Gravid og overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
12 svar
1 synes godt om
26. marts 2013

Menne

Hej... Weee jeg er gravid... Men jeg er også overvægtig (BMI 33) - og det giver mig nogle bekymringer. Jeg er kun i uge 5, så det er helt nyt.. Er der nogle andre overvægtige som kan give mig nogle gode råd med på vejen? Jeg er selvfølgelig bange for at tage meget på, bange for at barnet kan lide last og bange for at jeg aldrig kommer til at se rigtig gravid ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

B&J

stort tillykke med den lille spir i maven

HUSK selv om nogle er rigtig slanke er der nogle der ikke ser gravide ud også meget har du nu heller ikke på side bene så du skan nok få en fin mave

hvis du ikke ønsker at tage på så skal du ikke spise for 2 men spise alm.. du skal dog huske du kan tage nogle kg på jeg tog 9kg på men da jeg havde født var de stort set væk...

Anmeld

26. marts 2013

pcoramt

Menne skriver:

Hej... Weee jeg er gravid... Men jeg er også overvægtig (BMI 33) - og det giver mig nogle bekymringer. Jeg er kun i uge 5, så det er helt nyt.. Er der nogle andre overvægtige som kan give mig nogle gode råd med på vejen? Jeg er selvfølgelig bange for at tage meget på, bange for at barnet kan lide last og bange for at jeg aldrig kommer til at se rigtig gravid ud..

Tillykke med graviditeten

jeg er selv overvægtig og gravid. jeg er i dag 12+0 med tvillinger og har taget hele 7 kg på jeg har været utroligt flov over det, og haft så dårlig samvittighed over at spise noget.. men altså jeg tror på at man skal prøve at have det godt og acceptere at man nok har trang til andre madvarer end normalt. barnet lider kun overlast hvis du får graviditets sukkersyge, og det kan må altså godt få selv om man er en streg i luften

jeg gør det at jeg spiser hvad jeg har lyst til, jeg tænker dog på hvad der er skadelig osv.

jeg synes du skal nyde din graviditet, spise hvad du synes er passende og hvis du kan få det presset ind i hverdagen, så tag en lille gåtur

Anmeld

26. marts 2013

Silas&Mille

Menne skriver:

Alle kvindekroppe reagere forskelligt på en graviditet

Men... jeg havde en BMI på 42 (mener jeg det var, måske den 'kun' var på 40, men høj var den i hvert fald) da jeg blev gravid begge gange. Og jeg tog hhv 10 og 5 kg på under graviditeterne og jeg passede OVERHOVEDET IKKE på med hvad jeg spiste
Havde jeg lyst til chokolade, så spiste jeg chokolade. Levede en periode nærmest af nutella madder på jobbet, dog ikke i så stor grad at det var et af de trip nogle gravide får. Men spiste gerne et glas på en uges tid

Anmeld

26. marts 2013

Silas&Mille

Og forresten, tillykke med graviditeten

Anmeld

26. marts 2013

Menne

Mange tak  Jeg er også bare så glad.. Og tillykke til dig også pcoramt! Åh ja, jeg er godt klar over at man skal. Bruge sin sunde fornuft -Lan dog ikke lade være med at være lidt sur på mig selv over, at jeg har ladet det gå så vidt.. Jeg er heldigvis god til at dyrke motion. Er der nogle "regler" i forhold til spinning og graviditet? Nu må jeg bare have fokus på god sund kost... Tager gerne imod gode råd..

Anmeld

26. marts 2013

B&J

Menne skriver:

Mange tak  Jeg er også bare så glad.. Og tillykke til dig også pcoramt! Åh ja, jeg er godt klar over at man skal. Bruge sin sunde fornuft -Lan dog ikke lade være med at være lidt sur på mig selv over, at jeg har ladet det gå så vidt.. Jeg er heldigvis god til at dyrke motion. Er der nogle "regler" i forhold til spinning og graviditet? Nu må jeg bare have fokus på god sund kost... Tager gerne imod gode råd..

du må gerne dyrkemotion, men lyt til din krop når den siger fra, hvis du har lavet noget for hårdt en dag kan du komme til at bløde lidt eller din iskias kan gå helt amok,det prøvede jeg fordi jeg skulle støvsuger

Anmeld

26. marts 2013

Menne

Sikke mange skrivefejl - jeg giver Ipad'en skylden. Tak for dit skønne svar Silasogmille 

Anmeld

26. marts 2013

k&k&k&k

Menne skriver:

Jeg er selv gravid 29+3 og overvægtig. Ved min første graviditet sidste år tog jeg 25 kg. På alt for meget!!! Og jeg fik ofte skæld ud af min JM. Men denne gang har jeg "kun" taget 3,1 kg. På og jeg er stolt!!! jeg tror det er fordi jeg har holdt mig aktiv denne gang og fordi jeg har en på 10 mdr. At holde styr på men hvis du bare tænker over det og dyrker let motion skal det nok gå
Og STORT tillykke med spiren i maven

Anmeld

26. marts 2013

LMX

Stort tillykke med graviditeten.

De 2 første gange var jeg et stykke over 100kg da jeg blev gravid og tog en del på. Det kunne ikke ses at jeg var gravid.

Her 3. gang var mit BMI 31 og fik en flot mave. Og tog kun 6kg på og tabte 11kg lige efter fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.