Read the baby, not the books.
ideen med ble fri baby, er at baby fra fødslen har en naturlig lyst til at tisse og lave stort et andet sted end det hvor man spiser, leger og sover.
man skulle kunne køre ble frit fra fødslen ved at reagere på ansigtstræk og bevægelser som barnet laver når det skal lave stort eller småt.
Jeg troede ikke på det, men blev mega nysgerrig, for det er hvad man praktisere i Afrika og Kina. og faktisk gjorde vi det også i Danmark for nogen hundrede år siden. Det tog mig to uger at finde informationer om emnet, som kunne overtale mig til at kaste mig ud i projektet. Min søn var 5 en halv måned gammel da vi begyndte, Jeg holdt ham over håndvasken ved at holde ham ved knæ haserne så knæene var oppe ved navlen. Han reagerede med det samme! Og kvitterede tilfreds med en omgang stort! Og han har ikke lavet stort i bleen siden ( det kan tælles på én hånd hvor mange uheld vi har haft i bleen) han er meget bevidst om det når han tisser og lavet stort. man siger at når man bruger ble fra sspæd og det første år, så '' vænner'' man barnet til at lave de ting alle steder i bleen. Har læst at grunden til ked baby kan være fordi den lille skal lavestort eller tisse og gerne vil gøre det et andet ssted. og at baby tisser når bleen kommer af kan være fordi baby vil gøre det andet sted. Vi har kørt det herhjemme siden sønnen var 5 en halv måned og han smed bleen helt da han var 19 mdr også i dagplejen. da jeg gik hjemme på barsel var han ble fri, men da han startede i dagpleje kunne det ikke lade sig gøre at køre ham ble fri, da det var tit han skulle tisse og det havde dagplejemor ikke helt tiden til.
Beklager det blev langt og der kom en masse stave bøffer, men er på cfra mobil.
Anmeld