Styrke udtalen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.010 visninger
13 svar
11 synes godt om
28. marts 2013

2721

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra forældre eller andre som har erfaring med at hjælpe et barn med at få en bedre udtale

En stor hæmmesko herhjemme, er sutten og den er der skåret kraftigt ned på og jeg arbejder på, at den skal bruges endnu mindre
Ellers så bruger jeg, det at gentage hvad han siger og hvad han, fortager sig
Jeg kan næsten altid forstå hvad han siger, men kommer ikke uden om at selve udtalen halter efter påtrods af hans store ordforråd og oplever ofte at det frustrere ham andre ikke altid helt forstår ham grundet udtalen.

Så kom frisk hvis i har nogle gode ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

twinny

2721 skriver:

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra forældre eller andre som har erfaring med at hjælpe et barn med at få en bedre udtale

En stor hæmmesko herhjemme, er sutten og den er der skåret kraftigt ned på og jeg arbejder på, at den skal bruges endnu mindre
Jeg kan næsten altid forstå hvad han siger, men kommer ikke uden om at selve udtalen halter efter påtrods af hans store ordforråd og oplever ofte at det frustrere ham andre ikke altid helt forstår ham grundet udtalen.

Jeg tænker gentagelse, gentagelse og gentagelse.
Self ud med sutten
Og ikke overtag samtalen for ham, men deltag i den.

God påske

Anmeld

28. marts 2013

2721

twinny skriver:

Jeg tænker gentagelse, gentagelse og gentagelse.
Self ud med sutten
Og ikke overtag samtalen for ham, men deltag i den.

God påske

Tak for svar
Jeg føler selv det er det jeg gør, men må prøver at være mere opmærksom på det

Tak og god påske til jer også

Anmeld

28. marts 2013

LR85

Når i snakker koncentreret eller læser bog eller lign, ville jeg læse meget langsomt og tydeligt. Og når han sagde noget ville jeg ofte bekræfte ved fx a sige 'ja, det er rigtigt, dér sad sommerfuglen'

dernæst ville jeg rette ind. Når han udtaler noget forkert eller utydeligt, ville jeg gentage det rigtige ord tydeligt for ham. 

så hvis han sagde 'hvor er min talken', svare jeg ' din TALLERKEN er i skabet'

Anmeld

28. marts 2013

blomst84

Pustelege, styrker mundens muskler rigtig meget.. Det kan være sæbebobler, et sugerør ned i et glas med vand og pust en masse bobler  Eller et sugerør og en fjer, så kan i se hvor langt fjeren kan flyve, et sugerør med i bad.... Osv osv 

Anmeld

28. marts 2013

foto på lærred

LR85 skriver:

Når i snakker koncentreret eller læser bog eller lign, ville jeg læse meget langsomt og tydeligt. Og når han sagde noget ville jeg ofte bekræfte ved fx a sige 'ja, det er rigtigt, dér sad sommerfuglen'

dernæst ville jeg rette ind. Når han udtaler noget forkert eller utydeligt, ville jeg gentage det rigtige ord tydeligt for ham. 

Her gør vi på samme måde med vores den mindste.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

personlige collager på lærred, invitationer og wallstickers.

Anmeld

28. marts 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
2721 skriver:

Hej

Som en af de andre siger, så skulle sugerør stimulere "mundens motorik" super godt! Ellers synes jeg det lyder som om du gør det helt rigtige  Hvor gammel er din dreng?

Anmeld

28. marts 2013

2721

LR85 skriver:

Det lige netop det jeg gør
Så det vil jeg fortsætte med
Tak for svar

Anmeld

28. marts 2013

2721

blomst84 skriver:

Pustelege, styrker mundens muskler rigtig meget.. Det kan være sæbebobler, et sugerør ned i et glas med vand og pust en masse bobler  Eller et sugerør og en fjer, så kan i se hvor langt fjeren kan flyve, et sugerør med i bad.... Osv osv 

Ej, det var nogle rigtig gode ideer, dem vil jeg klart tage til mig
Mange tak

Anmeld

28. marts 2013

Koen.

snupper lige nogle de gode råd Her blev sutterne sendt til julemanden i går så håber det hjælper hun ikke bruger den mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.