Bløder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2013

pcoramt

TrineRørvig skriver:

Hej allesammen på baby.dk 

Jeg er en 4 uger henne, og begyndte i går at bløde og få mens smerter, jeg ringede til vagtlægen og han sagde jeg aborterede. han sagde så også at hvis jeg blev ved at bløde skulle jeg ringe ind, i morges da jeg vågnede blødte jeg stadig lidt så ringede ind til vagtlægen igen og fik en kvinde i røret jeg fortalte hende som jeg havde fået afvide at jeg havde aborterede og der sagde hun så '' det er ikke sikkert du har aborterede, det kan han ikke sige'' og fortalte så at hun for 15 år styrtblødte mens hun var gravid men stadig havde barnet i sig.

hun har vejledt mig til jeg skal kontakte egen læge i morgen, jeg har valgt at tage en gravidetets test og den viser at jeg stadig er gravid.

Det er planlagt gravidetet og er meget forvirret så tænkte om der var nogen herinde der kunne vejlede mig, der muligvis selv har oplevet det.

Faren til barnet også min kæreste har bare siddet og kigget på mig være helt ude af den siden i går og kan ikke rigtig kigge mig i øjnene da jeg begyndte at bløde efter et lille skænderi, vi begge er meget forvirret og ønsker at vide hvad der er galt, så hvis der er nogen der kan hjælpe, kunne det være super dejligt.

på forhånd tak

venlig hilsen Trine, den forvirrede.

det er jeg ked af at hører ihvertfald kan en vagt læge ikke sige sådan noget igennem telefonen, synes det er meget uprofessionelt, og ufølsomt, man kan tydelig hører vedkomne ikke ved hvordan det er at være bekymret i sin graviditet eller at abortere.

jeg har selv mistet (7+2) men det var altså uden blødning, men ved en tidlig scanning kunne de se at der ikke var noget liv. Jeg tror at der er en risiko for at du er ved at abortere, men igen så kan det altså os bare være en rift. fat på lægen og få noget vished.

jeg håber alt er som det skal være, og at den lille spirer sidder godt fast der inde.

vi krydser fingre for jer og håber på det bedste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

HappyTrine

Miss Kat skriver:

Det forstår jeg godt. Jeg har selv været i dine sko. Det er usandsynligt hårdt, fordi man først bliver overvældet af lykke og derefter får drømmen knust. MEN der er intet der er sikkert endnu, det kan godt være, den lille har det fint! Der er mange kvinder der bløder lidt under graviditeten. Specielt omkring det tidspunkt, de skulle have haft menstruation, hvis de ikke var gravide, og det passer vel tidsmæssigt meget godt? Men det skader nok ikke at se nøgternt på det, så du ikke bliver alt for knust, hvis fosteret er gået til.

Nej, du kan ikke regne med en graviditetstest i morgen, men du burde i hvert fald snart kunne se om stregen bliver mere utydelig. Det gjorde den i hvert fald hurtigt for mig indtil den var helt væk.

Jeg fortsætter i hvert fald med at krydse fingre, der ER håb!  

stregerne på testen kom meget hurtigt + de er ikk forsvundet? og den har lagt over en time nu.

men vil ringe til læge i morgen og takker mange gange for din hjælp.

knus herfra

Anmeld

25. marts 2013

pcoramt

TrineRørvig skriver:

stregerne på testen kom meget hurtigt + de er ikk forsvundet? og den har lagt over en time nu.

knus herfra

Det tager ofte lang tid før stegerne forsvinder.. Et par uger er normalt,,

Anmeld

25. marts 2013

Frkmtc

TrineRørvig skriver:

knus herfra

Du kan ikke regne med en graviditets test .. Da jeg mistede , testede jeg positivt i 2 uger efter , da man langtid efter har graviditets hormon i kroppen ..
Men jeg krydser fingre på at alt er som det skal være!!

Anmeld

25. marts 2013

PeruBaby

En lille solstrålehistorie: Jeg begyndt at pletbløde i uge 6 og var naturligvis - ligesom du - meget nervøs for at det var en spontan abort der var igang. Jeg blev scannet og der var stadig et lille foster med hjerteblink til os. Min læge sagde til mig at jeg skulle sørge for at få så meget ro som muligt, lade være med at løfte tunge tin etc og så måtte vi bare se hvordan det hele ville udvikle sig. Der er desværre ikke meget andet man kan gøre. Jeg ved godt at det er hårdt, når det er en ønskebaby. Jeg blødte on and off i ca. 2 uger. Nåede hver gang i løbet at de 2 uger liiiige at tro at NU var blødningen stoppet, men næste morgen var det igen lidt blod på papiret. I uge 8 var jeg igen til scanning at vores lille Clara havde holdt ved. Hun var vokset det hun skulle og alt så fint ud. Efter uge 8 stoppede pletblødningen. Jeg har ikke siden haft nogle problemer under graviditeten og er nu 34 uger henne. 

Jeg ville med denne lille historie bare sige at det selvfølgelig godt kan have været en abort (det kan man ikke sige med sikkerhed for om et par uger - da dit HCGtal stadig vil være højt og man ikke vil kunne se hjerteblink på en scanning så tidligt i forløbet), men det kan også have været et ubetydelig blødning. Jeg håber det bedste for jer

Anmeld

25. marts 2013

HappyTrine

En lille solstrålehistorie: Jeg begyndt at pletbløde i uge 6 og var naturligvis - ligesom du - meget nervøs for at det var en spontan abort der var igang. Jeg blev scannet og der var stadig et lille foster med hjerteblink til os. Min læge sagde til mig at jeg skulle sørge for at få så meget ro som muligt, lade være med at løfte tunge tin etc og så måtte vi bare se hvordan det hele ville udvikle sig. Der er desværre ikke meget andet man kan gøre. Jeg ved godt at det er hårdt, når det er en ønskebaby. Jeg blødte on and off i ca. 2 uger. Nåede hver gang i løbet at de 2 uger liiiige at tro at NU var blødningen stoppet, men næste morgen var det igen lidt blod på papiret. I uge 8 var jeg igen til scanning at vores lille Clara havde holdt ved. Hun var vokset det hun skulle og alt så fint ud. Efter uge 8 stoppede pletblødningen. Jeg har ikke siden haft nogle problemer under graviditeten og er nu 34 uger henne. 

Jeg ville med denne lille historie bare sige at det selvfølgelig godt kan have været en abort (det kan man ikke sige med sikkerhed for om et par uger - da dit HCGtal stadig vil være højt og man ikke vil kunne se hjerteblink på en scanning så tidligt i forløbet), men det kan også have været et ubetydelig blødning. Jeg håber det bedste for jer

det varmer mit hjerte rigtig meget at høre, og bløder ikk mere udover lidt plet blødning tidligere da jeg gik ned for at hente yougurt

skal til en akut scanning i morgen og håber på det bedste , men nu må vi se.

er meget nervøs for scanningen i morgen , men prøver så vidt muligt ikke at stresse mig selv eller være ked af det da jeg ved det kan påvirke. jeg har stadig min gravidetets symptoner som ondt i brysterne, og morgenkvalme - så dobbelt finger, mange tak for din dejlige og varmende besked !

du får lige et herfra

Fandt ud af i dag, at jeg er 6 uger og 6dage henne, hvis det stadig er der .

Anmeld

25. marts 2013

Benjamins'mor

Det behøves ikke være abort.

Jeg begyndte at styrtbløde 10+6. Kom til scanning 11+0 og der var intet i vejen. Baby plaskede fint rundt og der var hjerte slag.
Det kan sagtens bare være fordi din krop endnu ikke helt ved du er gravid, og så tror den at den skal bløde fordi det er der du plejer at få mens ca.

Anmeld

25. marts 2013

mele

først en ......

Du har sikkert allerede talt med din læge, men da jeg blødte i uge 7, tog lægen blodprøver for at se om mit HCG tal steg eller faldt.

en så tidlig scanning hos en gynækolog vil end ikke vise hjerteblink og en scanning vil derfor ikke vise om fosteret er gået til eller ej.

Du kan som sagt ikke bruge en graviditetstest til noget, da den i lang tid kan være falsk positiv fordi du stadig har lidt HCG i kroppen.

min historie endte desværre ikke godt, men hvis du ikke har blødt ret meget, behøver det ikke at betyde en abort.

jeg krydser fingre og håber på en positiv opdatering fra dig

Anmeld

25. marts 2013

baby012

Jeg styrt blødte under sidste graviditet i de første 3 måneder, derefter fandt vi ud af at jeg var gravid  

blødte de første to måneder med min datter, har to levende og velskabte børn idag  

så eet på ingen måde sikkert du er aborteret 

Anmeld

25. marts 2013

HappyTrine

først en ......

Du har sikkert allerede talt med din læge, men da jeg blødte i uge 7, tog lægen blodprøver for at se om mit HCG tal steg eller faldt.

en så tidlig scanning hos en gynækolog vil end ikke vise hjerteblink og en scanning vil derfor ikke vise om fosteret er gået til eller ej.

Du kan som sagt ikke bruge en graviditetstest til noget, da den i lang tid kan være falsk positiv fordi du stadig har lidt HCG i kroppen.

min historie endte desværre ikke godt, men hvis du ikke har blødt ret meget, behøver det ikke at betyde en abort.

jeg krydser fingre og håber på en positiv opdatering fra dig

jeg kommer til akut scanning i morgen , og den 8 april skal jeg have taget blodprøver , men det var en tid jeg allerede fik da jeg var ved lægen i sdste uge, hvor jeg ikke havde blødt endnu, pletbløder kun nu eller retter sagt har udflåd der er lidt minimalt blod i  - så nu må vi se men mange gange tak

herfra .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.