Specielle forudsætninger/ Specielle interesser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2010

Mor.sander

nuggie skriver:

min søn har aspergers syndrom.

han er alid været god til at regner og været vildt med tal og bokstaver, han kunne læse da han var 4 år, det lærte han sig selv.

Nu hvor han er  10 år er det især skihop og vintersport som intresser ham, og alt hvad er naturfagligt. hans hukomelse er utrolig god og han kan huske alt fra hvilke skihopper som hoppede hvad på hvilken bakke for flere år siden, og til hvad hans bedstemor synes og en pokemon for f.eks. 3 år siden. det er utroligt, men han kan ikke huske at man skal tage sin undertrøje på før sin bluse hvis han har en dårlig dag

Hehe ja, kender det. Kan nikke genkende til det med at huske noget helt vildt og godt mens andet forsvinder som vinde blæser..  Ikke til forstå men sådan er det bare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

Mor.sander

WiitrioeN skriver:

Ved ikke om vi høre til her men vi har Daniella der har mange og store senfølger efter hendes for tidlige fødsel også mistænker de hende også for noget svaget autisme.

Vores hverdag er meget påvirket af Daniella og hendes "handicap" jeg får sjældent noget søvn om natten hverdag er meget hård og strid ved hende hun har mange tur hvor hun bare hænger, skriger, græder, slår og meget meget mere.

Når vi f.eks har gæster på besøg er der intet og hun er jordens dejligeste og gladeste barn, men når folk så er gået så kommer det hele, og lige pt. er det så slemt at det rent faktisk skræmmer mig fra sans og samling.

Dagene skal helst være ens, og uden alt fpr mange nye mennsker, indtryk osv. og rektioner ved det modsatte (det vil sige hver dag) er blevet værre og værre  med tiden og nu er der faktisk 2-3 andre end os der har set det hvilket er meget unormalt.

Jeg går meget op i hvad jeg kan gøre for hende, hvad der kan lette hendes hverdag osv.

Jeg vil da helt sikker sige at du høre til her  alle er da velkommende.. Hvis det viser sig at hun har en diagnose inde for autist spektrumet, skal i føle jer virklige heldige så ikke pludselig få det at vide om 4 år for det ville sikker være som at få en kold spand vand i hoved. Nu er i forberedt, hvis det skulle ende med en diagnose.

Anmeld

23. marts 2010

4xGreve

Mor.sander skriver:

Jeg vil da helt sikker sige at du høre til her  alle er da velkommende.. Hvis det viser sig at hun har en diagnose inde for autist spektrumet, skal i føle jer virklige heldige så ikke pludselig få det at vide om 4 år for det ville sikker være som at få en kold spand vand i hoved. Nu er i forberedt, hvis det skulle ende med en diagnose.

vi har hele tiden vist at vi skulle forberede os på at hun kan få det ene eller det andet, men jeg ved ærlig talt slet ikke hvad det vil sige at ha et barn der er autist??

Har optaget et af de tilfælde som der er snakket om kan have forbindelse, men det er noget med at hun kan gå helt amok hvis der er en ting der ligger forkert eller hvis vi stiller det forkert, og hun er begyndt at ville gå meget med hue på og vi må ikke røre hendes hovede i de tilfælde hvor hun har "behov" for huen og ja der er mange ting

Anmeld

23. marts 2010

Mor.sander

Grynt/Tina skriver:

Grynt, som faktisk glæder mig til at lære jer bedre at kende

Bedre sendt end aldrig   Og hyggeligt at hilse på dig

Kan tydeligt huske da lederen fra min søns børnehave i sin tid kom og sagde "Jeg tro Simon har ADHD",  min første tanke var "Han er da helt galt på den, min søn fejler ik noget".

Men efterhånden som vi fik støtte på, fik lavede flere test, kunne jeg jo godt se at han jo ikke udviklede sig helt som andre børn.
Da jeg så gik ind på ADHD foreningens hjemmeside og læste om ADHD tænkte jeg "Hvordan kan de beskrive min søn, de har jo aldrig mødt ham" fra den dag af var jeg ikke længere i tvivl om at han havde ADHD.

Nu knap halvandet år efter jeg læste det, ja så ser vores hverdag helt andreledes ud. Skemaer på væggen i køkkenet, tavler på døren i køkkennet og tavle i gangen, for at få det hele til at køre så nemt som muligt. udover min søn har fået diagnosen, har jeg selv fået den og der er mistanke om at min datter har det.

Anmeld

23. marts 2010

Mor.sander

WiitrioeN skriver:

vi har hele tiden vist at vi skulle forberede os på at hun kan få det ene eller det andet, men jeg ved ærlig talt slet ikke hvad det vil sige at ha et barn der er autist??

Har optaget et af de tilfælde som der er snakket om kan have forbindelse, men det er noget med at hun kan gå helt amok hvis der er en ting der ligger forkert eller hvis vi stiller det forkert, og hun er begyndt at ville gå meget med hue på og vi må ikke røre hendes hovede i de tilfælde hvor hun har "behov" for huen og ja der er mange ting

Nej, råd og vejledning er ikke altid lige det man få mest af selv om man brude få det. Har fundet denne side inde en masse artikler på videncenter om autisme, tænke at du måske kunne have glæde af at læse nogen af dem

http://www.autisme.dk/wm145102

Anmeld

7. oktober 2010

pipsen

WiitrioeN skriver:

Ved ikke om vi høre til her men vi har Daniella der har mange og store senfølger efter hendes for tidlige fødsel også mistænker de hende også for noget svaget autisme.

Vores hverdag er meget påvirket af Daniella og hendes "handicap" jeg får sjældent noget søvn om natten hverdag er meget hård og strid ved hende hun har mange tur hvor hun bare hænger, skriger, græder, slår og meget meget mere.

Når vi f.eks har gæster på besøg er der intet og hun er jordens dejligeste og gladeste barn, men når folk så er gået så kommer det hele, og lige pt. er det så slemt at det rent faktisk skræmmer mig fra sans og samling.

Dagene skal helst være ens, og uden alt fpr mange nye mennsker, indtryk osv. og rektioner ved det modsatte (det vil sige hver dag) er blevet værre og værre  med tiden og nu er der faktisk 2-3 andre end os der har set det hvilket er meget unormalt.

Jeg går meget op i hvad jeg kan gøre for hende, hvad der kan lette hendes hverdag osv.

Vi har et barn, som også er for tidlig født og kan godt huske år uden søvn og voldsomme skrigture. Vi har prøvet forskellige ting og er stadig i en proces. Orker ikke lige at skrive det hele lige nu, men sig til, hvis du vil høre om nogle af de erfaringer vi har gjort os. 

Anmeld

8. oktober 2010

Miamaja

Bastian skriver:

Min søn er 5 1/2 og har infantil autisme. Han har interesseret sig i bogstaver stort set fra den dag han fyldte 2. Bogstaverede sig igennem ordet "damestrømper" i Netto, da han var lidt over 2 og kunne alfabetet før han startede i børnehave. Den interesse har han stadig og er stadig langt foran børn på hans alder. Børnepsyk sagde det var en særinteresse. Han har fotografisk hukommelse, så alle navne i børnehaven, bynavne, stationsnavn mm. kan han læse/aflæse. Han er også meget interesseret i tal, flag, lande osv.

ihh hvor fantastisk at hoere. Boern med handicaps kan udrette helt utrolige ting i livet ogsaa paa trods af hvad laegere umiddelbart konkluderer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.