Uge 9+1 og menssmerter - hurtig hjælp søges!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.896 visninger
17 svar
6 synes godt om
28. marts 2013

Anonym trådstarter

Godmorgen tøser;-)!

Jeg er gravid i uge 9+1 og så i uge 7+5 hjerteblink;-)!

Nu her til morgen vågner jeg så op med menssmerter. Var i går ude at spise med en veninde - fik bøf, kartofler og salat. Bøffen var medium så jeg spiste kun det yderste hele vejen rundt fordi jeg ik turde spise det helt røde!!

Mit spørgsmål er nu ---> hænger det med at jeg spiste lidt rødt kød i går sammen med mine menssmerter?
Og er der andre af jer der har spist lidt rødt kød i graviditeten?

Er SÅ bange - så please håber I vil berolige mig lidt!

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

Faith

Tror ikke du behøver være bekymret

Er næsten 100% sikker på at det du mærker er ligamentsmerter. Fuldstændig ufarligt men ret ubehageligt da man hele tiden går og tror at man er ved at abortere. Tag en afslappende dag på sofaen evt. med en varmepude på mavsen.

Anmeld

28. marts 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Tror ikke du behøver være bekymret

Er næsten 100% sikker på at det du mærker er ligamentsmerter. Fuldstændig ufarligt men ret ubehageligt da man hele tiden går og tror at man er ved at abortere. Tag en afslappende dag på sofaen evt. med en varmepude på mavsen.

Åh hvor jeg håber du har ret;-)!!

Hvad med i forhold til kødet? Bør jeg få undersøgt om jeg har fået den bakterie der?

Anmeld

28. marts 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Godmorgen tøser;-)!

Nu her til morgen vågner jeg så op med menssmerter. Var i går ude at spise med en veninde - fik bøf, kartofler og salat. Bøffen var medium så jeg spiste kun det yderste hele vejen rundt fordi jeg ik turde spise det helt røde!!

Mit spørgsmål er nu ---> hænger det med at jeg spiste lidt rødt kød i går sammen med mine menssmerter?

Kram

Kødet skader dig ikke det er altså kun 'farligt' hvis du spiser et par kg som er virkelig rødt.. Det er bare dine ligamenter der giver sig

Tillykke med graviditeten

Anmeld

28. marts 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Godmorgen tøser;-)!

Kram

Kødet skader dig ikke det er altså kun 'farligt' hvis du spiser et par kg som er virkelig rødt.. Det er bare dine ligamenter der giver sig

Anmeld

28. marts 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Åh hvor er du sød - taaaaak!!!

Var lige hvad jeg havde brug for at høre;0)!

Håber I har ret i det med ligamenterne;-)!

Tusind tak;-)!

Anmeld

28. marts 2013

Faith

Anonym skriver:

Åh hvor jeg håber du har ret;-)!!

Hvad med i forhold til kødet? Bør jeg få undersøgt om jeg har fået den bakterie der?

Det tror jeg bestemt ikke du behøver!

Kan virkelig genkende den bekymring/frygt du gennemgår. Det er en følelsesmæssig hård tid. Men du har set hjerteblink, og jeg har læst at når man først har set hjertet banke, så er der over 90% sikkerhed for at der kommer et levende barn ud af det. Det er da ret gode odds ikke

Anmeld

28. marts 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Det tror jeg bestemt ikke du behøver!

Kan virkelig genkende den bekymring/frygt du gennemgår. Det er en følelsesmæssig hård tid. Men du har set hjerteblink, og jeg har læst at når man først har set hjertet banke, så er der over 90% sikkerhed for at der kommer et levende barn ud af det. Det er da ret gode odds ikke

Jo det er da godt nok gode odds;-)!!

Ih hvor er du sød - tusind tak fordi du lige fik mig beroliget der;0)!!

Anmeld

28. marts 2013

LR85

Anonym skriver:

Godmorgen tøser;-)!

Kram

Ro på!!!

du kan overhoved ikke sætte de to ting sammen. 

Du må sagtens spise en bøf og sushi og lign. 

Du skal vist tage det med ro og nyde det. 

Du har mens-lign smerter fordi din livmoder giver sig. Det er helt naturligt og det skal den. 

Anmeld

28. marts 2013

Kløver

Det er meget normalt med menslignende smerter, det er fordi livmoderen udvider sig

Grunden til man skal passe på med rødt kød er nogle bakterier som bla også kan være i afføringen fra udekatte, de kan gives videre til fosteret, som ved smitte har en lille risiko for at få nogle skader i hjernen og på øjnene. Alm oks tror jeg ikke der sker det store ved, men det er vigtigt at kød som vildt bliver gennemstegt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.