd og ned i benene.

Anmeld

28. marts 2013

Mini us

Jeg er 6+0 og har det også skidt. Har måtte melde mig syg på job de sidste to dage. Kæmpe hovedpine, svimmelhed og mega kvalme

Anmeld

28. marts 2013

Prinsessen86

Jeg var sindsyg træt.. Kastede op 24/7 .. forfærdeligt faktisk :-) 

Anmeld

28. marts 2013

Krussedulle

Rikke2404 skriver:

Hvad med jer? 

Indtil 5+ har jeg haft det normalt! Ingen symptomer, kun mega ømme babser!

Fra 6+ har jeg nærmest ikke lavet andet end at kaste op!
6-14 gange dagligt!

Har været indlagt flere gange pga dehydrering!

Men senest 20+ er det stoppet, og de sidste 20-22 uger (ca) har været uden kvalme! kun halsbrand

Anmeld

28. marts 2013

Mother-love

Puha det er ved at være noget tid siden efterhånden. Isabella er 22 mdr nu. Men min kvalme og opkast startede omkring uge 6 og sluttede først i uge 18. Kastede op flere gange om dagen. Kunne slet ikke spise fed mad, drikke sodavand eller for stærk mad uden at kaste op. Og ja så kunne jeg ikke tåle mælk i min graviditet. Fik virkelig dårlig mave. Og det er ikke en særlig god cocktail når maven går i stå så man har hård mave. For det skal jo ud før det andet kan. Bare den smugle mælk man propper i frikadeller kunne min mave ikke klare. ( undskyld detaljer hahah) jeg var også lidt træt. Så sov også til middag. Og jeg havde også en hulens masse ligamentssmerter.

Jeg havde ikke sådan rigtig ømme bryster trods alt. Selvom de hurtig blev store.
Jeg fik piskesmæld ugen før jeg kunne teste positivt. Så ved ikke om der var flere ting. Da de symptomer der kom fra piskesmældet godt kunne være fra graviditeten også.
Så kan kun sige de ting jeg ved der var pga graviditeten

Men bare rolig når du kommer over omkring uge 12 begynder de fleste ting at forsvinde igen. Det gør de for de fleste

Anmeld

28. marts 2013

Clisolka

Rikke2404 skriver:

Hvad med jer? 

Jeg vil nok sige at jeg har haft en rigtig nem graviditet indtil videre. Altså hvis ikke jeg vidste der lå en lille baby indeni i min mave, så ville jeg slet ikke tro at jeg er gravid  

Denne gang har jeg sammenlagt haft 2 hele dage med kvalme, masser af mens-smerter og åbenbart en kronisk forkølelse - jeg klager ikke, jeg er nu 15+4 

Min sidste graviditet var lige sådan, foruden at jeg havde mega ømme bryster, men det har jeg ikke denne gang 

Anmeld

28. marts 2013

Frk. K

Jeg er 7+3, har det SÅ dårligt!!!!!

Kvalme kvalme kvalme!!! Troede ikke det var muligt at have SÅ voldsom kvalme Har haft menssmerter, træthed (helst middagslur  Hver dag), mega ømme og allerede større bryster, og så den møgkvalme. Er normalt aktiv og i god form, men den sidste uge har jeg knap kunne gå til og fra badeværelset uden at være mega svimmel. Min næse er skarpere end en sporhunds når jeg er gravid, og der skal ingenting til før jeg får det dårligt at et eller andet jeg kan lugte 

Håber godt nok det snart vender!! Er andengangsgravid, og første gang havde jeg absolut INGEN symptomer...

håber du/og i andre snart er friske igen! Vi burde jo nyde vores mavser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.