Jeg er ked af min dansk. Det er ikke så godt.
Jeg har ikke nogen mor venner, så måske nogle på her kunne have gode råd.
Min datter er nu 6 måneder og hun spiser hver 2 timer, hvis ikke mere. På nat også.
Jeg er så træt, og i feburar mit hele familie har influenze. Jeg er stadig en smule syg, fordi jeg ikke kan få nogen hvile.
Sidste uge, har vi en lægebesøg til hendes 5 månder vaccinationer. hendes vægt blev også kontrolleret, og Hun er faldet ned 2 kurver.
Vi skal ring op til sundhedsplejske kontoret så vi kan hav en kom til os og tale om hendes vægt ( vi har ikke en sundhedsplejske fordi vi har flytter).
Jeg er så træt, så en del af mig vil bare stoppe amning. Men jeg ved, det er det bedste for hende. Men hun vokser ikke så godt. Vi håber at starte fødevarer vil hjælpe med hendes vægt. Men hvis vi gav hendes flasker så vi would'nt behøver at bekymre sig så meget om det.
Jeg ønsker at holde amning, fordi det er stadig godt for hende, og det er noget særligt mellem os. Men jeg vil også rigtig gerne få nogle hvile og ikke bekymre dig om hendes voksende.
Nogen forslag?
It seems to me that you're at a point right now where things can only get better ;-)
If she's 6 months, you can start introducing regular food right now. Start by introducing a meal 30-60 minutes before she's put down for the night. I would recommend sweet potato mash which was a huge hit with my boy. It is very healthy and contains very little starch, which is good for the stomach as starch can sometimes cause indigestion.
And as you say yourself, you are already working on getting her to take the bottle. As someone else mentioned - it doesn't have to be either or. You can use the bottle as a supplement. If she's willing to take the bottle, you can still breastfeed during the day and maybe once during the night, and then replace one or two feedings with the bottle.
But - just a little warning: It might not get better, at least for a while. My son woke every hour and a half all through the night until he was almost nine months old and I quit the nightly feeding. It wasn't because he was hungry - but the fact that he knew that he had to feed during the night, made his sleep very light. BUT - it sounds like your daughter really is hungry, with the weight loss and all. So some regular food and maybe a bottle or two might be just what she needs.