sippedillen skriver:
Hej. Kan forstå i har fået taget moderkageprøve. Jeg skal overveje om jeg skal have en fostervandsprøve- havde dog fået tilbudt en moderkageprøve først- men vil gerne lige se den tildlige misdannelsesscanning først. Kan jo få fostervandsprøven derefteHvidøre det ondt? Hvordan føles det?? Er i ikke bange for at tabe barnet?? Hvad målte jeres nakkefold og var der tydeligt eller uklart næseben og hvad hed jeres risiko? Og hvad fik jer til og tage moderkageprøven- trods risikoen for at miste?doki kan lige MGP mine tal her, hvad ville i ev. Gøre med hvis det var jer med de tal ?? Hun havde lidt svært ved og få et godt billede til og måle nakkefolden men det bedste billede hun fik viste den en NF på 2,7. Forstod på det i scanningen at næsebenet var der men idag i Tlf sagde hun det var lidt uklart. Hmm. Og min risiko blev 1:144. Tænker at 1 ud af 100 mister ved en moderkageprøve men min risiko for der var noget med barnet var jo 1:144. Ergo større risiko for at miste. Derfor trods mine tal valgte min mand og jeg og vente og se hvad misdannelsesscanningen i uge 16 viser. Så kan vi vælge derefter om vi ønsker en fostervandsprøve... Er så bange for og miste et rask barn pga den prøve.
Vi fik tallet 1:15 med en fold på dobbelt op (5mm)
Prøven gjorde ikke ondt. Men ventetiden på svaret var slem.
Vi fik ekstra MD scanninger PGA den tykke fold.
Vores datter er nu 6 uger og fejler intet. 
Anmeld