Styrke udtalen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2013

2721

sommerbarn<3 skriver:

Som en af de andre siger, så skulle sugerør stimulere "mundens motorik" super godt! Ellers synes jeg det lyder som om du gør det helt rigtige  Hvor gammel er din dreng?

Tak for svar
Det vil jeg klart gøre, da det er en ting jeg ikke har afprøvet

Han bliver 3 år i juni. Han taler meget og har en stort ordforråd og bruge lange ord, men udtalen er ikke helt god, jeg ved jo det nok skal komme, men det genere ham og har bruger meget tid på at være frustreret over det, så jeg vil gerne støtte op omkring det, når nu det er vigtigt for ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

Tulle28

LR85 skriver:

Når i snakker koncentreret eller læser bog eller lign, ville jeg læse meget langsomt og tydeligt. Og når han sagde noget ville jeg ofte bekræfte ved fx a sige 'ja, det er rigtigt, dér sad sommerfuglen'

dernæst ville jeg rette ind. Når han udtaler noget forkert eller utydeligt, ville jeg gentage det rigtige ord tydeligt for ham. 

så hvis han sagde 'hvor er min talken', svare jeg ' din TALLERKEN er i skabet'

Helt enig og lige præcis sådan vi gør her. Vi har også problemer med den sut, som helst sidder i munden 24/7, hvis det stod til min datter. Det har hjulpet meget at komme i børnehave, hvor de store børn ikke bruger sut.

Anmeld

28. marts 2013

Lone Jakobsen

super flot at du er så opmærksom på det allerede

her har min yngste på 3½ også lidt vanskeligheder med sproget... og det er mange af de råd du har fået i denne tråd, som talepædagogen har givet os. så kan kun støtte op omkring dem.

Anmeld

28. marts 2013

2721

Lone Jakobsen skriver:

super flot at du er så opmærksom på det allerede

her har min yngste på 3½ også lidt vanskeligheder med sproget... og det er mange af de råd du har fået i denne tråd, som talepædagogen har givet os. så kan kun støtte op omkring dem.

Mange tak

Jeg synes det er vigtigt at arbejde med de ting forskellige ting hvis man kan

Mange tak, vi har taget sugerør i brug og får pustet ekstra mange sæbebobler
Og ellers prøver jeg at fortsætte som hidtil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.