Tisser børn ikke om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2013

ano14316

MorDk skriver:

Ja jeg undre mig altså. Nu har jeg læst i nogle debatter at børn ikke tisser om natten. En pædagog i min søn VS fortæller at børn normalt ikke tisser når de sover  Hmm... er min søn så "unormal" Han FYLDER seriøst en ble hver nat!!! Og han får altså kun noget at drikke inden sengetid og en enkelt tår om natten, hvis han vågner og beder om det.

Mit spørgsmål er:

Er det ikke normalt at børn tisser i deres ble om natten? Eller når de sover?

Min søns ble er altså også helt fyldt om morgenen, så fyldt at vi er nød til at bruge pampers babydry for ellers tisser han igennem, men jeg har nogen gange oplevet, at hvis jeg vækker ham om morgen og får ham for hurtigt på puslebordet, så er bleen næsten tør, og så skal jeg være hurtig til at få dækket tissetrolden hvis han ikke skal tisse på mig 

Så min treori omkring Magnus er, at han først tisser når han er ved at vågne. Måske også lidt om natten når han er vågen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

Loa

Gud det har jeg da aldrig nogensinde hørt før.... Isabella tisser da også pænt meget hver nat.....

Anmeld

24. marts 2013

ano14316

MorDk skriver:

Der er en bruger herinde som holder foredrag i det der med "blefri baby" og hun skrev at hendes barn ikke havde brugt ble siden hun var 6 uger gammel. De holdt hende over en potte. Så skrev hun noget med at det ikke er naturligt for børn at tisse og lave på deres mor eller der hvor de sover??? Vores datter fylder bleer imens jeg ammer hende??

Er lidt forvirret!

Jeg har godt hørt mere og mere omkring det at børn kan være blefri fra fødslen, og jeg har da også svært ved at forestille mig at børn fra naturens side skulle have ble på.. Men har ikke undersøgt det nærmere.. 

Anmeld

24. marts 2013

Janni.

MorDk skriver:

Der er en bruger herinde som holder foredrag i det der med "blefri baby" og hun skrev at hendes barn ikke havde brugt ble siden hun var 6 uger gammel. De holdt hende over en potte. Så skrev hun noget med at det ikke er naturligt for børn at tisse og lave på deres mor eller der hvor de sover??? Vores datter fylder bleer imens jeg ammer hende??

Er lidt forvirret!

Tror hun skulle lade være med at "tage alle børn over én kam"

Ellers er der da rigtig mange børn som har en unaturlig adfærd. Men jeg kan sagtens forstå at du er forvirret.

Anmeld

24. marts 2013

Muhmi

MorDk skriver:

Er lidt forvirret!

Det gør Rune altså også... Han storskider mens han har patten i munden og det gjorde Silas også... Jeg tror ikke på det der "ble-fri baby" Ikke fordi det ikke virker, for det gør det sikkert for dem, ellers ville hun nok ikke holde foredrag med det, men jeg er SÅ sikker på at der er blevet skidt på hende et par gange eller flere fordi børn bare skider når de lige føler trangen og så er det ligemeget om det er på mor, i sengen eller henover en potte.....

Anmeld

24. marts 2013

Moma

Jo det har begge vores da gjort. Jeg studsede også over det i en af debatterne. De er nu begge vænnet af med det og går på toilettet, hvis de skal tisse om natten.

Da vi skulle vænne vores dreng af med nattenbllen havde vi MANGE nætter, hvor der blev tisset i sengen. Så det holder ikke stik med vores børn i hvert fald. 

Anmeld

24. marts 2013

Mettefpigen

Så er min dreng også unormal, for hans ble er også tung om morgenen ;-)

Anmeld

24. marts 2013

B&J

hvis det ikke er tis der er i daniels ble om natten ja så ved jeg ikke hvad han laver hihihihihih... det er da helt alm de tisser i bleen, nu er daniel så tør ind i mellem hvis han drikker maz ½ time før og han får en lille tår når han har børstet tænder så tisser han først på wc om morgen

Anmeld

24. marts 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

ideen med ble fri baby, er at baby fra fødslen har en naturlig lyst til at tisse og lave stort et andet sted end det hvor man spiser,  leger og sover. 

man skulle kunne køre ble frit fra fødslen  ved at reagere på ansigtstræk og bevægelser som barnet laver når det skal lave stort eller småt.

Jeg troede ikke på det, men blev mega nysgerrig, for det er hvad man praktisere i Afrika og Kina.  og faktisk  gjorde vi det også i Danmark for nogen hundrede år siden.  Det tog mig to uger at finde informationer om emnet, som kunne overtale mig til at kaste mig ud i projektet.  Min søn var 5 en halv måned gammel da vi begyndte,  Jeg holdt ham over håndvasken ved at holde ham ved knæ haserne så knæene var oppe ved navlen. Han reagerede med det samme! Og kvitterede tilfreds med en omgang stort! Og han har ikke lavet stort i bleen siden ( det kan tælles på én  hånd hvor mange uheld vi har haft i bleen)  han er meget bevidst om det når han tisser og lavet stort. man siger at når man bruger ble fra sspæd og det første år, så '' vænner'' man barnet til at lave de ting alle steder i bleen.  Har læst at grunden til ked baby  kan være fordi den lille skal lavestort eller tisse og gerne vil gøre det et andet ssted.  og at baby tisser når bleen kommer af kan være fordi baby vil gøre det andet sted.  Vi har kørt det herhjemme siden sønnen var 5 en halv måned og han smed bleen helt da han var 19 mdr også i dagplejen.  da jeg gik hjemme på barsel var han ble fri, men da han startede i dagpleje kunne det ikke lade sig gøre at køre ham ble fri, da det var tit han skulle tisse og det havde dagplejemor ikke helt tiden til.

Beklager det blev langt og der kom en masse stave bøffer, men er på cfra mobil.

Anmeld

24. marts 2013

Laulund87

Maria har næsten altid en knastør ble om natten, men vi tør ikke fjerne den endnu (hun har ellers været blefri siden sommer) for en gang imellem er den helt tung af tis. Så det passer da ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.