anonym_72 skriver:
VI fik os en god lang snak i går om de ting der sidder i systemet og blokkerer for vores kærlighed til hinanden. Vi aftalte at vi ville holde to dages "seminar" hvor vi tager hver ting op, taler det igennem, komme ud med det vi har og dermed af-tabuisere tingene. Derudover, vil vi også forsøge, hver især, at identificere mønstre hos os selv der er med til at skabe dårlig stemning. Det kunne feks være man bliver sur hver gang den anden taler om et eller andet i en særlig tone el.lign. Meningen er så at viskal aftale os frem til, sammen(!), at finde nogle punkter hvor vi skal "sætte ind" og arbejde på ting.
Hvis vi opnår det vi regner med, kommer vores forhold til at blive fri for en del af den gamle vane måde der lidt kontrollerer vores forhold sammen. Dermed kan der være udsigt til at lyse tider kan komme tættere på.
Indtil videre er vi begge positive, håber på det bedste og forsøger det bedste vi kan.
Hører gerne jeres kommentarer. Er det for rigidt eller er det lettere bare at sige tak for denne gang og slut? hvad havde du gjort?
Jeg kan genkende mange ting fra dit indlæg i vores forhold. Og det er hamrende svært at komme ud af.... Og det er så fedt at se at I prøver og har snakket godt sammen om det.
Starten på jeres forhold har ikke været god, men dermed ikke sagt at det ikke kan ende godt og det lyder som om ingen af jer er helt parat til at give slip.
I vores forhold har vi også temmelig døde perioder, og jeg kan hurtigt blive "sur", og det er jo ikke fordi jeg ikke elsker min mand, men fordi jeg ikke har overskud overhovedet. Der er bare ikke noget at tage af. Det har ikke noget at gøre med hvem gør hvad og hvem laver mest. Spørger du mig syntes jeg at det er mig der laver mest, spørger du min mand vil han nok svare at det er ham der laver mest .... Fuck det! Det er ikke det det handler om, men vi roder også rundt i det. Vi har også to børn, og fuldtidsjob. Alt hvad jeg vil sige er egentlig bare.... fedt at I kæmper for det. Både for jeres skyld og for drengenes.
Skriv hvis du har lyst til at snakke mere.... så skal jeg prøve at svare dig så godt jeg kan

Knus Hanne
Anmeld