Hormon spiral ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.705 visninger
27 svar
4 synes godt om
25. marts 2013

bøllen

Ved ikke om den ligger korrekt men prøver her.

aghh er ved at være godt frustereret , vil frygtelige gerne tabe mig men jeg bliver ved med at tage på  

jeg prøver virkelig at spise sundt, og dyrke motion hver dag. Godt nok kun i form at daglige gåture og cykelture. Og 2 gange træning om ugen.

fik lagt hormon spiral i okt og har siden taget ca 4 kg på  Ej hvor er det skide trælst. Skyldes det mon den ? Og kan det være derfor der sker nada med mit vægttab.

overvejer godt nok kraftig at få den fjernet igen, er SÅ ked af min vægt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

bøllen

Hiver lige denne op igen.

Andre der har haft vægt øgning efter opsætning af spiral ?

Vægten stiger fortsat

Anmeld

28. marts 2013

JustMe

Har du prøvet at taste dit madindtag på eks. madlog.dk eller app'en ShapeUp, så du er helt sikker på, at du er i kalorieunderskud? Jeg har ingen vægtproblemer haft efter spiralopsætning.

Anmeld

31. marts 2013

bøllen

JustMe skriver:

Har du prøvet at taste dit madindtag på eks. madlog.dk eller app'en ShapeUp, så du er helt sikker på, at du er i kalorieunderskud? Jeg har ingen vægtproblemer haft efter spiralopsætning.

Nej det har jeg godt nok ikke, men har IKKe ændret på mine spisevaner. Kun til den sunde retning

Anmeld

31. marts 2013

Aagaard

bøllen skriver:

aghh er ved at være godt frustereret , vil frygtelige gerne tabe mig men jeg bliver ved med at tage på  

jeg prøver virkelig at spise sundt, og dyrke motion hver dag. Godt nok kun i form at daglige gåture og cykelture. Og 2 gange træning om ugen.

fik lagt hormon spiral i okt og har siden taget ca 4 kg på  Ej hvor er det skide trælst. Skyldes det mon den ? Og kan det være derfor der sker nada med mit vægttab.

Jeg fik min sat op i januar 2012 og har ikke oplevet at den påvirkede min vægt
Jeg kan virkelig anbefale at taste din mad ind - bare prøv i en periode - det er meget lettere at se hvor det er man indtager mange/for mange kalorier. Hos mig var det (for mig) overraskende nok rugbrød, mængden af rugbrød der var den helt store synder for at jeg ikke var i underskud

Anmeld

31. marts 2013

Moma

bøllen skriver:

Tror ærligt talt ikke, at din vægtøgning har noget med hormonspiralen at gøre. Den virker kun lokalt, så den kan ikke sammenlignes med p-piller.

Vil også foreslå dig at notere ned enten på Madlog eller andet, hvad du spiser. Man bliver altså overrasket over at se, hvor mange kcal, der er i forskellige fødevarer.

Hvis du kun skal tabe dig de 4-5 kg, så er du jo relativt hurtigt nede i vægt igen. Du skal bare have styr på, hvad du spiser i forhold til, hvor meget du motionerer.

Anmeld

31. marts 2013

bøllen

Moma skriver:

Tror ærligt talt ikke, at din vægtøgning har noget med hormonspiralen at gøre. Den virker kun lokalt, så den kan ikke sammenlignes med p-piller.

Vil også foreslå dig at notere ned enten på Madlog eller andet, hvad du spiser. Man bliver altså overrasket over at se, hvor mange kcal, der er i forskellige fødevarer.

Hvis du kun skal tabe dig de 4-5 kg, så er du jo relativt hurtigt nede i vægt igen. Du skal bare have styr på, hvad du spiser i forhold til, hvor meget du motionerer.

Nu er en af bivirkninger ved hormon spiral netop vægtægning, så udelukke det helt vild jeg nu ikke.

og ja det kunne jeg da prøve, men har ALDRIG oplevet min vægt stiger sådan. Og jeg spiser altså ikke anderledes end jeg plejer , jo tænker mere over det usunde. Og prøvet at bevæge mig mere.

Anmeld

31. marts 2013

bøllen

Aagaard skriver:

Jeg fik min sat op i januar 2012 og har ikke oplevet at den påvirkede min vægt
Jeg kan virkelig anbefale at taste din mad ind - bare prøv i en periode - det er meget lettere at se hvor det er man indtager mange/for mange kalorier. Hos mig var det (for mig) overraskende nok rugbrød, mængden af rugbrød der var den helt store synder for at jeg ikke var i underskud

Dejligt du ikke har oplevet det, men en af bivirkninger er netop vægtægning .

jeg har ikke ændret min kost , spiser som jeg plejer dog mere bevidst om det usunde. Og prøver at dyrke mere motion

Anmeld

31. marts 2013

jeanne-skat

bøllen skriver:

Nu er en af bivirkninger ved hormon spiral netop vægtægning, så udelukke det helt vild jeg nu ikke.

og ja det kunne jeg da prøve, men har ALDRIG oplevet min vægt stiger sådan. Og jeg spiser altså ikke anderledes end jeg plejer , jo tænker mere over det usunde. Og prøvet at bevæge mig mere.

Jeg har også en men jeg har tabt mig efter jeg fik den op

Anmeld

31. marts 2013

bøllen

jeanne-skat skriver:

Jeg har også en men jeg har tabt mig efter jeg fik den op

Skønt så heldig er jeg så ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.