opdatering herfra :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
10 svar
7 synes godt om
24. marts 2013

BigHope13

Hej alle i skønne damer,
her kommer en lille opdatering herfra og lidt spørgsmål

i onsdags var jeg til det første lægebesøg og fik lavet vandre og svangerskabs journal. Selvom vi har været til to scanninger allerede var det bare rigtig rart at få snakket med egen læge også, og få det hele ned på papir.

vi fik snakket om ønsket fødested og jordemoder konsultationer.
dog skal jeg måske regne med at flytte fødested da det sygehus jeg ønsker ikke kan klare komplikationer, og da jeg er ret overvægtig må jeg også kun tage maks 9 kg på for at jeg får lov at føde der da jeg ellers overskrider deres maks bmi.
Udover overvægtig og den høje bmi har jeg også forøget risiko for at få graviditets betinget sukkersyge, pga min overvægt, pco og det ligger i familien både på min mors og fars side. så ja det var lidt øv øv
vil virkelig gerne føde det her sted da jeg selv er født der, men efterfølgende er jeg begyndt at tænke at det jo selvfølgelig er af sikkerhedsmæssige årsager de har disse regner og det jo heller ikke verdens undergang at jeg ikke føder der. så nu tager vi det som det kommer.
Jeg skal så igennem begge glukose belastninger en i uge 18 og så igen uge 28

ellers går det stille og roligt, kan blive ramt af små kvalme ind i mellem har lidt halsbrand. Brysterne tynger godt og er vokset ud af min bh allerede.
Jeg oplever lidt små niv i siderne af underlivet men tænker det bare er fordi det hele giver og udvider sig.

Min mave er så sindssygt oppuset, ikke så slemt lige når jeg står op men hen over middag og helt slemt om eftermiddagen/aftenen. Pyha jeg ligner en højgravid, og har faktisk problemer med at være i mit tøj er der andre som har oplevet det så tidligt 8+1 jeg har indtil videre tabt mig 200 g . og fået at vide jeg gerne må tabe mig under graviditeten da jeg har nok at gi af

Nogen der ved hvor man kan købe vente bukser i store størrelser??
Har kigget i h&m igår men synes slet ikke de var behagelige og virkede ret små i størelsen

hvordan går det jer andre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

Nessie

Dejligt at det bare går så godt

Jeg kan godt forstå at du er lidt ked af, at du måske ikke kommer til at føde dér hvor du ønsker, men som du selv siger, så er det jo for jeres eget bedste.

Sukkersyge behøver bestemt ikke at være meget dårligt.
Jeg fik det med Daniel, og forventer også at få det denne gang. Skal til glucosebelastning engang i næste måned.

Jeg tog 10 kg på med Daniel, og det var lige som det skulle være. Jeg tror selv at sukkersygen hjalp godt på vej til at det ikke blev mere, for man bliver jo NØDT til at tænke over hvad man spiser, ellers sladrer blodsukkeret næste morgen .

Ydermere må man jo så ikke gå over tid, og jeg må indrømme at jeg så det som en lettelste (også denne gang), for min krop kunne ikke mere til sidst, og med bækkenløsning var det rart at have en slut-dato at se frem til.

Anmeld

24. marts 2013

Clisolka

Godt at høre det går godt 

Som Nessie skriver, så behøver sukkersyge ikke være noget slemt. Jeg fik det selv i min sidste graviditet - 1½ år efter fødslen fik jeg diabetes type 2, så jeg skal tænke meget over hvad jeg propper indenbords, også pga. at jeg får insulin. Jeg er selv lidt overvægtig, så jeg må også højst tage 9 kg på. Jeg bliver tjekket 1 gang om måneden + scanning på Rigshospitalet (2 timers kørsel med tog hver vej). Det er lidt øv, at jeg ikke må føde i Holbæk, hvor vi bor, men de er nu så søde på Riget (der blev min datter også født). Det positive ved at jeg har sukkersyge = ingen glukosebelastning til mig 

Jeg måtte i ventebukserne i uge 9 i denne graviditet - med min datter kunne jeg vente til uge 10  Mht. ventebukser i store størrelser, så kan du evt. prøve www.ellos.dk - jeg ved at de har store størrelser fra min sidste graviditet. Jeg har stadig mine gamle ventebukser liggende som jeg ikke kan passe endnu (de er aaaaaalt for store efter et vægttab på 25 kg) 

Anmeld

25. marts 2013

BigHope13

Nessie skriver:

Dejligt at det bare går så godt

Jeg kan godt forstå at du er lidt ked af, at du måske ikke kommer til at føde dér hvor du ønsker, men som du selv siger, så er det jo for jeres eget bedste.

Sukkersyge behøver bestemt ikke at være meget dårligt.
Jeg fik det med Daniel, og forventer også at få det denne gang. Skal til glucosebelastning engang i næste måned.

Jeg tog 10 kg på med Daniel, og det var lige som det skulle være. Jeg tror selv at sukkersygen hjalp godt på vej til at det ikke blev mere, for man bliver jo NØDT til at tænke over hvad man spiser, ellers sladrer blodsukkeret næste morgen .

Ydermere må man jo så ikke gå over tid, og jeg må indrømme at jeg så det som en lettelste (også denne gang), for min krop kunne ikke mere til sidst, og med bækkenløsning var det rart at have en slut-dato at se frem til.

Det er bare så skønt, ihh hvor jeg også nyder det.

Ja nemlig, det er for vores eget bedste hvis vi skal skifte sygehus og det må vi bare tage med, var lige lidt øv over det da jeg fik beskeden. Men har efterfølgende sagtens kunne forstå meningen med det.

åhh sådan har jeg slet ikke set på sukkersygen før men ja du har da ret, jeg tænker allerede nu meget mere over hvad jeg propper i munden. Tja nu er jeg da ikke så skræmt længere, det kan være hvis jeg får det at det rent faktisk er det bedste der kunne ske for ikke at tage alt for mange kg på.

okay, skønt at man ikke for lov at gå over tid, så behøver man jo heller ikke tænke på det

nu må vi se hvordan det hele forløber sig, nu behøver jeg da ihvertfald ikke gå og spekulere på det hele tiden, og det jo netop en god gulerod for at passe ekstra godt på sukkerindtaget.
Mange tak for dit svar og din historie

Anmeld

25. marts 2013

BigHope13

Babymor2010 skriver:

Godt at høre det går godt 

Som Nessie skriver, så behøver sukkersyge ikke være noget slemt. Jeg fik det selv i min sidste graviditet - 1½ år efter fødslen fik jeg diabetes type 2, så jeg skal tænke meget over hvad jeg propper indenbords, også pga. at jeg får insulin. Jeg er selv lidt overvægtig, så jeg må også højst tage 9 kg på. Jeg bliver tjekket 1 gang om måneden + scanning på Rigshospitalet (2 timers kørsel med tog hver vej). Det er lidt øv, at jeg ikke må føde i Holbæk, hvor vi bor, men de er nu så søde på Riget (der blev min datter også født). Det positive ved at jeg har sukkersyge = ingen glukosebelastning til mig 

Jeg måtte i ventebukserne i uge 9 i denne graviditet - med min datter kunne jeg vente til uge 10  Mht. ventebukser i store størrelser, så kan du evt. prøve www.ellos.dk - jeg ved at de har store størrelser fra min sidste graviditet. Jeg har stadig mine gamle ventebukser liggende som jeg ikke kan passe endnu (de er aaaaaalt for store efter et vægttab på 25 kg) 

Ej hvor lækkert med to så gode historier omkring sukkersyge nu har jeg da ihvertfald lidt ro i sindet med hensyn til det
og det er jo også en kæmpe gulerod for allerede nu at passe på hvad man indtager, kæmper en brav kamp med at komme af med min afhængighed til sodavand pyha

okay så har du også prøvet at få flyttet fødested, ja altså jeg var godt nok noget øv over beskeden. Men har nu indset at det jo er for vores eget bedste. Vi har lige langt til begge sygehuse, så det er ikke der den store forskel ligger, min ønskested er bare noget mindre, og har hørt så mange gode historier derfra, folk som har været trygge og glade for at føde på stedet. Hvor imod det andet sted, er en ren fødemaskine og man bare kommer ind på fabriksbåndet og ud igen. De er jo pisse dygtige og har alt krammet, men frygter bare ikke man føler sig tryg på samme måde når det hele bare køre på samlebånd. Hvis du forstår hvad jeg mener

Jeg er godt nok lidt i chok over at jeg har svært ved at komme i mine cowboy bukser allerede midt i uge 7, jeg er så oppustet det er helt vildt. Så render rundt i mine ultra grimme hjemmebukser hele tiden. Men nå kan jo håbe at oppustheden snart forsvinder lidt og varmen snart kommer så det bliver leggins vejr
Tak for linket går straks ind og kigger.
Mange tak for dit svar

Anmeld

25. marts 2013

Kløver

Jeg havde faktisk netop glæde af dem fra h&m de bløde, enten leggins eller de sorte bukser i blød stof, meget elastiske, hvorimod cowboybukserne var umulige. Brugte førhen Bilka, men deres mama afdelingen er desværre lukket.

Jeg var selv gennem 2 g.belastning i første graviditet og 1 i anden graviditet, da jeg fravalgte den sidste, med mindre jeg fik tegn på sukkersyge

Held og lykke med det hele

Anmeld

25. marts 2013

BigHope13

Maja84 skriver:

Jeg havde faktisk netop glæde af dem fra h&m de bløde, enten legions eller de sorte bukser i blød stof, meget elastiske, hvorimod cowboybuksefabrikanterne var umulige. Brugte førhen Bilka, men deres mama afdelingen er desværre lukket.

Jeg var selv gennem 2 g.belastning i første graviditet og 1 i anden graviditet, da jeg fravalgte den sidste, med mindre jeg fik tegn på sukkersyge

Held og lykke med det hele

tror jeg fik prøvet nogen helt forkerte nogen da jeg var i h&m,
fandt nogle rigtig flotte army grønne nogen men de passede slet ikke selvom de var et nummer større end jeg plejer, elastikken startede allerede helt nede på numsen, og de var slet ikke store nok i lårende.
Men jeg kiggede faktisk ikke efter flere, fordi jeg tænkte så kan det også bare være lige meget haha

ja førhørte mig også inde i bilka, men de havde kun undertøj.

men jeg må kigge lidt på ellos, og har set nogen på dba også

du fik ikke sukkersyge under nogen af graviditeterne så??
havde du ekstra risiko for at få det??

Mange tusind tak og tak for dit svar

Anmeld

25. marts 2013

Kløver

BigHope13 skriver:

tror jeg fik prøvet nogen helt forkerte nogen da jeg var i h&m,
fandt nogle rigtig flotte army grønne nogen men de passede slet ikke selvom de var et nummer større end jeg plejer, elastikken startede allerede helt nede på numsen, og de var slet ikke store nok i lårende.
Men jeg kiggede faktisk ikke efter flere, fordi jeg tænkte så kan det også bare være lige meget haha

ja førhørte mig også inde i bilka, men de havde kun undertøj.

men jeg må kigge lidt på ellos, og har set nogen på dba også

du fik ikke sukkersyge under nogen af graviditeterne så??
havde du ekstra risiko for at få det??

Mange tusind tak og tak for dit svar

Jeg må indrømme jeg tog dem rigeligt store og ja elastikken sidder langt nede for at give plads til maven

Jeg havde risiko, overvægtig med bmi på ca 30-32 mener jeg og har det i familien også, men 2 gang ville jeg ikke have den sidste fordi jeg blev dårlig af dem, og da der nogle steder i landet ikke blev lavet dem blev jeg enig med mig selv at fik jeg tegn kunne vi altid lave en der som nok skulle gøres uanset, og har ikke haft det. Har dog haft ssf begge gange og ligger i familien.

Jeg tog kun på til sidst i graviditeterne og det meste var vand i kroppen pga ssf

Anmeld

25. marts 2013

BigHope13

Maja84 skriver:

Jeg må indrømme jeg tog dem rigeligt store og ja elastikken sidder langt nede for at give plads til maven

Jeg havde risiko, overvægtig med bmi på ca 30-32 mener jeg og har det i familien også, men 2 gang ville jeg ikke have den sidste fordi jeg blev dårlig af dem, og da der nogle steder i landet ikke blev lavet dem blev jeg enig med mig selv at fik jeg tegn kunne vi altid lave en der som nok skulle gøres uanset, og har ikke haft det. Har dog haft ssf begge gange og ligger i familien.

Jeg tog kun på til sidst i graviditeterne og det meste var vand i kroppen pga ssf

okay super, tusind tak for din historie
ja der ikke så meget at gøre herfra andet end at vente og se tiden an. Det jo slet slet ikke sikkert at jeg får sukkersyge, men ja som gravid foregår der nok bare en masse i hovedet på en

Anmeld

25. marts 2013

Kløver

BigHope13 skriver:

okay super, tusind tak for din historie
ja der ikke så meget at gøre herfra andet end at vente og se tiden an. Det jo slet slet ikke sikkert at jeg får sukkersyge, men ja som gravid foregår der nok bare en masse i hovedet på en

Det er da klart og håner du ikke får sukkersyge, men er jo kun godt de tjekker for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.