Til jer der har fået moderkagebiopsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

LMX

MiichellaMalou skriver:

Puha synes det er så hårdt frygter min telefon hvert øjeblik idag. Nu har jeg ventet lørdag og søndag. Og igår ingen opringning. Så idag er slemt og har kastet op rigtig mange gange.

Hvis brevet ikke kommer idag så ring til dem så du ikke skal gå og være så bekymret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

LMX skriver:

Årh din stakkel... Men jeg tror faktisk de ville ha ringet nu hvis det var. For det hurtige svar foreligger altid efter 24 timer og så tager det jo lige en dags tid for brevet at nå frem også. Så mon ikke der ligger et fint brev i din postkasse idag når posten har været der som fortæller at den bette har helt normale kromosomer

Skal I ha kønnet at vide?

Det er rigtig hårdt.
Ja vi vil gerne have kønnet af vide. Jeg prøver også og trøste mig med at de nok ville have haft ringet, hvis der var noget. Hun sagde brevet enten nok lå der onsdag eller seneste lørdag. Men puha det en slem dag idag

Anmeld

26. marts 2013

NoahEmil

MiichellaMalou skriver:

Hvor længe gik der fra i havde fået taget den til i fik svar.? Både med opringning eller sådan noget.
Fik lavet min i fredags og har ikke fået svar idag. Hun sagde hun kun ville ringe hvis det var alvorligt

Nu ved jeg ikke hvad de tester for hos dig, men for mig gik der 14dage fordi prøven sku dyrkes, fordi lige netop den sygdom tog længere tid.

Anmeld

26. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

NoahEmil skriver:

Nu ved jeg ikke hvad de tester for hos dig, men for mig gik der 14dage fordi prøven sku dyrkes, fordi lige netop den sygdom tog længere tid.

Hun sagde det der hurtig svar var der indenfor et par dage og hun ville ringe hvis der var noget.

Anmeld

26. marts 2013

sippedillen

Hej. Kan forstå i har fået taget moderkageprøve. Jeg skal overveje om jeg skal have en fostervandsprøve- havde dog fået tilbudt en moderkageprøve først- men vil gerne lige se den tildlige misdannelsesscanning først. Kan jo få fostervandsprøven derefteHvidøre det ondt? Hvordan føles det?? Er i ikke bange for at tabe barnet?? Hvad målte jeres nakkefold og var der tydeligt eller uklart næseben og hvad hed jeres risiko? Og hvad fik jer til og tage moderkageprøven- trods risikoen for at miste?doki kan lige MGP mine tal her, hvad ville i ev. Gøre med hvis det var jer med de tal ??  Hun havde lidt svært ved og få et godt billede til og måle nakkefolden men det bedste billede hun fik viste den en NF på 2,7. Forstod på det i scanningen at næsebenet var der men idag i Tlf sagde hun det var lidt uklart. Hmm. Og min risiko blev 1:144.   Tænker at 1 ud af 100 mister ved en moderkageprøve men min risiko for der var noget med barnet var jo 1:144. Ergo større risiko for at miste. Derfor trods mine tal valgte min mand og jeg og vente og se hvad misdannelsesscanningen i uge 16 viser. Så kan vi vælge derefter om vi ønsker en fostervandsprøve... Er så bange for og miste et rask barn pga den prøve. 

Anmeld

26. marts 2013

sippedillen

Forresten ved i så hvad nakkefold må måle?? Nogle steder står der 2. Andre steder 2,5 og andre steder 3.

Anmeld

26. marts 2013

ekebiv

sippedillen skriver:

Hej. Kan forstå i har fået taget moderkageprøve. Jeg skal overveje om jeg skal have en fostervandsprøve- havde dog fået tilbudt en moderkageprøve først- men vil gerne lige se den tildlige misdannelsesscanning først. Kan jo få fostervandsprøven derefteHvidøre det ondt? Hvordan føles det?? Er i ikke bange for at tabe barnet?? Hvad målte jeres nakkefold og var der tydeligt eller uklart næseben og hvad hed jeres risiko? Og hvad fik jer til og tage moderkageprøven- trods risikoen for at miste?doki kan lige MGP mine tal her, hvad ville i ev. Gøre med hvis det var jer med de tal ??  Hun havde lidt svært ved og få et godt billede til og måle nakkefolden men det bedste billede hun fik viste den en NF på 2,7. Forstod på det i scanningen at næsebenet var der men idag i Tlf sagde hun det var lidt uklart. Hmm. Og min risiko blev 1:144.   Tænker at 1 ud af 100 mister ved en moderkageprøve men min risiko for der var noget med barnet var jo 1:144. Ergo større risiko for at miste. Derfor trods mine tal valgte min mand og jeg og vente og se hvad misdannelsesscanningen i uge 16 viser. Så kan vi vælge derefter om vi ønsker en fostervandsprøve... Er så bange for og miste et rask barn pga den prøve. 

Vi fik tydeligt næseben men tallet var 1:51. Moderkageprøven gjorde ikke ondt i den forstand. Jeg ved ikke hvad nakkefolden målte min prøven viste et rask barn :-)

Anmeld

26. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

sippedillen skriver:

Altså jeg havde ikke fået dårlig tal eller dårlig mål med nakkefold det som grunden er jeg skulle have taget den prøve er fordi babyen har noget på halsen som lige skulle undersøges.
Men chancerne for at man mister efter den prøve er lig med nul det var det lægen sagde til mig,

Anmeld

27. marts 2013

LMX

sippedillen skriver:

Vi fik tallet 1:15 med en fold på dobbelt op (5mm)

Prøven gjorde ikke ondt. Men ventetiden på svaret var slem.

Vi fik ekstra MD scanninger PGA den tykke fold.

Vores datter er nu 6 uger og fejler intet.

Anmeld

27. marts 2013

sippedillen

LMX skriver:

Vi fik tallet 1:15 med en fold på dobbelt op (5mm)

Prøven gjorde ikke ondt. Men ventetiden på svaret var slem.

Vi fik ekstra MD scanninger PGA den tykke fold.

Vores datter er nu 6 uger og fejler intet.

åh en dejlihoratierne!! Dejligt alt er som det skal <3 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.