Hej... Weee jeg er gravid... Men jeg er også overvægtig (BMI 33) - og det giver mig nogle bekymringer. Jeg er kun i uge 5, så det er helt nyt.. Er der nogle andre overvægtige som kan give mig nogle gode råd med på vejen? Jeg er selvfølgelig bange for at tage meget på, bange for at barnet kan lide last og bange for at jeg aldrig kommer til at se rigtig gravid ud..
Hej med dig 
Tillykke med graviditeten 
Jeg havde også et BMI på 33 før graviditet og jeg var/er faktisk lidt flov over det men ja, sådan er det nu engang og jeg har så muligheden for at gøre noget ved det nu
De første 11 uger af graviditeten havde jeg meget kvalme og kastede op engang i mellem.. Ikke ret meget heldigvis. Jeg havde så meget kvalme at det eneste jeg kunne spise i en hel uge var appelsiner
Jeg fik meget ondt i maven af selv de mindste portioner mad , så det resulterede i at min mavesæk jo skrumpede fordi jeg ikke spiste halvt så meget som før. Da jeg så kom på vægten hos lægen i uge 10 da jeg skulle have skrevet vandrejournal , sagde den altså - 3 kg.. I starten var jeg bekymret men da jeg så fik af vide at det ikke gjorde noget da jeg havde ekstra at tage af, så tog jeg det egentlig fint + at baby tager det den skal bruge, så det er jo mig det går ud over 
Jeg "udnyttede" at jeg kun kunne spise små portioner og det har jeg så holdt ved hvor svært det så end var mange gange, for mine øjne var selvfølgelig stadig sultne. Jeg går i øvrigt til graviditets svømning hver tirsdag morgen og linedance (det jeg kan holde til) hver torsdag aften. Lidt rengøring hist og pist hver dag og små gå ture med hunden.
Jeg synes selv jeg spiser normalt, bare lidt mindre portioner og så riiiigtigt meget frugt og det er af fri vilje, da jeg bare er vild med frugt 
Såå mindre portioner + lidt motion + baby tager lidt = underskud. Min vægt har stået på det samme de sidste 10 uger. Så i dag er jeg 21+3 og min vægt siger stadig - 4 kg fra start.
Min jordemoder har sagt at grunden til at man ikke må tage for meget på under graviditet hvis man er overvægtig er mest fordi de så er meget svære at komme af med bagefter. Babyen har det fint 
Håber du kunne bruge lidt af det og du må hellere end gerne skrive til mig 
PS: Jeg ser i øvrigt ret gravid ud 
Anmeld