Anbefal en autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2013

Mutti2B

Nu har jeg kigget lidt inde på autostol.dk og er faldet for en rømer duo plus. Er der nogen der har den? Jeg synes det er rigtig smart at den både kan bruges med eller uden isofix da jeg ikke selv har bil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2013

vitapigen

Jeg har en rømer King plus. Super glad for den. Dog savner jeg at den kan dreje, for føler det er en akavet stilling når man skal sætte sit barn i stolen

Anmeld

27. marts 2013

Lenats31

Mutti2B skriver:

Sådan en har jeg også kigget på, men har nu hørt om flere hvis børn er smuttet ud under "puden" da de kørte galt plus at ungerne bliver utrolig varme med sådan en "pude" om sommeren.

Lige netop. jeg kender til en 3-åring som gjorde netop dette. hans mor oplevede det, og hun har dælme godt styr på det med børns sikkerhed i bilen. Og det er kun et af problemerne med den type autostol.

testdukkerne der anvendes idag har slet ikke måleinstrumenter i ryggen, nedre del af nakken og i maveregionen. Så de er dårligt testede.

der ud over har man med med tests fudnet ud af at belastningerne på den øvdre del af nakken (kan godt måles) heller ikke er lavere end i mange af dem med 5-punktsselen i. Så alt ialt er børnene bedre sikret i en med en 5-punktsele - særligt hvis den er bagudvendt.

Anmeld

27. marts 2013

Lenats31

vitapigen skriver:

Jeg har en rømer King plus. Super glad for den. Dog savner jeg at den kan dreje, for føler det er en akavet stilling når man skal sætte sit barn i stolen

Så løft ham op, sæt ham ind i stolen hen over kanten og sving hans ben rundt.

jeg har gjordt dette en milliard gange. Det kan sagtens lade sig gøre selv med en autostol uden drejefunktion.

En grund til at mange vrider i ryggen når barnet skal spændes fast er iøvrigt - tror jeg fordi stolene vender fremad. Så der er brug for meget mere plads end der er på mange parkeringspladser. Sidder barnet modsat køreretningen er der ikke problemer med det.

Anmeld

28. marts 2013

LilleLene

Mutti2B skriver:

Sådan en har jeg også kigget på, men har nu hørt om flere hvis børn er smuttet ud under "puden" da de kørte galt plus at ungerne bliver utrolig varme med sådan en "pude" om sommeren.

min søn vil sq ikke kunne smutte under den, og han er en slank dreng... men selvfølglig hvis deres sikkerhedsseler ikke har virket eller siddet ordenligt, så er det jo lige meget hvilken stol man har brugt

jeg har nemlig rykket i puden "bagfra" for at så om selen strammer hvis der kommer et ryk i den, og vores bliver skam siddende....

Men ja når man har hørt skræmmehistorier så tør man næsten ikke, kunne jeg gøre mit køb om, havde jeg nok valgt en bagudvendt, det er mest sikrest

Anmeld

28. marts 2013

K&S

Mutti2B skriver:

Vi fravalgte denne type - Anton var ikke høj nok, så han sad ikke godt med armene op over puden - så husk at tage barnet med ud og prøve 

Anmeld

28. marts 2013

Lenats31

LilleLene skriver:

min søn vil sq ikke kunne smutte under den, og han er en slank dreng... men selvfølglig hvis deres sikkerhedsseler ikke har virket eller siddet ordenligt, så er det jo lige meget hvilken stol man har brugt

jeg har nemlig rykket i puden "bagfra" for at så om selen strammer hvis der kommer et ryk i den, og vores bliver skam siddende....

Men ja når man har hørt skræmmehistorier så tør man næsten ikke, kunne jeg gøre mit køb om, havde jeg nok valgt en bagudvendt, det er mest sikrest

Jeg kan sige med 100%sikkerhed at dette ikke var tilfældet med ham på 3 år. De behøver heller ikke kravle under for at komme ud. Det skulle være nemmere at komme over puden og ud af stolen. 

Anmeld

28. marts 2013

LilleLene

Lenats31 skriver:

Jeg kan sige med 100%sikkerhed at dette ikke var tilfældet med ham på 3 år. De behøver heller ikke kravle under for at komme ud. Det skulle være nemmere at komme over puden og ud af stolen. 

okay

Anmeld

28. marts 2013

De3Guldklumper

Rømer

Anmeld

28. marts 2013

Mutti2B

Pylle3 skriver:

Rømer

Jeg tror også det ender med en rømer. Enten duo plus eller King

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.