Hvordan bliver man sikker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.087 visninger
15 svar
15 synes godt om
27. marts 2013

LilleChelle

Ja - hvordan bliver jeg sikker i om jeg helst vil have bassen i vuggestue eller dagpleje? 

Jeg har hele tiden sagt jeg ville have i vuggestue. Men han er nu også skrevet op til dagpleje. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2013

Kay

jeg blev mere sikker da hun blev 5 måneder... og bliver mere og mere sikker på at hun skal i vuggestue... det er en følelse og mavefornemmelse... hun har meget krudt i bagdelen og er utrolig glad for alle andre mennesker og børn... er bamge for at hun ville komme til at kede sig i en dagpleje vi havde skrevet hende op til begge dele og ringede så og ændrede det da vi blev enige om at vuggestue ville være bedst  

Anmeld

27. marts 2013

LilleChelle

Kay skriver:

jeg blev mere sikker da hun blev 5 måneder... og bliver mere og mere sikker på at hun skal i vuggestue... det er en følelse og mavefornemmelse... hun har meget krudt i bagdelen og er utrolig glad for alle andre mennesker og børn... er bamge for at hun ville komme til at kede sig i en dagpleje vi havde skrevet hende op til begge dele og ringede så og ændrede det da vi blev enige om at vuggestue ville være bedst  

Her er Mathias 5 måneder, og skal afsted som 8 måneders. Så det er jo lige om snart føler jeg. 

Han er skrevet op til to vuggestuer, og dagpleje. Men overvejer meget at ændre dagplejen til vuggestue. 

Ved du hvordan det foregår med mad når man selv skal have det med? 

Anmeld

27. marts 2013

Masig

LilleChelle skriver:

Ja - hvordan bliver jeg sikker i om jeg helst vil have bassen i vuggestue eller dagpleje? 

Jeg har hele tiden sagt jeg ville have i vuggestue. Men han er nu også skrevet op til dagpleje. 

Jeg har altid været vant til dagpleje idet jeg selv var i dagpleje og min mor har været dagplejer, så her faldt det rimelig naturligt for os at vælge det. Nu har vi så fået en sensitiv dreng, som ikke rigtig fungerer med mange mennesker omkring sig, så det har jo heldigvis været det helt rigtige valg for ham  Og så har vi tilmed fået en super god dagplejemor der gør alt for ham 

Anmeld

27. marts 2013

lycly

Både min søster og jeg har været i dagpleje så jeg har altid vidst at det skulle mine børn også. I min verden er der ikke nogen fordele ved en vuggestue

Anmeld

27. marts 2013

tweety2060

tror det kommer an på din mave fornemmelse men også på dit barn.
vi havde et ønske inden vi fik vores datter at hun skulle i vs, men det måtte vi ændre. Hun er MEGET forsigtig og kan ikke ret godt til høje lyde, fremmede mennesker. Hun har det bedst med få mennesker, gerne de samme og ro på, derfor fornemmede vi at vs med 12 børn ville være meget overvældende for hende. Tingene skal være overskuelige for hende, ellers reagerer hun meget voldsomt på det (ikke aggressivt, men med gråd, sover ikke mm,)
legestue er overvældende for hende trods hun er 2,7 år nu, så BH bliver også en kæmpe omvæltning!
Men tror det er en føling og selvfølgelig hvad der kan hænge sammen med arbejde, familie mm

Anmeld

27. marts 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

LilleChelle skriver:

Du kan måske besøge vuggestuer og dagplejere

Vh

Ella

Anmeld

27. marts 2013

LilleChelle

Tror egentlig den eneste grund jeg har til at jeg ikke helt synes om dagplejen er at de skal i gæstedagpleje, at vi kan risikere at få en dagplejer der er meget syg og han derfor skal ud og passes andre steder ved nogen han ikke kender. 

Anmeld

30. marts 2013

Kay

LilleChelle skriver:

Her er Mathias 5 måneder, og skal afsted som 8 måneders. Så det er jo lige om snart føler jeg. 

Han er skrevet op til to vuggestuer, og dagpleje. Men overvejer meget at ændre dagplejen til vuggestue. 

Ved du hvordan det foregår med mad når man selv skal have det med? 

nej ik helt... vores skal starte her 15 juni... så har ik prøvet det endnu... men hvad jeg fik afvide ville de gerne varme maden til børnene det hvor vi har fået plads... og har aldrig arbejdet et sted hvor de ik fik mad... så det bliver spendende... aner ik hvad man skal finde på at give en lille en med

Anmeld

30. marts 2013

Kløver

LilleChelle skriver:

Tror egentlig den eneste grund jeg har til at jeg ikke helt synes om dagplejen er at de skal i gæstedagpleje, at vi kan risikere at få en dagplejer der er meget syg og han derfor skal ud og passes andre steder ved nogen han ikke kender. 

De er i grupper dagplejerne, som ses ofte og går i legestue sammen, og er ofte de får en gæsteplejer i samme gruppe

Tror det er meget spørgsmål om barnet og hvad der passer familien bedst i form af moduler og åbningstider, der er fordele og ulemper, vores dreng havde det bedst med dagpleje, da han er sensitiv og ikke har det godt med mange mennesker, og brug for roligere rammer, min datter kom i samme dagpleje, og går godt da de to kan lege sammen, men min datter er mere indadvendthed og kunne også ha fungeret godt i en vs, andre børn har det bedst med vs og flere børn at lege med

Mærk efter hvad du mener er bedst for jeres barn og jeres familie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.