opdatering herfra :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

Rockertand

BigHope13 skriver:

Hej alle i skønne damer,
her kommer en lille opdatering herfra og lidt spørgsmål

i onsdags var jeg til det første lægebesøg og fik lavet vandre og svangerskabs journal. Selvom vi har været til to scanninger allerede var det bare rigtig rart at få snakket med egen læge også, og få det hele ned på papir.

vi fik snakket om ønsket fødested og jordemoder konsultationer.
dog skal jeg måske regne med at flytte fødested da det sygehus jeg ønsker ikke kan klare komplikationer, og da jeg er ret overvægtig må jeg også kun tage maks 9 kg på for at jeg får lov at føde der da jeg ellers overskrider deres maks bmi.
Udover overvægtig og den høje bmi har jeg også forøget risiko for at få graviditets betinget sukkersyge, pga min overvægt, pco og det ligger i familien både på min mors og fars side. så ja det var lidt øv øv
vil virkelig gerne føde det her sted da jeg selv er født der, men efterfølgende er jeg begyndt at tænke at det jo selvfølgelig er af sikkerhedsmæssige årsager de har disse regner og det jo heller ikke verdens undergang at jeg ikke føder der. så nu tager vi det som det kommer.
Jeg skal så igennem begge glukose belastninger en i uge 18 og så igen uge 28

ellers går det stille og roligt, kan blive ramt af små kvalme ind i mellem har lidt halsbrand. Brysterne tynger godt og er vokset ud af min bh allerede.
Jeg oplever lidt små niv i siderne af underlivet men tænker det bare er fordi det hele giver og udvider sig.

Min mave er så sindssygt oppuset, ikke så slemt lige når jeg står op men hen over middag og helt slemt om eftermiddagen/aftenen. Pyha jeg ligner en højgravid, og har faktisk problemer med at være i mit tøj er der andre som har oplevet det så tidligt 8+1 jeg har indtil videre tabt mig 200 g . og fået at vide jeg gerne må tabe mig under graviditeten da jeg har nok at gi af

Nogen der ved hvor man kan købe vente bukser i store størrelser??
Har kigget i h&m igår men synes slet ikke de var behagelige og virkede ret små i størelsen

hvordan går det jer andre

Blev du ikke henvist til diætist? Det bør din læge sørge for.
Når dit bmi er så højt, kan du drage fordel af graviditeten og opnå et flot sundt vægttab under kyndig vejledning fra diætist.
Jeg har selv fulgt en overvægtig, der tabte ca. 20 kg under sin graviditet, hun var utroligt glad for at have givet sit barn en god start på livet, og hun fødte uden komplikationer et normalvægtigt barn.
Det var meget let for hende at følge kost-rådene, og hun havde også en god motivationsfaktor.
Tillykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.