Skal jeg stoppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
11 svar
5 synes godt om
25. marts 2013

DesiraeR

Jeg er ked af min dansk. Det er ikke så godt.

Jeg har ikke nogen mor venner, så måske nogle på her kunne have gode råd.

Min datter er nu 6 måneder og hun spiser hver 2 timer, hvis ikke mere. På nat også.

Jeg er så træt, og i feburar mit hele familie har influenze. Jeg er stadig en smule syg, fordi jeg ikke kan få nogen hvile.

Sidste uge, har vi en lægebesøg til hendes 5 månder vaccinationer. hendes vægt blev også kontrolleret, og Hun er faldet ned 2 kurver. 

Vi skal ring op til sundhedsplejske kontoret så vi kan hav en kom til os og tale om hendes vægt ( vi har ikke en sundhedsplejske fordi vi har flytter).

Jeg er så træt, så en del af mig vil bare stoppe amning. Men jeg ved, det er det bedste for hende. Men hun vokser ikke så godt. Vi håber at starte fødevarer vil hjælpe med hendes vægt. Men hvis vi gav hendes flasker så vi would'nt behøver at bekymre sig så meget om det.

Jeg ønsker at holde amning, fordi det er stadig godt for hende, og det er noget særligt mellem os. Men jeg vil også rigtig gerne få nogle hvile og ikke bekymre dig om hendes voksende.

Nogen forslag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

Jibbe

Couldn't you just replace one of her feedings with a bottle? So daddy could take her sometimes and you could get some rest?
You don't have to give up breastfeeding and if she is 6 months old now hopefully she will eat regular meals soon, so they are replacing one of the times that you breastfeed.
For how long has she been eating every 2 hour? Because she is maybe just increasing your milk production, it sometimes take a week before it is over.
But introduce her to the bottle, and regular food, so you can get some rest

Anmeld

25. marts 2013

DesiraeR

Jibbe skriver:

Couldn't you just replace one of her feedings with a bottle? So daddy could take her sometimes and you could get some rest?
You don't have to give up breastfeeding and if she is 6 months old now hopefully she will eat regular meals soon, so they are replacing one of the times that you breastfeed.
For how long has she been eating every 2 hour? Because she is maybe just increasing your milk production, it sometimes take a week before it is over.
But introduce her to the bottle, and regular food, so you can get some rest

I wasn't expecting an answer in English

She has always ate every 2 hours. We had a similar problem with my son not growing while breastfeeding as well.

We are trying to get dad to give her bottles... she is not so impressed with the idea at the moment. 

Luckily she is a very happy baby. If I am not home, she usually will just wait for me to get home. Just gets a bit fussy and won't let my husband put her down, which is difficult with two other little ones running around..

We are hoping food will help the situation. It is just a bit difficult at the moment.

Anmeld

25. marts 2013

optimistmor

Hvis du er stresset og træt, kan dette være grunden til hun ikke holder kurven, din mælk kan miste næring og din lille guldklump kan blive stresset... men selvom i lige er flyttet har barnet ret til en sundhedsplejerske;-) du kan evt kontakte nærmeste sygehus eller kommunen, de burde begge kunne vejlede dig til den nye i skal have :-)  håber disse ord måske kan hjælpe, men hvil hvil og hvil...

Anmeld

25. marts 2013

Jibbe

It is hard right now - i've been there with both of my boys. But I don't believe that you should quit breastfeeding. Does she show any interest in food yet? Tje recommendations in DK is thAt you start introducing her to regular food when she is 6 months

My youngest had an earinfection for 6 weeks and my 2 year old had flu and i was sick so i know the feeling and it will change soon i hope! It took me such a long time to get well and i really hope that you will get some sleep soon and that she'll eat some food.

Anmeld

26. marts 2013

Koen.

Jeg tænker, hvad med bare og give en flaske modermælkserstatning til natten, så hun måske snuppede 3-4 timer eller mere i streg så du fik hvilet lidt det er slet ikke sjovt at være syg mens de er små og er så afhængig af en

Anmeld

26. marts 2013

modesty

Jeg er ked af min dansk. Det er ikke så godt.

Jeg har ikke nogen mor venner, så måske nogle på her kunne have gode råd.

Min datter er nu 6 måneder og hun spiser hver 2 timer, hvis ikke mere. På nat også.

Jeg er så træt, og i feburar mit hele familie har influenze. Jeg er stadig en smule syg, fordi jeg ikke kan få nogen hvile.

Sidste uge, har vi en lægebesøg til hendes 5 månder vaccinationer. hendes vægt blev også kontrolleret, og Hun er faldet ned 2 kurver. 

Vi skal ring op til sundhedsplejske kontoret så vi kan hav en kom til os og tale om hendes vægt ( vi har ikke en sundhedsplejske fordi vi har flytter).

Jeg er så træt, så en del af mig vil bare stoppe amning. Men jeg ved, det er det bedste for hende. Men hun vokser ikke så godt. Vi håber at starte fødevarer vil hjælpe med hendes vægt. Men hvis vi gav hendes flasker så vi would'nt behøver at bekymre sig så meget om det.

Jeg ønsker at holde amning, fordi det er stadig godt for hende, og det er noget særligt mellem os. Men jeg vil også rigtig gerne få nogle hvile og ikke bekymre dig om hendes voksende.

Nogen forslag?

It seems to me that you're at a point right now where things can only get better ;-)

If she's 6 months, you can start introducing regular food right now. Start by introducing a meal 30-60 minutes before she's put down for the night. I would recommend sweet potato mash which was a huge hit with my boy. It is very healthy and contains very little starch, which is good for the stomach as starch can sometimes cause indigestion.

And as you say yourself, you are already working on getting her to take the bottle. As someone else mentioned - it doesn't have to be either or. You can use the bottle as a supplement. If she's willing to take the bottle, you can still breastfeed during the day and maybe once during the night, and then replace one or two feedings with the bottle.

But - just a little warning: It might not get better, at least for a while. My son woke every hour and a half all through the night until he was almost nine months old and I quit the nightly feeding. It wasn't because he was hungry - but the fact that he knew that he had to feed during the night, made his sleep very light. BUT - it sounds like your daughter really is hungry, with the weight loss and all. So some regular food and maybe a bottle or two might be just what she needs.

Anmeld

27. marts 2013

DesiraeR

optimistmor skriver:

Hvis du er stresset og træt, kan dette være grunden til hun ikke holder kurven, din mælk kan miste næring og din lille guldklump kan blive stresset... men selvom i lige er flyttet har barnet ret til en sundhedsplejerske;-) du kan evt kontakte nærmeste sygehus eller kommunen, de burde begge kunne vejlede dig til den nye i skal have :-)  håber disse ord måske kan hjælpe, men hvil hvil og hvil...

Tak til din svar  Vi har besøgt en ny læge og hun har givet os nummer til sundhedsplejerske. Vi skal ring efter påske tror jeg.

Anmeld

27. marts 2013

DesiraeR

Jibbe skriver:

It is hard right now - i've been there with both of my boys. But I don't believe that you should quit breastfeeding. Does she show any interest in food yet? Tje recommendations in DK is thAt you start introducing her to regular food when she is 6 months

My youngest had an earinfection for 6 weeks and my 2 year old had flu and i was sick so i know the feeling and it will change soon i hope! It took me such a long time to get well and i really hope that you will get some sleep soon and that she'll eat some food.

My son was the same way. In fact... he still eats every 2 hours haha.

We started giving her some food just after she turned 5 months as she was very interested. So she usually has some dinner with us. I think we will try and get another meal in. 

My biggest concern is that she isn't quite growing as she should. But I think extra food should help with that..

Thanks for the reply 

Anmeld

27. marts 2013

DesiraeR

Tanja. skriver:

Jeg tænker, hvad med bare og give en flaske modermælkserstatning til natten, så hun måske snuppede 3-4 timer eller mere i streg så du fik hvilet lidt det er slet ikke sjovt at være syg mens de er små og er så afhængig af en

Vi har prøvet at give hun en flaske på natten, men hun vil ikke spise mere end af 1 eller 2 oz. Men, jeg håber hun vil tage mere snart!

Tak for dine sød svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.