Hvordan bliver man sikker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

Kløver

LilleChelle skriver:

Tror egentlig den eneste grund jeg har til at jeg ikke helt synes om dagplejen er at de skal i gæstedagpleje, at vi kan risikere at få en dagplejer der er meget syg og han derfor skal ud og passes andre steder ved nogen han ikke kender. 

De er i grupper dagplejerne, som ses ofte og går i legestue sammen, og er ofte de får en gæsteplejer i samme gruppe

Tror det er meget spørgsmål om barnet og hvad der passer familien bedst i form af moduler og åbningstider, der er fordele og ulemper, vores dreng havde det bedst med dagpleje, da han er sensitiv og ikke har det godt med mange mennesker, og brug for roligere rammer, min datter kom i samme dagpleje, og går godt da de to kan lege sammen, men min datter er mere indadvendthed og kunne også ha fungeret godt i en vs, andre børn har det bedst med vs og flere børn at lege med

Mærk efter hvad du mener er bedst for jeres barn og jeres familie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Her går min datter i vuggestue og har ikke fortrudt det et sekund
Hun har det bare så dejligt der og pædagogerne er så søde og rare. De laver en masse aktiviteter med børnene.
Minus ved dagleje er at hvis dagplejemoderen bliver syg så står man der tidlig morgen og skal finde en gæstedagpleje. Det er man fri for i vuggestuen
Og desuden ved man ikke hvordan dagplejemoderen er så snart man har afleveret sit barn og gået ud af døren. Der er ingen til at holde øje med hende. Jeg ville have det skidt med at have den følelse hver dag så derfor er vuggestue guld værd synes jeg

Anmeld

30. marts 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
LuLy skriver:

Både min søster og jeg har været i dagpleje så jeg har altid vidst at det skulle mine børn også. I min verden er der ikke nogen fordele ved en vuggestue

Hvorfor ser du ingen fordele i vuggestue?? Er der bare slet ikke nogen fordele efter din mening?? Er bare nysgerrig da jeg kan se fordele

Anmeld

30. marts 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

tag og ring rundt til dagplejer og vuggestuer, hør om i må komme forbi,  så du kan se hvad det er for et miljø dit barn kommer i.  overvej jeres behov og hvilke muligheder der er for pasning ved sygdom, hvad der sker ved ferie og priser og åbningstider.  gå efter det sted hvor duføler det er bedst.... gå efter din mave fornemmelse når du har fået indtryk af de forskellige institutioner.  man kan ikke definitivt sige vuggestue eller dagpleje når man ikke har besøgt de pågældende steder.

VJeg besøgte nogen lokale vuggestuer og nogen private dagplejere,  faldt for den private, som havde bedre pris, gode åbningstider, kun 3 børn, samme vikar ved sygdom og så køre hun økologisk mad med børnene  ;-)

tag ud og besøg nogen forskellige lokale institutioner, så får du også en god fornemmelse for transport ttid og hvor din pode kommer til at bruge alle sine hverdage de næste 2,5 år

Anmeld

30. marts 2013

lycly

Omsorgsgiver skriver:

Hvorfor ser du ingen fordele i vuggestue?? Er der bare slet ikke nogen fordele efter din mening?? Er bare nysgerrig da jeg kan se fordele

Ikke i forhold til en dagpleje nej Hvis jeg skulle tale for vuggestue ved jeg ikke hvad jeg skulle bruge af argumenter
Det er ikke ment som en bebrejdelse overhovedet eller at jeg synes det er forkert af andre forældre at sætte deres børn i vuggestue, personligt er det bare ikke noget jeg ville gøre

Anmeld

30. marts 2013

sandramor

Jeg selv har haft min store pige i dagpleje og den mindste går hos samme dagplejemor...... Jeg har egentlig aldrig overvejet vugge stue som en mulighed... Hvorfor? Aner det ikke.... Det siger mig nok bare ikke rigtig noget..... Jeg ser som Luly ikke rigtig nogen fordele ved vugge stue vs dagpleje....
Min dagplejemor er i en gruppe med 4 andre dagplejemødre og de mødes rigtig tit og i 95% af tilfældene er det hos en af dem min datter kommer hen hvis hendes egen dagplejemor en sjælden gang er syg....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.