hvor mærker man veer og kan man være i tvivl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.317 visninger
14 svar
1 synes godt om
23. marts 2013

Anonym trådstarter

Kan veer starte så milde så man er i tvivl om det er veer?

Er baby aktiv under veer

Og hvor mærker man veeer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Frk.S

Det kan de måske godt, men det gjorde mine ikke.

Jeg havde ikke haft ret mange før jeg overhovedet ikke var i tvivl. Men mine startede også ret voldsomt. Den første time var de nogenlunde milde og fint til at holde ud (men jeg var stadig ikke i tvivl om at det var veer) og så tog de fart. Og de var regelmæssige fra starten og kom så med kortere og kortere intervaller.

Mine sad primært i lænden og trak sådan lidt nedad.

Jeg havde hørt at man ikke ville være i tvivl. Jeg havde nogle uger op til fødslen mærket nogle "jag" hvor jeg tænkte "er det mon veer" det var det så ikke, og da de rigtige kom VAR jeg vitterligt ikke i tvivl.

Anmeld

23. marts 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Er baby aktiv under veer

Jeg kunne sagtens mærke de første veer og var ikke tvivl, men der var mit vand også gået - mindes ikke at hun var aktiv inde i maven før jeg fik veer eller imens. Jeg fødte så ekstremt hurtigt, så havde ikke hele optakten som mange har inden de føder.

/Fenja

Anmeld

23. marts 2013

lycly

Jeg vågnede om morgenen med en murren som senere viste sig var veer. Jeg var i tvivl og troede bare jeg havde dårlig mave. Men så længe man er i tvivl, så er de ikke stærke nok og så kan der gå længe før man behøver bevæge sig på hospitalet

Baby SKAL være aktiv under veerne også og man mærker dem helt nede i underlivet og i lænden. Faktisk lidt i sådan et bælte hele vejen rundt

Anmeld

23. marts 2013

EnGodMor

Det er vist meget med forskel. 

Med min den første var jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg havde veer. 

Men med min den anden mærkede jeg stort set intet, så da jeg kom til tjek på sygehuset blev jeg lidt i chok over at få af vide, at jeg var i fødsel

Anmeld

23. marts 2013

M (:

Anonym skriver:

Er baby aktiv under veer

Jeg var LÆNGE i tvivl om jeg havde veer. Da jeg ankom til FG var jeg i tvivl om jeg havde veer (var overbevist om, at det var plukkeveer), og HVIS det var veer, var jeg overbevist om, at jeg bare skulle tage hjem og sove om natten. Tog kun ind til tjek fordi min mor "tvang" mig, og fordi jeg kun var 36+3.

Jeg var 7 cm åben ved ankomst til FG, så herfra er svaret et klart JA, man kan godt være i tvivl om veer.

Anmeld

23. marts 2013

M (:

LuLy skriver:

Jeg vågnede om morgenen med en murren som senere viste sig var veer. Jeg var i tvivl og troede bare jeg havde dårlig mave. Men så længe man er i tvivl, så er de ikke stærke nok og så kan der gå længe før man behøver bevæge sig på hospitalet

Baby SKAL være aktiv under veerne også og man mærker dem helt nede i underlivet og i lænden. Faktisk lidt i sådan et bælte hele vejen rundt

Aaaarg, man kan ikke kategorisk sige, at hvis man er i tvivl er de ikke stærke nok til at man kan være i fødsel - jeg var stadig i tvivl da jeg (åbenbart!!) var 7 cm åben

Anmeld

23. marts 2013

Silas&Mille

Jeg var slet ikke i tvivl, hverken ved første eller anden fødsel.

Første gang startede det hele med nogle kraftige plukveer om morgenen, og så tog de ellers til i løbet af dagen. 

De sidder typisk i lænden og gør ondt og spænder om foran på maven.

Anmeld

23. marts 2013

anynom

Jeg mærkede ikke mine veer, oplevede egentlig bare at min livmoder spændte på en anden måde end når jeg havde plukkeveer.
Det var en mavefornemmelse som fik mig til at kontakte fødegangen og jeg var så 7 cm med ankomst.

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen.

Her til aften er baby bare blevet vildt aktiv derinde i forhold til den sidstevsidste uge og hun bevæger sig så markant så det nogle gange gør helt ondt ned i skridtet og trykker og føles tungt.

Men hovedet sidder også fast. Mon det kan være derfor det føles sådan. Det ikk regel mæssigt men kommer og går.

Har et par uger til termin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.